Start stop hiç çalışmıyor

Okanonaran

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Kadjar star stop arızası devam ediyormu acaba
 

Huseyin_aydn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Clio 4 lerde start stop genelde aküden kaynaklı yapıyor ayni sorun bendede vardı servise git gel birşey bulamadılar akü değiştirdim agm start stop akü taktırdım sorun çözüldü saat gibi çalışıyor motor soğuk iken bile devrede belli bir metre sıkıntısıda yok sizde deneyebilirsiniz. Ben bu şekilde çözüm buldum

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Okanonaran

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba konuyla alakalı detaylı cevap verirmisiniz şuan star stop kontrol ettir uyarısı veriyor mahkemeliğiz
 

Huseyin_aydn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba konuyla alakalı detaylı cevap verirmisiniz şuan star stop kontrol ettir uyarısı veriyor mahkemeliğiz
Aküden kaynaklanıyor aküyü değiştir çalışıyor agm start stop akü takmanız lazım aynı sorun bendede vardı çözüldü

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Öncelikle geçmiş olsun. Umarım hallolur. Benim araçta aynısı ama motorun ilk ısınmasından sonra sorunsuz çalıştı. Hatta babam bu kadar sık stop etmesi (şehiriçinde işıklarda ) iyi değil marj motoru zarar görebilir dedi. Ama sanmıyorum genede sık kullanımkarda.kapatmayı tercih ediyorum. Sonuçta dizel araç o kadarda çok tüketmiyir yani.

dostum start stoplu araçlarda bildiğinizden farklı bir marş sistemi ve motoru vardır..marş motoru fırçasız sistemli bir motordur diğerleri gibi kömürü bitmez..marş kontağı bozulmaz..ayrıca aküsü de farklıdır..jel aküdür ve diğer akülerin 3 katı fiyatı vardır..
 

Emre22

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Start stop bende kafasina gore devreye giriyo, bazen calisiyo bazen calismiyo :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aracı bir aydır kullanıyorum ve aynı durum bendede var. muhakkak araç bazen soğuk olduğunda ya da sıcak olduğunda start stop u devre dışı bırakıyor ama bu durumlar olmasa da devre dışı kalabiliyor benim start stop. bir standardı yok gibi. bazen araba soğukken stop ediyor bazen de hiç stop etmiyor. :)
 

sedurmaz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Start stop biraz karışık bir sistem. Bazı arkadaşların da bahsettiği gibi, devreye girmesi için birçok koşul var. Bu koşulların tamamı oluştuktan sonra devreye girer. Mesela klima çalışırken, evet klima çalışırken de girer, ancak klimada ayarlanan sıcaklık değeri ile, dışarıdaki sıcaklık değeri arasındaki fark fazla olursa (sanırım 7 dereceden fazla) bu durumda soğutma performansının düşmemesi için devreye girmiyor. Mesela klima 22 dereceye ayarlı, dışarısı da 25 derece ise start stop devreye girer. Ama dışarısı 30 derece ve klima da 19 dereceye veya en soğuğa ayarlıysa bu durumda devreye girmez. Bunun dışında en önemli etken aküdür. Akü zayıflamış, ömrünü doldurmak üzereyse start stop devreye girmez. Eğer akü değişecekse mutlaka belirtilen amper değerinde ve agmli akü takmak şart. Agm aküler, normal standart akülere nazaran en az 3 kat daha pahalıdır. Çünkü agm aküler jelli ve diğer standart akülere göre daha güçlüdür. Eğer start stoplu aracınıza ucuza kaçıp da, agm akü yerine standart bir akü alır iseniz, start stop sistemi hiç çalışmayabilir. Hatta bu durumda hiç çalışmaması daha iyi olur. Çünkü start stop devreye girdiğinde, standart akü ile, aynı anda farlar yanıyor, müzik çalıyor, klima çalışıyor, direksiyon hidroliği vs aynı anda sanki araba çalışıyormuş gibi birçok elektrikli aksam çalışıyor olacaktır. Bu durumda araç çalışacağı zaman marş motoru fazla enerji çekeceğinden dolayı diğer çalışan cihazlarınızın voltajı azalacağından, arızalanmalarına sebep olabilir. Mesela farlar titreyebilir, bu da kısa sürede ampulünüzün kesmesine sebep olabilir veya diğer elektronik aksamlar da arızalanabilir, aracı obdye bağladığınızda sırf bu sebepten abs sensörü gibi alakasız gelebilecek arızalar bile alabilirsiniz.

Birkaç ay kadar önce aldığım clio 0.9 sportourer aracımın aküsü bayağı bir zayıflamış, 2013ten beri kullanılan orj fabrikasyon aküsü idi. Start stop kesinlikle çalışmadığı gibi, her durduğumda da ekranda start stop mümkün değil diye yazıyordu. Yukarıda da bahsettiğim gibi araç obd cihazına bağlanıp tarandığında bir dolu aküyle alakasızmış gibi düşündüren hata veriyordu. Nisan 2019'da aracıma uygun 60a mutlu marka agm akü için 750 lira fiyat aldım. Bosch için 900 çektiler, standart agm olmayan 60a aküler 270 lira idi. Neyse, mutlu agm aküyü alıp taktık ve cihazı obdye bağlayıp arızaları silip tekrar tarattırdığımızda araç hiçbir arıza vermedi. Hepsi aküdenmiş meğer. Sonrasında yeni akü tabi fırından sıcak ekmek alır gibi yeni üretilip gelmiş olmadığından dolayı, rafta beklediği süre içerisinde bir miktar enerjisini kaybetmiş olduğundan, bir süre şarj ve rodaj süresince start stop bazen çalıştı, bazen çalışmadı. Fakat bir hafta içinde yeni akü tam performans vermeye başladı ve sonrasında koşullar uygun olduğu durumlarda hiç devreye girmediği olmadı.

