Clio 4 1.5 dCi yakıt tüketim verileri

Tepki puanı
Puanları
Merhabalar arkadaşlar,
Geçtiğimiz hafta tatil için gittiğimiz Altınoluk'a gidiş dönüş yakıt verileri ektedir.
Başlangıç noktamız Edirne, araçta 4 yetişkin 1 bebek, bagaj tepeleme dolu, ayakların altında bile valizler vardı. Klima %90 2 ve 3. kademede açıktı.
Güzergah hakkında bilgi vermek gerekirse, Edirne'den yola çıkıldı, önce Koru dağlarını tırmandık, daha sonra Geliboludan karşıya Lapsekiye geçtik, Çanakkale sonrası meşhur Kaz Dağları tırmanışı ve inişi ve Altınoluk'a varış toplam 333 km. varış ortalama 3.9 lt/100 km. (Edirne'de depoyu doldurup yol bilgisayarını sıfırlamıştım. Alınan motorin 39,61 lt.) Altınolukta kaz dağlarında bulunan muhteşem köyler ve şelalelerin hepsini gezdik, yer yer araç 2 kişi ile ve boş bagajla klima açık 1. viteste çıkamadığımız yerler oldu (sağolsun anti-patinaj :) ) ki eminim anti-patinaj kapatılabilseydi klimayı kapatmadan çıkardım :) yaklaşık bir 100-150 km dağlarda gezindik bu noktada yakıt tüketim ortalaması 5 lt/100 km göstermeye başlamıştı.
Pazar sabahı altınoluktan Edirne'me hareket ettik, Kaz dağlarının eteklerinde bulunan Yeşilyurt köyünde kahvaltımızı ettik ve kaz dağlarına tırmanmadan sahil yolundan Assos ve kadırga koyunu gezerek geldik, sonrası zaten Çanakkale ve boğaz geçişi ve Gelibolu-KEşan- Uzunköprü- Havsa ve Edirne'ye varış şeklinde yolu tamamladık. Dönüş sırasında sık sık yaklaşık bazen yarım saatte bir, bazen 45 dakikada bir 10'ar dakkalık molalar verildi (aslan oğlum 7 aylık ve arabayla arası pek iyi değil :) ) ve araç klima açık vaziyette hep çalıştı. Yol müsait oldukça 100 km/h hızı sabitledim, dağ tırmanışlarında trafiğin durumuna göre 2. vitese kadar düştüğümüz oldu, genel olarak 110km/h geçmedim.
Biraz uzun yazdım galiba, buraya kadar sabredip okuyan arkadaşlara teşekkürler.

Edit: Araç Clio 4 1.5 dCi Joy 2013 model 2014 çıkışlı yola çıkmadan önce 24.474 km idi.

jedimax

Tepki puanı
Puanları
Yaş
Verilere göre 1 depoyla 803+208= 1011 km çıkıyor. Uzun yolda yapmışsın ama yüklü araba,rampalar ,klima falan 16 kuruş iyi rakam.