Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Filtreler hakkında

  1. #1
    ApSUVai
    Guest

    Filtreler hakkında

     
    Arabaya filtre takilmasinin gercek amaci, motora daha fazla hava alinabilmesidir. Motora ne kadar daha fazla hava girerse, motora gelen yakit o kadar verimli patlar. Ilkokul gunlerinizde ogrenmis oldugunuz bilgiler kadar calisma prensibi basittir. Oksijen olmayan yerde yanma olmaz, ne kadar fazla oksijen varsa, yanmada o kadar buyuk olur.

    Soguk hava daha yogundur. Soyle bir ornek ile bunu aklinizda canlandirin, bir santimetre karelik iki tane kup dusunun, birinde soguk hava, dierinde sicak hava bulunsun. Soguk hava daha yogun, icinde soguk hava bulunan kupte daha fazla oksijen vardir.

    Kelebek bogazina direk takilan kutu disi filtrelerin yanlis olan yani ise, motordaki sicak havayi emmesidir, buda guc kaybina neden olacaktir. Kaput altindaki havanin sicakligi, filtre kutusunun icindeki havadan cok daha sicaktir. Yani motora hem daha fazla hava emmekte, hemde daha az hava emmektedir, bu yuzden dolayi beygir kaybina yol acar. Cogu insan, kelebek bogazina filtre takinca arabalarinin guclendigini one surerler, bunun en buyuk nedeni ise aldiklari sestir, insanlar psikolojik olarak daha fazla ses ciktigindan arabalarinin daha hizli gittini sanmaktadirlar.

    Intake kitleride yukarda anlattigim prensiplere dayanarak uretilmistir. Intake kitlerinin iki amaci vardir, birinci amaci filtre yi soguk hava alacak bir yere yerlestirmek, ikinci amaci ise, motor kaputunun altindaki isi ile, intake borusunun icinden gecen havayi yalitmaktir. Dogal olarak en fazla guc veren intake kitleri, "cold air intake" adi verilen intakelerdir, bunlarin cogu, tamponun arkasina, yada motor kompartmaninin alt tarafina dogru yoneltilmistir. Intake borularida ayrica isi yalitimi saglamasi icin seramik boya ile kaplanmistir.

    Intake kitlerinin avantaji dogal olarak direk soguk hava almasidir, dezavantaji ise filtre nin su ile temas olasiligi artmis olmaktadir. Motorun icine filtre direk su cekmesin diyede "by pass valve" adi verilen bir parca uretilmistir. Bu parca intake borusunun ortasina takilan bir valfdir. Filtre nin su yada bunun gibi maddeleri emmeye calismasi sonucu bu valf acilip, motora hava direk bu valften emilmektedir. Boylece yagmur suyunun motora girmesi onlenmis olmaktadir.

    Yukardakilerin disinda ise intake kitlerinin bir baska ozelligi ise, intake kitlerindeki borularinin vede bukulmus oldugu kisimlarinin icinin puruzsuz olmasidir. Bu borular ozel bir yontem ile bukulup, bukulmus olan kesitlerin yari capinin borunun duz kisimlari ile ayni kalmasi saglanmistir. Buda borunun icinden gecen havanin akiminin en verimli halde olmasini saglamaktadir. Borularin icindeki hehangi bir puruz, vede bukulmus kisimalardaki cap degisikleri borunun icindeki havanin turbulans yaratmasina yol acarak, intake in verecegi verimi azaltir.

    Filtre secimine gelince, sunger filtrelerin, yapilan testlerin sonucunda daha az verimli olduklari ortaya cikarilmistir. Yapilan en gercekci testlerde, Apex-i nin yapmis oldugu "Power Intake" adli filtre birinci vede "K&N" in yapmis oldugu filtre ler ikinci olmustur.

    Yukarda yazmis oldugum test'de 30 dan fazla filtre markasi test edilmistir, fakat shu anda test verileri elimde olmadigindan bu yazmis oldugum iki filtre markasinin disindaki filtrelerin siralamalarini hatirlamamaktayimdir.