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

Cüneyt Özel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
arkadaşlar start-stop ile ilgili arabanın kullanıcı kılavuzunu mutlaka okuyun derim. Çünkü orada sistemin çalışması için asgari şartları ve bu şartlarda oluşan değişimlerde nasıl tepki verdiği yazıyor. Özellikle yaz aylarında klima otomatik moddaysa ve arabanın içerisindeki sıcaklık ayarlanan değere gelmediyse start-stop'un devreye girmediğini gösteren bir ikon göstergede görünüyor. Şayet start-stop devreye girdiyse ve klima çalışıyorsa akü durumu ile birlikte iç
ısıdaki yükseliş motorun tekrar çalışmasına neden oluyor. Çok sık aralıklarla kırmızı ışık olan yollarda start-stop sistemi bazen çalışmıyor. Ayırca fren pedalına belli miktarda (durduktan sonra) baskı yapmak gerekiyor. araba stop ettiğinde az freni bıraktığınızda tekrar çalışıyor.
Bu nedenle aracın kitabını mutlaka bir göz atmakta fayda var. sistemin çalışması için gerekli koşullardan bir vaya bir kaçı yerine gelmediğinde start-stop'un çalışmadığını gösteren bir ikon ekranda görünüyor.
 

Cüneyt Özel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
değerli arkadaşım;
AGM aküler jel tipi aküler değildir. kurşun asit akülerden farklı olmakla birlikte prensipte onlar gibi çalışır. Jel aküler ise içerisinde asit sıvısı yerine jel vardır ve sık aralıklarla ani yüksek akım isteklerini karşılayamazlar ancak deep saykıl akülerdir, yani normal akımı uzun süre sonuna kadar verebilirler. AGM'ler ise ani akım isteklerini kurşun asit akü gibi karşılayabilirler. Özellikle marş motoru gibi. Soğuk havalarda jel aküler biraz performans kaybederler.
marş esnasında ani akım dalgalanmalarında diğer elektronik aksamın korunması (akü sağlamsa) maksadıyla yeni nesil arabalarda elektronik devrelerde ve özellikle beyinlerde gerekli elemanlar takılmış durumda olmak zorunda, yoksa hangi aküyü kullanırsanız kullanın marşa bastığınız anda yüksek miktarda akımı aküden alır ve diğer aksamı besleyecek voltaj da ve akımda düşüş olacaktır. Teorik olarak 12V akülerde marşa basma esnasında voltaj 9,5 voltun altına düştüğü anda elektronik sistemler kendini korumaya alırlar ve dediğiniz gibi saçma sapan arıza lambaları (özellikle ABS gibi) yanabilir. Normal kondisyonda bir akü ise yüksek akım verdiği anda voltaj yaklaşık olarak 10,5-11 volt civarına düşer ve diğer sistemler bundan etkilenmez. Gece farlarınızı yaktığınızda marşa basın normal kondisyonda bir aküde olsa ışık gücünde anlık (marş süresince) hafif bir azalma olduğunu göreceksiniz. Sonuçta kaynağı belli gücü belli bir akü kullanıyorsunuz.
Bence esas önemli olan akünün tipinden ziyade CCI değeridir. Çünkü fiyatı ençok etkileyen faktör bu değerdir. CCI o akünün ani olarak maksimum verebileceği akımı gösterir. 90 Ah bir akünün 2 bazende 3 çeşit CCI değeri olabiliyor ki buda akünün boyutunu etkileyen bir faktördür, tabi fiyatıda. Kişi bilinçsizce düşük CCI değerine sahip daha ucuz akü alırsa kısa sürede aküyü pert edecek ya da sistemleri doğru çalışmayacaktır. Bu nedenle akü alırken üreticinin önerdiği aküyü ve CCI değerini dikkate alın derim.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Mutlu akü EFB ve AGM akü farkını şöyle anlatmış.
EFB ve AGM akülerin her ikisi de Start&Stop özellikli araçlarda kullanım için geliştirilmiş akülerdir. EFB (Enhanced Flooded Battery – Geliştirilmiş Sulu Akü) tip aküler, sulu tip akü özelliğinde olup, üstün performanslı akülerdir. Standart sulu aküler yerine de kullanılabilir. AGM (Absorbed Glass mat – Emdirilmiş cam elyaf) aküler ise kuru akü olarak ifade edilen, içerisindeki elektrolit separatörlere emdirilmiş olan özel akülerdir. Akü teknolojisinin geldiği son nokta olan bu aküler, çok yüksek performans ve standart akülere göre daha uzun kullanım ömrüne sahiptir. AGM aküler sıcağa duyarlı oldukları için standart sulu aküler yerine kullanılamazlar. AGM akü kullanılan araçlarda kullanımı uygundur.
 
Üst