Clio 4 - Partikül Filtresi

eleektro

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konuyu canlandıralım. Başlık sahibinin başına gelen olay dün benim de başıma geldi. ''Enjektörü kontrol ettirin'' ve ''egsoz emisyonu kontrol ettirin'' yazıları geldi. Hız sabitleyici iptal oldu. Ayrıca hava kirliliği engelleyici sistem ikaz ışığı sürekli yanmaya başladı. Forumdan okuduklarımdan yola çıkarak öncelikle arabayı 45-50 dk 3.3 devirde sürdüm fakat bir faydası olmadı.

Bunun üzerine özel servise gittim. Orada arabayı bilgisayara bağladılar ve sorunun kaptür olduğunu söylediler. Sıcaklık ölçen bir aletmiş. Çarşamba günü parça gelecek ve takacaklar. Fiyat olarak 245 tl dediler. İnşallah sorun çözülür.
 

COTECH09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba günlük yapılan kısa mesafe sürüşler genellikle patikül filtresinin tıkanmasına sebep olur bu sisteme sahip araçlar egzoz sıcaklığı yaklaşık 800 dereye ulaştığında enjeksiyon beyni art bir enjeksiyon (yakıt püskürtme) yaparak partikül filtesinin temizleme işlemine başlar bu süreç her 1000 km de bir ve 70 km/h hızların üzerinde gerçekleşir ve bu temizleme seviyesi partikül filtre içerisindeki kurum mikatarının 7 ile 10 gr civarına düşünceye kadar devam eder.
Bu normal olan bir jenerasyondur bu şart yerine getirilmediği taktirde sürekli burum ile karşılaşırsınız ve sizin almış olduğunuz duyum yüksek devirde ve uzun kullanımda sistemin temizlenmesi doğrudur.

Öte yandan şöyle bir durumlarda vardır ki bunlarda partikül filtresinin tıkanmasına sebep olur turbo sistemindeki bir hava kaçağı buna kaçak demeyelim de turbo dışında aracın hava emmesi olayıdır bu olay tamamen havadaki partikülleri toplayarak filtrenin tıkanmasına sebep olur bu bir arızadır ve nedenin bilinmesi ve bulunması gereklidir.


Diyer bir husus motor yağı bu motorlarda 5/30 RN720 ELF motor yağları kullanılması gerekli yanlış yağ kullanımıda partikül filtresinin tıkanmasına neden olur.

Başka bir durmda kullanılan yakıt araçta setan değeri düşük kükürt oranı fala olan bir dizel yakıt kullanılmasıda partikül filtresini tıkadığı gibi turbo ve egr sisteminede arıza vermektedir bu durmdada bu sistme sahip araçlarda mutlak suretle euro dizel kullanımı tavsiye edilmektedir.


Peki partikül filtresi tıkandığında ne yapmalıyız filtreler tıkandığı taktirde değişim yerine temizleme işlemleri mevcuttur artık bu işlemler nano teknoloji ile gerçekleştirildiğinde filtre içerisinde doğadan ele edilen değerli elementler zarar görmemektedirler temizlikleri son derece başarılı olmaktadır maliyet olarakta uygundur bu sistemler genelde 300 + kdv şeklindedir bunun dışında sadece filtre sökme ve takma ücreti ödersiniz bilgisayar ortamında tabiki arızası siliniyor ama bu iş okadar zor değil sadece bir komut veriliyor 400 tl gibi bilgisayardan arıza silme bedeli olamaz bu tamamiyle bir kandırmacadır bilgisayar üzerinde yapılan işem makinayı taktın arızayı sildin ve sötün en fazla 10 dk dır kalkıpta bill gates gibi program yazımıyoruz.

RENAULT TEKNİK UZMAN

COTECH
 
Son düzenleme:

COTECH09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba günlük yapılan kısa mesafe sürüşler genellikle patikül filtresinin tıkanmasına sebep olur bu sisteme sahip araçlar egzoz sıcaklığı yaklaşık 800 dereye ulaştığında enjeksiyon beyni art bir enjeksiyon (yakıt püskürtme) yaparak partikül filtesinin temizleme işlemine başlar bu süreç her 1000 km de bir ve 70 km/h hızların üzerinde gerçekleşir ve bu temizleme seviyesi partikül filtre içerisindeki kurum mikatarının 7 ile 10 gr civarına düşünceye kadar devam eder.
Bu normal olan bir jenerasyondur bu şart yerine getirilmediği taktirde sürekli burum ile karşılaşırsınız ve sizin almış olduğunuz duyum yüksek devirde ve uzun kullanımda sistemin temizlenmesi doğrudur.

Öte yandan şöyle bir durumlarda vardır ki bunlarda partikül filtresinin tıkanmasına sebep olur turbo sistemindeki bir hava kaçağı buna kaçak demeyelim de turbo dışında aracın hava emmesi olayıdır bu olay tamamen havadaki partikülleri toplayarak filtrenin tıkanmasına sebep olur bu bir arızadır ve nedenin bilinmesi ve bulunması gereklidir.


