EDC 2. vites kalkışta titreme!

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Aracım 90 bg 1.5 dci EDC.
yazılım ile 110 bg oldu.
Manuel kullanımda, sürat 10-15 arası düştüğünde otomatik olarak 1. vitese geçmekte. bunda bir sorun yok.
Otomatik kullanımda ise, tekerler tam durmadan 1. vitese geçmiyor.
2. viteste kalıyor ve 10-15 km de giderken gaz verdiğimde çok rahatsız edici şekilde araç titremekte.
Bu kronik bir sorunmudur? yoksa benim araçtamı bir sorun var?
Çözümü varmıdır?
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Aracım 90 bg 1.5 dci EDC.
yazılım ile 110 bg oldu.
Manuel kullanımda, sürat 10-15 arası düştüğünde otomatik olarak 1. vitese geçmekte. bunda bir sorun yok.
Otomatik kullanımda ise, tekerler tam durmadan 1. vitese geçmiyor.
2. viteste kalıyor ve 10-15 km de giderken gaz verdiğimde çok rahatsız edici şekilde araç titremekte.
Bu kronik bir sorunmudur? yoksa benim araçtamı bir sorun var?
Çözümü varmıdır?



aracınız saatde 5km/h düştüğünde mesela otomatikteyken 2de takılımı kalıyor?

bu durum yazılım öncesi yoktu ve yazılım sonrasındamı oldu yoksa öncedende varmıydı?
 

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
yazılım önceside vardı.
evet tamamen durmadan, otomatikteyten 1. vitese geçmiyor.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
yazılım önceside vardı.
evet tamamen durmadan, otomatikteyten 1. vitese geçmiyor.

yanlış anlamayın ama yazılım öncesi bu kadar pahalı bir şanzımanda (24bin tl) böylesine ciddi bir sorun varken üzerine gidip yazılım attırmak sizcede yanlış bir adım olmamışmı?

yerinizde olsam yazılımı şimdilik sildirir renault mais ile görüşür düzeltmeye çalışırdım.





bu arada yazılım öncesi olduğuna %100 düşünüp emin olun çünkü yazılım sonrası böyle hareketler edc,dsg ve benzeri çift kavramalı şanzımanlarda klişe hareketler, şanzıman beynine yazılım atılmadığı için eskiden 10hp üretiği noktada motor artık 13hp üretiği için vites düşürme ihtiyacı olmadığına inanıyor vites düşürmüyor,erken yükseltiyor vs.

sırf bu sebeble birçok yabancı firma dsg,edc şanzıman yazılımıda sunmakta çünkü orijinal yazılımdan ne kadar uzaklaşılırsa vites okadar saçmalıyor gerçi siz baya soft yapmışsınız 110hp yaparak.


ayıptır sorması yazılımı kim yaptı?
 

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
yazılımı ecufast te yaptırdım. hatta dyno testinde motor 106 bg güç verdi.
Güç yükselirse belki daha iyi olur düşüncesindeydim.
sorun yazılım öncesinde vardı.
 

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
ilgiç olan, manuelde vites 1 e düşerken, otomatikte düşmemesi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
ilgiç olan, manuelde vites 1 e düşerken, otomatikte düşmemesi


hakketden ilginç,



yani manuelde siz 5km/h de tuttunuz 2de 2de kalmıyor 1e otomatik kendini atıyor ama otomatikte konumluyken bunu yapmıyor doğrumu?


yazılım sonrasımı aracınız 106 hp çıktı öncesimi?
 

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
hakketden ilginç,



yani manuelde siz 5km/h de tuttunuz 2de 2de kalmıyor 1e otomatik kendini atıyor ama otomatikte konumluyken bunu yapmıyor doğrumu?


yazılım sonrasımı aracınız 106 hp çıktı öncesimi?

yazılım sonrası 106 bg.
1. sorunuz evet doğru
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
titreme problemi genelde kavramanın değişmesi gerektiğine delalet eder. bir miktar aşınmış da olabilir. dsg lerde kavrama noktası tekrar ayarlanıyor bilgisayarla titreme yok oluyor. tabii kavrama aşınmaya devam ettikçe zamanla tekrar titremeler başlıyor. ve en sonunda balata fazlaca aşındığında kavrama değiştiriliyor.. bir servise götürüp gösterin isterseniz belki edclerde de kavrama noktası yeniden ayarlanabiliyordur. ve aracınızı bilgisayara bağlayarak probleminizi hallederler..

1. vites sadece kalkış vitesi olduğu için araç mümkün olduğunca 1'e düşmek istemez tam durmadıkça.. manuel viteste kullanım ise daha farklıdır. manuel kullanıma alan sürücünün çok sakin gitmek istemediğini düşünen renault mühendisleri devir bandını her an tork üretmeye hazır tutmak için erken vites düşecek şekilde ayarlamışlardır.. teknik olarak bir arıza teşkil ettiğini düşünmüyorum otomatikte yaşadığınız bu durumun.. Eco açık ise o da farkettirebilir. eco mod a aldığınızda vitesler erken yükseltilir geç düşürülür. bu sayede aracı yüksek devirde kullanmayıp sürekli yakıt tasarrufu sağlamanız amaçlanır.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
hocam naptın?


anlatıklarınızın doğru olduğu hiç düşünmüyorum vede EDC 1.5 dci 90 clio4 sahibi olan bende olduğum için doğruda olmadığını net ifade edebilirim.


saatde 5km/h'da 2inci vitesde motor artık 400rpmde bunun nesi normal ? bunun manuel kullanmakla yada otomatikte olmakla alakası yok konu sahibi gayetde anormalite yaşıyor.




şahsen ben olsam dediğim gibi yazılımı geçici olarak sildirir (çoğu yazılımcı bedavaya yada çok cuzi bir tutara yapıyor) önce servise danışırdım akabindede arıza giderilir ise dyno'ya birde stock girerdim.


aracınız 110-115hp üretecek yazılımla 106hp üretmiş ise kaçak yada tıkanıklık vs olabilir tespit etmek faydanıza olabilir, genelde 1.5dcilar stock 94-96hp çıkıyor dynoda, benim araç 95.6hp sonuç vermişti sizinkide muhtemelen sağlıklıysa o civarda bir güç üretecektir.
 
Üst