Makyajlı kasa Clio4 lastik basınç sensörü hakkında

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2016 makyajlı joy. Aracıma bugün Yen'i jant takımı aldım. İşinin ehli bir lastikçi giderek değişim yaptırdım. Lastikçiyi en başında uyardım aman abi lastik sensörleri kırılmasın diye. Bir söktük 4 lastikte de lastik basınç sensörü Yok. Lastikçi normal bazılarında olmuyor ama yine de basıncı algılıyor dedi. Benim mantıgım almadı. Jantları değiştirince araba uyarı falan vermedi. Çalışma mantıgı nedir ? Serviste çalışan varsa yanıtlayabilir mi ? Yada bilgisi olan ?

Bize ait 2014 joy var yine. Onda 4 lastikte sensör var.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mıcmac

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
valla ben jantları değiştirdim sensörlerin hepsi kırıldı şuan lastik kaptor hatası veriyo 1 senedir bu hata ile kullanıyorum hiç sıkıntısı olmaz dert etme kardeşim
 

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Hocam sensör kırılma olayını biliyorum. Düzgün bir yerde değişim işlemi yaptırsaydınız kırılmazdı. Benim sorum makyajlı kasada lastiğin içindeki sensörü kaldırmışlar. Lastik basıncı nereden ne şekilde algılanıyor onu öğrenmek istiyorum. Aracım uyarı falan vermiyor yani. Sensör olsa da kırılmadan değiştirecektik zaten.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Ek olarak aracı sıfır aldım. Lastikler ilk defa söküldü.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Bazı araçlarda benim mayajlı icon da dahil lastiğin içinde sensör yok. kışlık lastiği taktırdığımda oradaki lastikçi arkadaş bazı araçların abs sisteminin tepkilerinden aracın lastik basıncını anladığını söylemişti,doğruluk payı nedir bilemiyorum ancak lastik basınç uyarısı almışlığım var lastiğin içinde sensör olmamasına rağmen.
 

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Bazı araçlarda benim mayajlı icon da dahil lastiğin içinde sensör yok. kışlık lastiği taktırdığımda oradaki lastikçi arkadaş bazı araçların abs sisteminin tepkilerinden aracın lastik basıncını anladığını söylemişti,doğruluk payı nedir bilemiyorum ancak lastik basınç uyarısı almışlığım var lastiğin içinde sensör olmamasına rağmen.

Teşekkür ederim bilgiler için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

klaskaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Doğrudan ölçüm yapan lastik basınç kontrol sistemlerinde, otomobilin jantlarının içerisinde yerleştirilen –ki genelde sibop ile tümleşik olur- bir sensör sayesinde sürekli olarak lastik içerisindeki hava basıncının kontrolü yapılır. Ayrıca bu sensörler, lastik içerisindeki havanın sıcaklığını da ölçebilirler. Otomobilin jantlarında bulunan dört adet sensör, verileri otomobilde bulunan ana kontrol ünitesine yani otomobilin beynine gönderirler. Beyine ulaşan bu veriler burada analiz edilir. Eğer lastik basıncı olması gerektiğinden az ise, gösterge ekranınızda yukarıda resmini verdiğimiz ışık yanar. Buna alternatif olarak, yol bilgisayarınızda “Lastik Basıncını Kontrol Edin!” yazısı da çıkabilir. Doğrudan lastik basınç kontrol sistemlerinde genellikle sensörler kablosuz olarak çalışmaktadır. Her bir sensörün kendine özgü bir seri numarası bulunur. Böylelikle her bir lastiğin hava basıncı ayrı ayrı kontrol edilir ve aynı marka-model araçlar yan yana geldiğinde, sensörlerden gönderilen sinyaller birbirlerine karışmaz.Doğrudan Lastik Basınç Kontrol Sisteminin AvantajlarıLastik içindeki hava basıncını doğrudan okuyarak en tutarlı veriyi beyine iletir.Lastik tur sürelerinden ya da lastik ebat değişikliklerinden doğacak hata payı, bu ölçümü etkilemez.Lastik değişimlerinde kolayca yeniden senkronize edilebilir.Sensörler içindeki küçük piller, 10-15 yıl dayanmak üzere tasarlanmıştır.Bazı otomobillerde stepne lastikte de sensör bulunmaktadır.Doğrudan Lastik Basınç Kontrol Sisteminin DezavantajlarıDolaylı yoldan ölçüm yapabilen sistemlerden daha pahalıdır.Basit olmasına rağmen yeniden senkronize etme işlemi pahalı ve bulunması zor ekipmanlar gerektirebilir.Sensörlerin pilleri uzun süre dayanabilir fakat bittiğinde yeni pil bulması zordur. O yüzden komple sensör değişimi gerekir. Maliyetlidir.Özel servislerin yapacakları değişim ya da senkronize işlemleri, fabrikanın yaptığı ile uyuşmayabilir.Değişim sırasında sensörler zarar görebilir.Dolaylı Lastik Basınç Kontrol Sistemi Nedir?Dolaylı yoldan lastik basıncını kontrol eden sistemler, genellikle otomobillerdeki ABS sisteminin kullandığı tekerlek hız sensörlerinin gönderdiği veriler ile ölçüm yaparlar. Bu sensörler her bir tekerleğin yaptığı turu ölçerler ve elde edilen verileri, bir modül sayesinde hız gibi diğer değişkenlerle karşılaştırırlar.Lastiklerinizin olması gereken ebatlarını belleğinde barındıran modül, tekerleğin tur tamamlama hızını yorumlayarak analiz eder. Eğer tekerleğiniz normalden kısa sürede turunu tamamlıyorsa, sistem otomobilin beynine, göstergede uyarı ışığını yakması için bir komut gönderir.Uzun lafın kısası, dolaylı yoldan ölçüm yapan lastik basınç kontrol sistemleri, direk olarak lastiğin içindeki havanın basıncını ölçmezler. Bunun yerine, lastiğinizin bir turu ne kadar sürede tamamladığını ölçer ve olması gerekenin dışında bir değer olduğu zaman göstergenizde yukarıdaki uyarı ışığının yanmasını sağlarlar.Dolaylı Lastik Basınç Kontrol Sisteminin AvantajlarıDirek ölçüm yapan sistemlere göre daha ucuzdur.Direk olarak ölçüm yapan sisteme göre daha az bakım gerektirir.Montajı daha kolaydır.Dolaylı Lastik Basınç Kontrol Sisteminin DezavantajlarıLastik ebatı değiştiğinde, sürekli arıza ışığınız yanabilir.Otomobilinizde bulunan lastik ebatları birbirinden farklı ise yine arıza ışığı yanar.Her lastik değişiminden sonra sistem yeniden senkronize edilmelidir.Lastikleri ön-arka yaptığınızda sistem yeniden senkronize edilmelidir. Alıntıdır
 

sahkut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
kaptör olmayan ölçüm sistemi

benim de yeni icon var. Onda da kaptör yok. Ama kışlıkları takınca "lastik havalarını şişir" yazısı çıktı. Sıfırladım ...
 

smhbrs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
2015 model cliomun 4 tekerinde de lastik sensörü var . Daha yeni kışlıkları taktırdım. Sensörlerden birinde sıkıntı var kendim ekrandan sıfırlıyorum çukura falan girdiğimde tekrar yakıyor. Değişik bir eleman :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
2015 model cliomun 4 tekerinde de lastik sensörü var . Daha yeni kışlıkları taktırdım. Sensörlerden birinde sıkıntı var kendim ekrandan sıfırlıyorum çukura falan girdiğimde tekrar yakıyor. Değişik bir eleman :)


hocam şu lanet işareti nsl sıfırlıyoruz bana rica etsem yazabilirmisiniz, lastiği 34psi basıyorum halen lastik düşük işareti yanıyor :( servis her gitiğimde kolayca sıfırlıyor bir süre idare ediyor ama kendim nsl sıfırlıyorum öğrensem daha iyi olur.
 
Üst