Diyer bir husus motor yağı bu motorlarda 5/30 RN720 ELF motor yağları kullanılması gerekli yanlış yağ kullanımıda partikül filtresinin tıkanmasına neden olur.

Başka bir durmda kullanılan yakıt araçta setan değeri düşük kükürt oranı fala olan bir dizel yakıt kullanılmasıda partikül filtresini tıkadığı gibi turbo ve egr sisteminede arıza vermektedir bu durmdada bu sistme sahip araçlarda mutlak suretle euro dizel kullanımı tavsiye edilmektedir.


Peki partikül filtresi tıkandığında ne yapmalıyız filtreler tıkandığı taktirde değişim yerine temizleme işlemleri mevcuttur artık bu işlemler nano teknoloji ile gerçekleştirildiğinde filtre içerisinde doğadan ele edilen değerli elementler zarar görmemektedirler temizlikleri son derece başarılı olmaktadır maliyet olarakta uygundur bu sistemler genelde 300 + kdv şeklindedir bunun dışında sadece filtre sökme ve takma ücreti ödersiniz bilgisayar ortamında tabiki arızası siliniyor ama bu iş okadar zor değil sadece bir komut veriliyor 400 tl gibi bilgisayardan arıza silme bedeli olamaz bu tamamiyle bir kandırmacadır bilgisayar üzerinde yapılan işem makinayı taktın arızayı sildin ve sötün en fazla 10 dk dır kalkıpta bill gates gibi program yazımıyoruz.

RENAULT TEKNİK UZMAN

COTECH
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
43
Merhaba günlük yapılan kısa mesafe sürüşler genellikle patikül filtresinin tıkanmasına sebep olur bu sisteme sahip araçlar egzoz sıcaklığı yaklaşık 800 dereye ulaştığında enjeksiyon beyni art bir enjeksiyon (yakıt püskürtme) yaparak partikül filtesinin temizleme işlemine başlar bu süreç her 1000 km de bir ve 70 km/h hızların üzerinde gerçekleşir ve bu temizleme seviyesi partikül filtre içerisindeki kurum mikatarının 7 ile 10 gr civarına düşünceye kadar devam eder.
Bu normal olan bir jenerasyondur bu şart yerine getirilmediği taktirde sürekli burum ile karşılaşırsınız ve sizin almış olduğunuz duyum yüksek devirde ve uzun kullanımda sistemin temizlenmesi doğrudur.

Öte yandan şöyle bir durumlarda vardır ki bunlarda partikül filtresinin tıkanmasına sebep olur turbo sistemindeki bir hava kaçağı buna kaçak demeyelim de turbo dışında aracın hava emmesi olayıdır bu olay tamamen havadaki partikülleri toplayarak filtrenin tıkanmasına sebep olur bu bir arızadır ve nedenin bilinmesi ve bulunması gereklidir.


Diyer bir husus motor yağı bu motorlarda 5/30 RN720 ELF motor yağları kullanılması gerekli yanlış yağ kullanımıda partikül filtresinin tıkanmasına neden olur.

Başka bir durmda kullanılan yakıt araçta setan değeri düşük kükürt oranı fala olan bir dizel yakıt kullanılmasıda partikül filtresini tıkadığı gibi turbo ve egr sisteminede arıza vermektedir bu durmdada bu sistme sahip araçlarda mutlak suretle euro dizel kullanımı tavsiye edilmektedir.


Peki partikül filtresi tıkandığında ne yapmalıyız filtreler tıkandığı taktirde değişim yerine temizleme işlemleri mevcuttur artık bu işlemler nano teknoloji ile gerçekleştirildiğinde filtre içerisinde doğadan ele edilen değerli elementler zarar görmemektedirler temizlikleri son derece başarılı olmaktadır maliyet olarakta uygundur bu sistemler genelde 300 + kdv şeklindedir bunun dışında sadece filtre sökme ve takma ücreti ödersiniz bilgisayar ortamında tabiki arızası siliniyor ama bu iş okadar zor değil sadece bir komut veriliyor 400 tl gibi bilgisayardan arıza silme bedeli olamaz bu tamamiyle bir kandırmacadır bilgisayar üzerinde yapılan işem makinayı taktın arızayı sildin ve sötün en fazla 10 dk dır kalkıpta bill gates gibi program yazımıyoruz.

RENAULT TEKNİK UZMAN

COTECH

Güzel bilgiler içeriyor ancak şunu eklemek gerekir. Eğer hava giriş borusunda, hava akış sensoru sonrasında bir hava kaçağı var ise bu durumnda yakıt hava miktarı yanlış hesaplanacak ve araç zengin modda çalışacaktır. Bu durumda araca fazla yakıt gideceğinden partikül oranı artacak ve filtre tıkanacaktir uzun vadede... turbo borusundaki bir hava kaçağı da emilecek hava miktarını etkiler... buna da dikkat edelim arkadaşlar...
 

eleektro

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konuyu canlandıralım. Başlık sahibinin başına gelen olay dün benim de başıma geldi. ''Enjektörü kontrol ettirin'' ve ''egsoz emisyonu kontrol ettirin'' yazıları geldi. Hız sabitleyici iptal oldu. Ayrıca hava kirliliği engelleyici sistem ikaz ışığı sürekli yanmaya başladı. Forumdan okuduklarımdan yola çıkarak öncelikle arabayı 45-50 dk 3.3 devirde sürdüm fakat bir faydası olmadı.

