Megane'dan Honda'ya Geçmek!

EskiJapon

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2017
Mesajlar
43
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
52
Arkadaşlar merhaba.
2017 Megane 4 icon DCI aracımı 2018 Sıfır Honda HB Sport L benzinli ya da 1.6 Manuel Elegance benzinli sedan ile kafa kafaya takas düşünüyorum.
Böyle bir geçiş sizce nasıl olur? Yapılmalı mı? Yapılırsa artıları ne olur. Ya da yapılırsa eksileri ne olur. Kafam biraz karıştı açıkçası.
Teşekkürler.
 

Michael Owen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2018
Mesajlar
97
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Çevremde honda kullanan birkaç arkadaşım yakıt ve malzeme kalitesinden sürekli şikayet ediyorlar servisler çok ilgisiz diyorlar onlarda megane almadıklarına pişmanlar honda sedan kullanıyorlar yalnız bozuk yollarda çok trim sesi varmış
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar merhaba.
2017 Megane 4 icon DCI aracımı 2018 Sıfır Honda HB Sport L benzinli ya da 1.6 Manuel Elegance benzinli sedan ile kafa kafaya takas düşünüyorum.
Böyle bir geçiş sizce nasıl olur? Yapılmalı mı? Yapılırsa artıları ne olur. Ya da yapılırsa eksileri ne olur. Kafam biraz karıştı açıkçası.
Teşekkürler.

Benim megane aracım olsa Eger değiştirmek için tek sebebim dizelden benzinli motora geçiş yapmak olurdu. Yeni kasa Honda’lar benim de ilgimi cekiyor fakat son donemde yaşanan göçme durumu ve servisin bu konuda ayıplı olduğu alenen ortada olan hatayı kullanıcıya yükleyerek yüzlerce kişiyi mağdur etmesi gibi bir durum da var. Trim sesini bilemiyorum ama servis tarafını özellikle iyi araştırıp dikkate alın derim. Dizel motor istemiyorsanız megane 1.2 benzinli 130 bg modelini de düşünebilirsiniz ama 2. El olarak pek bulunmuyor piyasada.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Dizel den benzinli ye geçince yakıt ve performans sizi tatmin etmeyecektir. Göçük C sütunu olayı da var . 2 arkadaşımın aracında bizzat gozlerimle gördüm. Genede test edin yada 2 gün kiralayıp aracı enine boyuna inceleyin
 

EskiJapon

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2017
Mesajlar
43
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
52
Dizel den benzinli ye geçince yakıt ve performans sizi tatmin etmeyecektir. Göçük C sütunu olayı da var . 2 arkadaşımın aracında bizzat gozlerimle gördüm. Genede test edin yada 2 gün kiralayıp aracı enine boyuna inceleyin

Megan 4 110 Hp Dizel 1.5 motor 220 nM Tork
Honda sport 182 Hp Benzin 1.5 motor 220 nM Tork

Yakıtı anlarımda, performans nasıl tatmin etmeyecek onu pek anlamadım?
Meganın üst devirler Sport modda bile bazen cansız olabiliyor. Turbo olmasa bayılacak.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Megan 4 110 Hp Dizel 1.5 motor 220 nM Tork
Honda sport 182 Hp Benzin 1.5 motor 220 nM Tork

Yakıtı anlarımda, performans nasıl tatmin etmeyecek onu pek anlamadım?
Meganın üst devirler Sport modda bile bazen cansız olabiliyor. Turbo olmasa bayılacak.
Atmosferik motor diye düşündüm "belirtmediğiniz için"
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Tamamen beklenti ile alakalı.

5-6 yıl TDI vw sonrası 5-6 yılda TSI vw kullandım.

Yakıt problem değil, performans önemli : Honda 1.5 turbo
Yakıt önemli, orta seviye performans yeter : Renault DCI

Honda da gövdede göçük problemi ile ilgili videoları izlemenizi tavsiye ederim. Honda grubu bir servisi basarak araçlara bakan insanların arasında güzel bir aktivite de yapıyorlar.
Sırf bu sorun ve bu sorunun arkasında durmadıkları için bir daha düşünün derim.
 

EskiJapon

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2017
Mesajlar
43
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
52
Tamamen beklenti ile alakalı.

5-6 yıl TDI vw sonrası 5-6 yılda TSI vw kullandım.

Yakıt problem değil, performans önemli : Honda 1.5 turbo
Yakıt önemli, orta seviye performans yeter : Renault DCI

Honda da gövdede göçük problemi ile ilgili videoları izlemenizi tavsiye ederim. Honda grubu bir servisi basarak araçlara bakan insanların arasında güzel bir aktivite de yapıyorlar.
Sırf bu sorun ve bu sorunun arkasında durmadıkları için bir daha düşünün derim.

Dalgalanma problemi Türkiye'ye gelen ilk seride mevcuttu diye biliyorum.
Meganın kötü araç olmadığını herkes rahatlıkla söyleyebilir. Ama;

• Aldıktan bir yıl sonra şunları söyleyebilirim, içerdeki tirim sesleri, rüzgar ve dizel motor sesi dışında sol önden gelen hışırtılı ses can sıkıcı oluyor.
• Devir çok çabuk bitiyor ve turbo olmasa motor gerçekten çok istekli ve canlı değil. Özellikle 5 ve 6. viteslerde yüksek devirlerde. Tork ve Hp yan yana durduğu göstergeye baktığınızda
işin üstesinden hep tork gelmekte.
• Amortisör diye birşey zaten yok. Confortta kullandığım halde irili ufaklı tüm çukur ve tümsekleri alıyor araç. Ki konfortta yumuşak olmasını beklediğim amortisörler sport moddada aynı.
Aracımda 17 jant var ki birde 18 olsayda iyice böbrek taşı dökecektik.
• Multimedya ve kronik R-Link 2 sıkıntısı. Çözülmesi zor. Alternatif android multimedya taktırmak istedik, araçta sürüş modları olduğu için taktıramadık.
Piyasadaki android navigasyonların tamamı tek soket olduğu için, megane 4 iconlarda olmuyor. Sıkıntı. Yıl olmuş 2018, biz servislerin peşinde güncelleme kovalıyoruz.
• Dizel ile benzin arasında pompa fiyatında makas hepten daraldı.
• Ve benim özellikle 46 yaşında bir grafik tasarımcısı olarak takıntılı olduğum, meganın ekran ve arayüz tasarımındaki bayatlık. Eski moda bir tasarım anlayışı.
Renksiz, cansız ve işlevsiz. Kullanımı sıkıntılı. Böyle bir araca çok daha modern bir arayüz yapmaları gerekiyordu. Vites değişimindeki çiçek nedir ya?

Sanırım ben Megana karşı heyecanımı ve inancımı kaybettim. :D JDM günlerimi özledim.
 
Son düzenleme:

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Dalgalanma problemi Türkiye'ye gelen ilk seride mevcuttu diye biliyorum.
Meganın kötü araç olmadığını herkes rahatlıkla söyleyebilir. Ama;

• Aldıktan bir yıl sonra şunları söyleyebilirim, içerdeki tirim sesleri, rüzgar ve dizel motor sesi dışında sol önden gelen hışırtılı ses can sıkıcı oluyor.
• Devir çok çabuk bitiyor ve turbo olmasa motor gerçekten çok istekli ve canlı değil. Özellikle 5 ve 6. viteslerde yüksek devirlerde. Tork ve Hp yan yana durduğu göstergeye baktığınızda
işin üstesinden hep tork gelmekte.
• Amortisör diye birşey zaten yok. Confortta kullandığım halde irili ufaklı tüm çukur ve tümsekleri alıyor araç. Ki konfortta yumuşak olmasını beklediğim amortisörler sport moddada aynı.
Aracımda 17 jant var ki birde 18 olsayda iyice böbrek taşı dökecektik.
• Multimedya ve kronik R-Link 2 sıkıntısı. Çözülmesi zor. Alternatif android multimedya taktırmak istedik, araçta sürüş modları olduğu için taktıramadık.
Piyasadaki android navigasyonların tamamı tek soket olduğu için, megane 4 iconlarda olmuyor. Sıkıntı. Yıl olmuş 2018, biz servislerin peşinde güncelleme kovalıyoruz.
• Dizel ile benzin arasında pompa fiyatında makas hepten daraldı.
• Ve benim özellikle 46 yaşında bir grafik tasarımcısı olarak takıntılı olduğum, meganın ekran ve arayüz tasarımındaki bayatlık. Eski moda bir tasarım anlayışı.
Renksiz, cansız ve işlevsiz. Kullanımı sıkıntılı. Böyle bir araca çok daha modern bir arayüz yapmaları gerekiyordu. Vites değişimindeki çiçek nedir ya?

Sanırım ben Megana karşı heyecanımı ve inancımı kaybettim. :D JDM günlerimi özledim.

Göçük problemi dediğiniz gibi ise honda tercihi üzmez. Bende 91 model accord 2.0 otomatik vardı.. İlk aracımdı.. Ondan sonra 2011 vw caddy 2009 jetta, 2012 jettam oldu.. hiç biri 91 model aracın verdiği hazzı veremedi.

Benim aracım 2017 model sedan. Yani birkaç ay sonra 2 yılını dolduracak. Ne bir trim sesi var nede başka rahasız edici bir ses. Fıs yok.

Zaten orta devirlerde (alt devirden başlayarak) iş gören kısım torktur. Üst devirlerde tork düşer güç artar.. Ben 1.5 dizel bir motora göre çok canlı buldum dci motoru. Zaten DCI nin adı sevilen motora boşuna çıkmadı.

Bende 16 jant var 205/55 R19 91V ile kullanıyorum. 16 jant jettama göre yol tutuşunda bir tık iyi. Daha iyi yol tutmasına karşın daha sert değil.

Aracım touch model. Gittim necvox ekran taktırdım android multimedia. Bambaşka bir dünya oldu. Maillerimi bile araçtan okuyorum. TV izliyorum. Google maps, igo my way, here we go, maps me gibi gps yazılımlarını kurdum. Netflix ve spotify vs.. tabletten farksız.

Dediğiniz gibi akaryakıtlar arasında fiyat farkı azaldı ama benzinli motorun doğası gereği fazla yakıt tükettiğini unutmayın.

182ps turbolu bir aracıda 90cc ile kullanmak olmuyor. Basınca da 10 lu rakamlarda gezinmeniz olası. Ben 122 TSI ile 140-170km hızları arası gittiğim zaman 11-12 litre ortalama verirdi. Deneme amaçlı 50km yolu 140 altına inmeden aynı tarz ile dci ile denedim (izmir karşıyakadan otobandan narlıdere) 5.1 yaktı. Fark çok :)

Klasik alman tasarımından sonra renault beni fazlası ile tatmin ediyor.

Umarım honda da aradıklarınızı bulabilirsiniz. hayırlısı olsun şimdiden.
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
siz kararınızı çoktan vermişsiniz. hayırlı olsun.
 
Üst