Yetkili servisler hep mi kötü? Hiç mi iyileri yok içerisinde?

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba arkadaşlar,
Bugün size çoğu zaman yerden yere vurduğumuz yetkili servisler ile ilgili bileği vermek basımdan geçen olayi paylaşmak istiyorum.

2016 yılında 2014 model otomatik fluence satın aldım arac 38.000 de idi. Ben araci 65.000 e kadar sorunsuz kullandım. Bu km itibari ile sanzimanin hepimizin bildiği 1-2 / 2-1 klasik sarsıntılı geçişleri ve titreşim başladı. Aracım 120.000 e gelene kadar bu sorun böyle devam etti. Bu arada bu km ye kadar kendi basit çözümlerimle sorunu kısmı olarak cozmustum fakat geçici önlemler olduğundan bu sorun her zaman belli aralıklarla bas gösteriyordu.

Gittiğim yetkili servis ile aramin çok çok iyi olmasi sebebi ile yazilimsal olarak ne yapılması gerekiyor ise yapıyorduk. Fakat bir kaç gün sorunsuzluktan ileri gidemiyorduk. Bu süreçler esnasında akü değişimi de yapıldı ama sorun geçici oldu yine. Araci lifte alıp baktığımızda sanzimanda kaçak görünmüyor her şey gayet normal olmasi gerektiği gibi görünüyordu. Tabi bunca zaman gidip gelip sorunu cozememenin verdiği sıkıntı ve servis ile aramin iyi olmasi sebebi ile Renault ile de doğrudan iletişime geçip şikayette olusturamiyordum haliyle. Bunlarla uğraşırken bir özel servis buldum ve burda baskı Balat’a değerlerini kontrol edip biraz yükselterek kayda aldık ve arac 3 ay kadar sorunsuz çalıştı fakat sonuç yine hüsran.

Geçtiğimiz günlerde gittiğim yetkili servisin yetkiyi bırakarak özel olarak devam etme kararı alması uzerine kendileri ile konuşarak Renault’ya mail gönderdim. O mailin içeriği de şöyledir;

“ Merhaba,
2016 yılında 38.000 km de satın aldığım aracımı yaklaşık 4 ay sorunsuz kullandım. Fakat ilerleyen dönemde danışmanın 1-2 / 2-1 geçişleri özellikle dur kalk ve suratın dusuk olduğu kosullarda hem sarsıntı, hem ses yapmakta. Bu sorun ile alakalı olarak defalarca yetkili servislere başvuruda bulunmama rağmen ısrarla normal olduğunu söylediler. Bu sorun yaşanırken aracta çok ciddi bir sarsıntı ve bu sarsıntı sırasında aracın karoseri ciddi sekilde sallantıda yaşatıyor. Fakat 0 km den itibaren ani hızlanmalarda bu sorun yaşanmıyor. Ben bu sorunla boğuşurken ve servis bu durumu normal olarak karşılarken bunun uzerine birde ilk gaz hareketinde vuruntu yapmaya başladı. Aracım 0 km itibari ile bu km sine kadar servis bakımlıdır. Bu sorunu malesef servislerle çözemedim ve hakkımı artık yasal yollardan aramaya karar verdim. Son olarak durumu sizinle paylaşıp, sorunu çözüme ulaştırmayı düşünerek bu e-maili yazmaya karar verdim. Çevremde fluence kullanan bir çok arkadasım var ve hemen hepsi ayni sorundan muzdarip. Bu arkadaşlarımın bir kısmı garantiden baskı Balat’a, şanzıman veya beyin değişimi yapılarak sorunu cozduler. Fakat tarafıma hiç bir servis bu sekilde yaklaşmadı ve işlemin ücretli yapılacağını söyledi. Aracımda bulunan saplantı, ses ve vuruntu sorunu daha önce megane 3 ve fluence lerde kullanılan edc şanzıman kaynaklıdır ve bu sorun benim basıma geldiği gibi bir çok kullanıcının da basını ağrıtmaktadır. Bunlar yetmezmis gibi bir süredir de kapilarin ve bagajın disaridan acilmamasi gibi bir kronik sorun daha çıktı ortaya ve servis yine kilitler değişecek diyerek astronomik bir rakam çıkarttı ortaya.