Bunun üzerine özel servise gittim. Orada arabayı bilgisayara bağladılar ve sorunun kaptür olduğunu söylediler. Sıcaklık ölçen bir aletmiş. Çarşamba günü parça gelecek ve takacaklar. Fiyat olarak 245 tl dediler. İnşallah sorun çözülür.


Servise çarşamba günü gidemedim. Cumartesi giderim derken cuma günü eve dönüşte motorda hasar uyarısı aldım ve stop lambası yanmaya başladı. Anlaşılan o ki diğer uyarıları sildirmeden ya da çözüme ulaştırmadan bir süre böyle devam ederseniz(yaklaşık 1 hafta) araba sizi motorda hasar riski ile uyarıyor.
Uyarıyı alınca eve dönmeden direk servise gittim. Kaptür parçasını değiştirdiler ve sorun çözüldü.
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Işık söndükten itibaren üçüncü aya giriyoruz, henüz tekrar yanmış değil. Yanmadığı için servise götüremiyorum fakat diğer bir konuda arkadaşın devir ile alakalı attığı videodaki gibi bir devrim normal şekilde çalışıyor.

2018 Nisan Ayının ortalarındayız ve halen daha arıza ışığı tekrar yanmış değil. Sanırım bu tarz bir durumda yüksek devirde aracı birkaç saat kullanmak filtreyi temizlemeye yarayabiliyor.
 

bsahin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Eyüp yeşilpınar tarafında harika bi usta var hakkı neyse onu yapan her ustaya gitme kardeşim olur olmadık şeylerden paranı alırlar
 

ZeNDeR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Şub 2013
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
aynı sorun bende de vardı. sanayiye değişik yerlere götürdüm fakat gaz pedalının değişmesi lazım, yok sprey skalım falan diyip bana zaman kaybı yaşattılar. Bizim araçlarlarda dpf olayı biraz farklı diye biliyorum. yetklili servisteki ustanın dediğine göre klepe gibi bir sistem var. mesela 110bglik dci motor kullanan fluence, latitude gibi bir araçla bizim clioları lifte kaldırırsanız farkı görürsünüz. 110 bg lik versiyonlarda bildiğimiz dpf gibi daha geniş hacimli bir yapı mevcutken clio da bunu göremezsiniz. o yüzden 4000 lira olayı yalan. Ben olayı şöyle çözdüm. İlk başta chiptuningcilerle konuştum. 600tl yazılım 200 lirada egzoz iptaline söylediler. Yetkili servis ise 'orta egzoz borusu' değişmesi gerek dedi ve 1300 lira fiyat çıkardı. garantili olması sebebiyle ve aracımın orjinalliğni bozmamamak için kabul ettim. 2 senedir sorunsuz kullanıyorum. İşin ilginç tarafı sanayide o kadar gezdiğim usta ya bunda bildiğimiz dpf gibi bir sistem yok demedi. Sizede tavsiyem profesyonel bir özel servis tanıdığınız yoksa uğraşmayın yetkili serviste yaptırın. Adamlar utanmasa sağlam gaz pedalını değiştireceklerdi şaka gibi
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Merhaba Arkadaşlar, ışık söndükten itibaren yaklaşık 9 ay sonra tekrar yandı fakat bu kez "Egzoz emisyonu kontrol ettirin." uyarısıyla beraber. Yalnız şöyle bir husus var, bu ay ilk defa benzin istasyonumu değiştirdim. Aldığım yakıtla alakalı olabilir mi diye düşünmüyor değilim fakat artık ışık ve uyarılar ekranda gözüktüğü için bayram sonrası yetkili servisten randevu alıp tam olarak sorunu kısmetse öğreneceğim. Sizleri de buradan bilgilendiririm.
 
Son düzenleme:

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar, ışık söndükten itibaren yaklaşık 9 ay sonra tekrar yandı fakat bu kez "Egzoz emisyonu kontrol ettirin." uyarısıyla beraber. Yalnız şöyle bir husus var, bu ay ilk defa benzin istasyonumu değiştirdim. Aldığım yakıtla alakalı olabilir mi diye düşünmüyor değilim fakat artık ışık ve uyarılar ekranda gözüktüğü için bayram sonrası yetkili servisten randevu alıp tam olarak sorunu kısmetse öğreneceğim. Sizleri de buradan bilgilendiririm.
Hep kısa mesafe ve düşük devirde kullanıyorsunuz galiba .
 
Üst