Kasisli yolda belli olan ön taraftan gelen metal sürtme sesi??? Ve alt devirler...

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Merhaba,

Konu başlığında da yazdığım gibi özellikle kasisli veya bozuk yollarda tespit edebildiğim, "sanki tozlu metal bir unsurun bir başla metal unsura sürtmesinden kaynaklanan, tiz tabiri caizse fare viyklemesi gibi bir ses" (umarım tanımlayabilmişimdir, çünkü bu sesin ortaya çıkması için birden fazla durumun gerçekleşmesi gerekiyor ve sürüş esnasına bunu kaydedebilmem biraz zor.) bir ses canımı sıkıyor.
Emin olduğum durumlar ise şunlar:
1 - kesinlikle ön takımlardan veya aracın ön tarafından gelen bir ses.
2- Motorun bulunduğu seviyeden daha aşağıda olduğunu hissettiğim bir ses, tekerlekler vs çevresinde.
3- yağsız kalmış metalin başka bir metale sürtme sesi gibi
4- helezonik bir yapının esnedikçe çıkardığı ses.


Bunun yanında başka konu açarak kalabalık yapmak istemediğim için ikinci durumu da paylaşmak istiyorum.

2015 edc 110 bg lik meganım var. 2017 yılından bu yana bende, bakımları vs. hiç geçirmedim. Ancak; daha önceleri düşük devirlerde hissettiğim çekiş sanki yok gibi. Bununla birlikte bayram tatilinde yaptığım uzun yol sürüşlerinde klima açık / kapalı şeklinde kullandığım ve 110 km. hızla gittiğim göz önünde bulundurulduğunda ortalama yakıt tüketiminin 5,9 lt nin altına düşmediğini gördüm. daha önceleri 5,5 / 5,6 seviyelerindeki değerleri görüyordum. Yakıt tüketimini artıran unsurlar nelerdir? düşük devirlerdeki performans kaybı neden olur?

Tecrübelerinize ve bilginize sunarım arkadaşlar.
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
1.soruna yönelik olarak viraj demiri ve aks bağlantı noktalarında kaucuk bağlantı kısımları bulunuyor motor eğer bunlar eskidiyse oradaki metal parçalar birbirine sürterek ses yapabilir

2.si için ise dizel motorlarda kurumlanma sorunu performans kaybına neden olabiliyor yüksek ve sabit devirde 10 15 dk aracı kullanmak kurumu attırıyor deniyor ama emin değilim denemek lazım
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
Bahsi geçen ses benim fluencede de başladı. Kontrol ettiğimde sorunun z rot cubuklarindan oldugunu farkettim, farkettik daha doğrusu. Buna mukabil bu parçanın yan sanayisi delphi marka var fiyat oldukça makul. Birde orijinal varki orijinal tek bir adet fiyatına çift olarak delphi alinabiliyor. Ama orijinal kadar dayanikli midir bilemiyorum o yuzden ben bosch car serviste orijinal ile degisim yaptirdim.

1f69f7b39be5cd9aa3dedf5d691bdbc0.jpg

Bahsi geçen parcalarin ucunda kaucuklar var diye biliyorum ama bu kaucuklar tek basina degisiyor mu onu bilmiyorum. Eğer degisiyorsa maliyet bir hayli duser.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

HPI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Aynı sorun bende de başladı. Zincir sesi gibi bir ses. Z rod sorunu. Sol tarafı değiştirdim ses kesildi. Şimdi sağ atarf ses yapmaya başladı. Ben yan sanayi kullandım.50₺ malzeme 50₺ işçilik toplam 100₺.
 

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39



1. sorumun cevabı muhtemelen Z rotlarıyla ilgili vermiş olduğunuz cevaplar ve detaylı açıklama fiyat bilgisi için teşekkür ederim.

Peki 2. sorum kesinlikle kurum bağlaması mı? bayramda özellikle 5. vitese alıp yüksek devirde gittim ama 10-15 dakika gitmemişimdir. ancak izmir aydın otobanında 120 den aşağıda düşmedim fakat 6. vitesete idi? DPF nin kurum bağlamasını hiç istemiyorum korkutuyor beni
 
Son düzenleme:

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39



1. sorumun cevabı muhtemelen Z rotlarıyla ilgili vermiş olduğunuz cevaplar ve detaylı açıklama fiyat bilgisi için teşekkür ederim.

Peki 2. sorum kesinlikle kurum bağlaması mı? bayramda özellikle 5. vitese alıp yüksek devirde gittim ama 10-15 dakika gitmemişimdir. ancak izmir aydın otobanında 120 den aşağıda düşmedim fakat 6. vitesete idi? DPF nin kurum bağlamasını hiç istemiyorum korkutuyor beni



1. sorumun cevabı muhtemelen Z rotlarıyla ilgili vermiş olduğunuz cevaplar ve detaylı açıklama fiyat bilgisi için teşekkür ederim.

Peki 2. sorum kesinlikle kurum bağlaması mı? bayramda özellikle 5. vitese alıp yüksek devirde gittim ama 10-15 dakika gitmemişimdir. ancak izmir aydın otobanında 120 den aşağıda düşmedim fakat 6. vitesete idi? DPF nin kurum bağlamasını hiç istemiyorum korkutuyor beni


2. sorum için önerisi tecrübesi olan ????
 

hakanöztürk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Kurum bertarafı için yüksek hız yapmanıza gerek yok. Aracın genel sağlığı iyi ise, otoyol kullanımında, ideal vitesin bir altı seçilerek, aracı nispeten devirli şekilde ve belli bir süre kullanmak, sistem ısısını arattırıp, kurumların çözünmesine yardımcı olacaktır. Bunun yanında kullanılan yakıt ve yağın kalite ve sınıfı da çok önemlidir.
 

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Kasislerden çok yavaş geçin. Hızlı geçenlere aldırmayın.
 

Samas

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2018
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Aynı sorun bende de var, arkadaşın açıklamasına tek bir cümle bile eklememe gerek yok. Ancak ben hem salıncak hem z rotu değiştim düzelmedi şimdi ya motor beşiği burcundan ya da viraj demiri kauçuk parçasından şüpheleniyorum. götürdüğüm usta anlamadı bişi yok dedi ama ses geliyor ve rahatsız edici bazen debriyaja basarken bile yapıyor.
bak şimdi aklıma geldi şanzıman kulağı da olabilir bir sürü seçenek var bakıcaz artık.
 
Son düzenleme:

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Bugün 1. sorum için sanayiye gittim. Usta ön amortisörlerin yumuşadığını değişmesi gerektiğini. Eğer değiştireceksem, dört lastikle birlikte amortisörleri de değiştirmemi önerdi? iyiliğim için mi söyledi yoksa bir başka ön takım yapan ustaya mı gitmeliyim bilemedim. Çünkü Z rotları ve diğerleri için de amortisörle birlikte onları da elden geçirilebileceğini söyledi.
 
Üst