Lastik Ebadı Önerisi

bozo1923

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Merhaba Arkadaşlar,

2014 Clio Dci Edc 90bg aracımın fabrika çıkış jantını beğenmediğimden dolayı farklı modelde yine orijinal olan jantını almayı planlamaktayım.
Lastik ebadı konusunda kararsızlığa düştüğümden dolayı sizlerinde fikrini almak istedim.Şuan aracın üzerinde 195 55 16 bulunmaktadır.
Değişimi planlanan ise 205 45 17 yada 215 45 17'dir. Hali hazırda bu şekilde değişiklik yapmış olanlar varsa özellikle o arkadaşlarımdan tecrübe ve yorumlarını (avantaj,dezavantaj şeklinde) bekliyorum.

Hepinize iyi forumlar,
Teşekkür ederim.
 

Storming0

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
129
Tepki puanı
0
Puanları
0
185 65 r15
195 55 r16
205 45 r17

Yukarıda yazdıklarım orijinal değerler. Bir sıkıntı olmaz. 215 45 17 bilmiyorum.
 

İdea

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2018
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Kardeşim, 195/55/16 Clio için gayet güzel, ara bir lastik olduğu için fiyat biraz pahalı olması tek dezavantajı. Yanak küçülürse lastikler fındıklama yapabiliyor. İyi düşünün sonra pişman olmayın. Jant hoşunuza gitmiyorsa sadece jantları değiştirin. Hayırlı işler, kazasız sürüşler
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba Arkadaşlar,

2014 Clio Dci Edc 90bg aracımın fabrika çıkış jantını beğenmediğimden dolayı farklı modelde yine orijinal olan jantını almayı planlamaktayım.
Lastik ebadı konusunda kararsızlığa düştüğümden dolayı sizlerinde fikrini almak istedim.Şuan aracın üzerinde 195 55 16 bulunmaktadır.
Değişimi planlanan ise 205 45 17 yada 215 45 17'dir. Hali hazırda bu şekilde değişiklik yapmış olanlar varsa özellikle o arkadaşlarımdan tecrübe ve yorumlarını (avantaj,dezavantaj şeklinde) bekliyorum.

Hepinize iyi forumlar,
Teşekkür ederim.
kardeşim orjinalden şaşma 17 janta çıkma. en fazla 205 55 16 olsun daha da fark açma. performans yakıt tarzı dezavantajların olabilir. 4 yıldır orjinal ebetlarda kullanıyorum. sorun yok. büyütmek performans ve yakıt dezavantajı oluşturur. küçültmek tok tutuşu dezavantajı oluşturur. orjinal iyidir.
 

bozo1923

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
kardeşim orjinalden şaşma 17 janta çıkma. en fazla 205 55 16 olsun daha da fark açma. performans yakıt tarzı dezavantajların olabilir. 4 yıldır orjinal ebetlarda kullanıyorum. sorun yok. büyütmek performans ve yakıt dezavantajı oluşturur. küçültmek tok tutuşu dezavantajı oluşturur. orjinal iyidir.

Orjinal jant ebalatlarından biri 17'dir.
Çapı daha fazla olan bir materyal monte ediliyor.Yakıt ve performans yönünden illaki etkileyecektir.Fakat bu handikaplar yüzde %2-3'ü geçmez ve hissedilecek derecede olmaz.Burada önemli olan aracın kullanılış amacı ve dış görünüşü ise elbette ki bunun bir bedeli ve karşılığı olacaktır.
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Orjinal jant ebalatlarından biri 17'dir.
Çapı daha fazla olan bir materyal monte ediliyor.Yakıt ve performans yönünden illaki etkileyecektir.Fakat bu handikaplar yüzde %2-3'ü geçmez ve hissedilecek derecede olmaz.Burada önemli olan aracın kullanılış amacı ve dış görünüşü ise elbette ki bunun bir bedeli ve karşılığı olacaktır.
fikrimizi sordun söyledik gerisi senin bileceğin. 90 lık ta orjinal 16 75 likte 15 tir. 17 kullanılan da var. ama senin de söylediğin bedeller karşılığın da.
 

bozo1923

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
fikrimizi sordun söyledik gerisi senin bileceğin. 90 lık ta orjinal 16 75 likte 15 tir. 17 kullanılan da var. ama senin de söylediğin bedeller karşılığın da.

Güzel fikirlerin için teşekkür ederim.
 

hittheroadjack

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2016
Mesajlar
125
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu işlerde genel söylem %3'ü aşmamak gerektiğidir, orjinal ebatın 205 45 17 olduğunu düşündüğümüzde, 215 olunca %2 civarında bir fark oluşuyor. benim daha çok merak ettiğim ise, taban genişliği artırdığımızda, lastiklerin tam sağ veya tam sol yapma durumunda sürtme yapabilme riski...
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
215 değil de 205/50R17 kullanan bir arkadaş vardı yanlış hatırlamıyorsam. Yurtdışından bir resim paylaşılmıştı granit renginde. 45 yanağa göre konforun daha iyi olduğunu yazmıştı kendisi.

Benim araç 17 jant paketli, lastikler 205/45R17 ölçülerinde. Şimdi kışlıklar için 15" kapaklı jant takımı alıp 185/65R15 Nokian WR D4 lastik aldım. Direksiyonda ciddi anlamda yumuşama oldu. Araç konforunda ciddi anlamda iyileşme oldu. 17 jant iyi güzel şık duruyor ama konfor anlamında pek tatmin edici değil. Yani o görüntünün bir bedeli var illaki. Yakıt kısmında şimdilik fark yok gibi ama ortalama aralığım 5000km'yi geçtiği için fark pek belli etmeyecektir kendini. 4.4lt ortalamam devam ediyor.

En ideali 16 jant ve 205/55R16 lastik ikilisi bana göre.
 

burakkorull

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
501
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
38
Kara Jant olan araca 185-65-15 var fakat değiştirsek 195-65-15 taksak bir sorun olur mu ? Joy Model
 
Üst