    ^Resimdeki AEM firmasinin yapmis oldugu bir cok intake kitinden bir ornektir. Intake kitinin ortasinda gormus oldugunuz yuvarlak/konik olarak bulunan cisim "bypass valve"dir.

  2. #2
    *Korkmazbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.429
    Teşekkür / Beğen
    O zaman bu filtreyi öneririm Ersel'e benim filtrenin kit hali fiyatıda 230-250 arası değişiyor
    Simota karbon fiber 70mm universal...

    Aşk Bir Zeybeğin Hayata İtirazıdır.
    Susarsa Çatışma,
    Konuşursa Savaş,
    Yazarsa Destan,
    Severse Devrim Olur.
    Tut Ki Ben Bir ZEYBEĞİM!!!

  3. #3
    ApSUVai
    Guest
    Mantıklı bı set halıl abı fıyat performans acısından ama ben krom boru uzerıne yalıtım tampon arkasından yanayım ne kadar soguk hava okadar verım

  4. #4
    *Korkmazbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.429
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı muratcantona Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mantıklı bı set halıl abı fıyat performans acısından ama ben krom boru uzerıne yalıtım tampon arkasından yanayım ne kadar soguk hava okadar verım
    Haklısın bende yapacam o işi ama bi türlü fırsat bulamıyorum bu aralar...

    Aşk Bir Zeybeğin Hayata İtirazıdır.
    Susarsa Çatışma,
    Konuşursa Savaş,
    Yazarsa Destan,
    Severse Devrim Olur.
    Tut Ki Ben Bir ZEYBEĞİM!!!

  5. #5
    Inferno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    179
    Teşekkür / Beğen
    yağmur yağmadığı bi vakit resim çeker yollarım buraya bugün
    Inferno

  6. #6
    Onur DİKEL
    FreeCaptiv3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2011
    Yaş
    23
    Mesajlar
    558
    Teşekkür / Beğen
    İyi geceler arkadaşlar. Kısmetse aracıma 10-15 gün sonra filtre taktıracağım. Bu yalıtımlı boru işi canımı sıktı biraz. Nerden temin edilebilr elinizde varmı ?

  7. #7
    ApSUVai
    Guest
    3. mesajınız bu bana ulasın gereklı olculerı olcup verın 15 gune silikonlar klipsler ve borular elinizxde olur filtrede dahil güzel bi cai yaparız

  8. #8
    T.C. Vatandaşı
    Kadir Salim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    24
    Mesajlar
    7.393
    Teşekkür / Beğen
    Ne yazık ki LPG li araçlara yaramıyor , LPG daha az oksijen isteyen bir yakıt , hatta bazı ustalar karbüratöre gelen hava borularının yarısını kapatıyor ... Bu nedenle LPG'li araçlara tavsiye etmem ama araç benzinli ise yaktığınız benzinden yüksek performans elde edersiniz .
    __________________________________________________ _______

    Drive the change...

  9. #9
    ApSUVai
    Guest
    Kadir oksijensiz lpg yanmaz yani oksijen sarttir ikincisi filtre takilinca giren havadaki oksojen degismez havadaki neyse o arabada az cok oksijen cekmez sadece filtre yuzeyi buyucegi icin icine birim zamanda giricek hava artar ama motora gidicek Hava degismior hizi degisior birim zamandaki gecisi degisior yannlisim varsa duzeltsin biri

    Hatta Afr gostergesi olan araclarda hep sabit durur o deger yakit hava karisimi degismez yani pistona giden karisim degisirse problemdir filtre ile degisim olmaz
    Konu ApSUVai tarafından (25.Kasım.2011 Saat 02:31 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    DJ UTKU KAYIR-MUĞLA
    x_tremeutku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    119
    Teşekkür / Beğen
     
    Beyler bendede aem 80 mm war ama bunu normal bi celik boruyla uzatsak ne derece sağlıklı olur?

    Yani direk plastiğe kelepceyle bağlı su an.

    Aynen motorun havasını maşallah içine alıyor sımsıcak

    bunu motordan uzaklaştırmam gerek. Bu boruları nerde yaptırabilirz? Egzozcu yaparmı
    YU Coupé

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •