Clio 4 90 bin bakımdan sonra oluşan problemler

timeout4242y

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar. Foruma yeni üye oldum ilk konuyu biraz sorunla açıyormuşum gibi oldu kusura bakmayın gerçekten çok yoruldum bu konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Konuya gelince...

Aracımın kilometresi 94 bin de . Modeli Clio 4 Icon 2013 S&S . 80 bin de ağır bakımları yapıldı. 94 bin de yıl dolduğu için ara bakıma geldim.
Ara bakımda değişen klasik olanlar...
Motor Yağı, Yağ filtresi, Hava ve Polen fitlresi .. Bunlara ek olarak ; Ön fren diski ve balatalar değişti. Balata ve fren diskleri 450 tl ... Ara bakım 350 tl tuttu.

Gelelim sorunumuza....

Aracımı bakıma götürmeden önce genellikle özellikle sabah ilk çalıştırdığımda Start stop kontrol ettirin hız regülatörünü kontrol ettirin uyarıları alıyorum ve yaklaşık 1 dk içinde ilk hareketinden sonra sönüyordu. Bunu her zaman yapmıyor ara ara yapıyordu. Neyse aracı bakıma götürdüm yukarıda bahsettiklerim değişti. Arac bakımdan çıktıktan sonra S&S hiç çalışmamaya başladı. 2 hafta içinde gözlemledim hava şartları (S&S çalışması için tüm şartlar yerine getirilmesine rağmen ... bu arada bakımdan önce gayet sağlıklı çalışıyordu) normal olmasına rağmen sürekli otomatik stop mümkün değil uyarısı alıyordum.

Tekrar aynı servise gittim ve ustaya bakımdan sonra S&S hiç devreye girmediğinden bahsettim. Clip (bilgisayara) bağladı. Masterwark basıncı diye bir parçanın yanlış sonuç ürettiğini söyledi ve değişmesi gerektiğinden bahsetti. Sanırım fren basıncını beyne iletiyormuş bu parça. Daha sonra yaklaşık 1 saat araçla uğraştıktan sonra sorunun tam olarak orada olduğundan emin değilmiş gibi birkaç şeylere daha baktı. Ama tam olarak kesin bu da diyemedi. bu arada parçanın çıkma veya yan sanayisinin 350 tl orjinalinin 1000 tl olduğunu söyledi.

Şimdi bakımdan sonra böyle bir durumun oluşmasıyla bakımda değişenler arasında bir ilişki kuramadım. Ustaya söylediğimde tesadüf olmuştur yanıtını aldım. Aklımı şu soruda kurcalamaya başladı madem bu fren basıncını ileten bir parça ise benim fren disk ve balataları değiştiği için böyle birşey olabilir mi. Bunu da tabi kendisine sordum orası aracın mekanik kısmı onunla ilgili olmadığını söyledi. Tam da bugün araçta yine çalıştırmadan önce akşam saatlerinde - aracı kontrol ettirin- Start stop devre dışı- Hız regülatörünü kontrol ettirin- uyarıları aldım yine bir dakika içinde söndü.


Kısacası arkadaşlar nerede yanlış olabilir gerçekten çok yoruldum start stop bakımdan sonra hiç devreye girmiyor sürekli her koşulda otomatik stop mümkün değil diyor. Aracı ilk çalıştırdığımd aldığım uyarılar ara ara çıkıyor. Bu arada genelde aracın aküsünden kaynaklı olduğu söylenir S&S olayının lakin bilgisayarda akü %90 şarj olarak görünüyordu. Bilgili ve tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yöneticiler moderatörler bir hatam olduysa düzeltebilirler konuyu.
 

theknife

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
109
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Fren disklerini yansanayi mi taktirdin ?
 

timeout4242y

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Ek bilgi olarak araç 2013 haziran ayında aldım aküsü hiç değişmedi. Bakıma götürdüğüm zaman aküyü ölçüp iyi demişlerdi. Zaten clip test cihazinda %90 şarjlı görünüyordu. Acaba ömrünün bitmesi ile şarjlı olması ayrı şeyler mi.
 

funnerman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Akü değişimi yaptırın düzelecektir hocam. Benim araç 2014 model olmasına rağmen 2018 yılında değişim yaptırdım. Her 4 yılda bir değişmesi sağlıklı olanıdır.
 

timeout4242y

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Akü değişimi yaptırın düzelecektir hocam. Benim araç 2014 model olmasına rağmen 2018 yılında değişim yaptırdım. Her 4 yılda bir değişmesi sağlıklı olanıdır.
Sizde de oluyor muydu problem.
Peki ya ondan değilse bunu tam olarak neyden kaynaklandığını anlayamaz mıyız.
Çünkü usta aküden değil dedi ama tam eminde olamadi baya neredeyse 1 saat test cihazıyla uğraştı.
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu uyarılar akü kaynaklı uyarılar. Benim aracimda 2013 ve start stop sürekli uyarı veriyor arada bir esc kontrol yokuş kalkış kontrol uyarısı veriyor. Bugün bilgisayara baglattim hiçbiri yoktu bilgisayarda eğer her ek arızalar olsaydı bilgisayarda çıkardı. Hepsi akı nedeniyle
 

Sing_a_song

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2016
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bende de aynı araç var. 2013 clio icon.

Aracı ikinci el almıştım, aldığım kişi aküyü değiştireli 1 yıl olmamıştı. Araca ses sistemi taktırırken de akünün iyi olduğunu söylemişlerdi. Aracı 2-3 gün ablam kullandı. Artık ne yaptı nasıl becerdi bilmiyorum, markete hızlıca girip çıkıp kartı araca takmış, aracın tüm ışıkları yanıyor ve ekranda "ESC kontrol ettirin" ve başka bir hata mesajı yazıyordu.

Kartı çıkarsam da ışıklar sönmüyor ve araç marş almıyordu.

Telefonla yol yardımı çağırdık, bilgisayara bağladılar, aracı çalıştırdılar, araç çalışır haldeyken aküyü değiştirdiler. (Yoksa beyne zarar veririz dediler. Hem de bu hata genelde beyne çok zarar verir, şanslısın ki beyne zarar vermemiş dediler).

Üzerinden 1 yıl falan geçti, aracı çok çok hızlı çalıtırmadığım sürece "esc kontrol ettirin" uyarısı almıyorum. Hızlı çalıştırmak derken ilk marşı yapmadan direkt çalıştırınca oluyor bu sorunlar. Öncesinde de "esc kontrol etttirin" uyarısını bu sebepten bir kaç kez görmüştüm ekranda.
 

serkantuncay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
88
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bende 2 2014 İcon edc var bütün uyarıları verdi. Aküyü değiştirdim hepsi gitti
 
Üst