Ben sizden bu sorunlarımın giderilmesini talep ediyor ve bu konuyla alakali en ufak bir ücret ödemeyi düşünmüyor; yaşanan sorunların ( edc şanzıman sorunu ve kapi kilit sorunu ) tamamen fabrikasyon olduğunu biliyorum ki bununla ilgili bir çok örnek mevcut. Konuyla alakali yaklaşımınız için teşekkür eder Eger tarafıma olumsuz dönüş yapılırsa sonucu 10 yıl da sürse en hızlı şekilde adlı yoldan hakkımı arayacağımı da bileğinize sunarım. “

Bu mailin akabinde yaklaşık bir saat içerisinde arandım ve ( firma ismi vermek istemiyorum ) yetkili bir servise yönlendirildim. Bugün bu servise gittim sorunları anlattım. Kapi kilitlerinden sanzimana kadar tavan tutamaklarının amortisorlu kapanmamasina kadar ne kadar sorun varsa hepsini tek tek yazdırdım yaklaşık 20 kalem ariza listesi! İkilemediler bile hepsini tek tek yazdılar ki bu arada oldukca da samimi ve olmasi gerektiği sekilde karşılandım. ( Renault servisi bilgilendirdi ise bu övgümü geri alıyorum ) araci içeri aldılar ve sırası gelince teknisyen yanıma gelip tek tek bütün arızaları birlikte kontrol ettik. Benim için önemli olan şanzıman olduğundan digerlerini geciyorum ki sorunların tamamı halledildi. Şanzıman için arac bilgisayara bağlı halde iken yaklaşık 6 km lik bir mesafede teste çıktık. Araci önce bana kullandırdı ve ilk gaz tepkisinin sertliğinden 1-2 / 2-1 geçişlerindeki sertliğe sarsıntıya kadar hepsini de arac o esnada yaptı sağolsun kayda alındı ve dönüşte de 3 km lik mesafede teknisyen kendi kullandı. Servise döndüğümüzde bilgisayati ile yanıma gelip aynen su ifadeleri kullandı; sifir baskı Balat’a kalınlık değeri 6mm dir ve sizin aracinizdaki Balatanin su anki değeri 5.8 mm. Yani 0.2mm aşınma oluşmuş. Bu aşınma 120.000 km de oluşmuş. Aractaki baskı Balat’a 2.5 mm kalana kadar kullanılabilir durumda fakat değişmesi şart değil. 2.0 mm hayati noktası bu noktadan sonra sıkıntılar başlar dedi. 0.5 mm lik payda titreme yapar dedi. Ayrıca bugüne kadar bittiği için Balat’a değişimi hiç yapilmamis. Yani bu aşınma değerlerinden yola çıkarak kabaca bi hesap yapacak olursak 0.2 mm X 5 = 1.0mm 120.000X5=600.000 km yanı bir milimetrelik aşınmamın bize sunduğu menzil 600.000 km... bu tabiki çevresel koşullar kullanıma bağlı sebepler ve sanzimanin yük durumuna göre değişkenlik gösterir fakat kabaca hesap bu. Şanzıman yağını da özellikle sordum ve sanzimanin motordan çok farklı olduğu motor yağı ve şanzıman yağının çok farklı viskozitelerde olduğu ki doğru ve bu sebeple şanzıman açılmadığı surece yağ kaçağı olmadığı sürece değişimine özellikle gerek olmadığını; kendi kullandığı megane 3 aracın 230.000 de olduğunu başlatanın değişmediğini de özellikle belirtti. Ayrıca sıklıkla karşımıza çıkan sanzimani kontrol ettirin uyarısının ana sebebinin aşırı ısınma ve yağ kaçağından kaynaklandığını da belirtti.

Bu geçişlerdeki sarsıntının sebebine gelince şanzıman bildiginiz üzere çift kavramalı yanı arac 1. Viteste iken 2. Vitesi hazırlıyor. Diye biliyoruz ama öyle değil. Ozellikle arac birinci viteste iken 2. Vites değil R ( geri vites ) hazırda bekliyor. Bizim bu sarsıntıyı yasamamızın asıl sebebi de bu. Arac 2.300 devire gelene kadar R hazırda tutuluyor fabrikasyon ayarı böyle. Fakat edc ekonomik olmasi için 1. Vitesten 2. Vitese 1.800 devir gibi geçmesi programlanmış. Kararsızlık burada başlıyor. Daha önce de söylemiştim bu araçların sarsıntı olayını bitirecek tek şey 1-2 geçişini minimum 2.500 devirde yapmasi. Fakat vites oranları ile hiç bir sekilde oynanamiyor. Bu ısın bir de kırılma noktası var ki o da soyle; seri kullandığımız zaman yanı gaza oturduğumuzda şanzıman kendini performans kullanımına adapte diyor yanı daha yüksek devirde vitesi büyütüyor yanı 2.300 devirden sonra 2 ye alıyor dolayısı ile performanslı sürüşlerde bu 1-2 geçişleri sorunsuz ve pururssuz oluyor. Teknisyen der ki; arac her servise girdiğinde sanzimana yeni öğretme yapamıyoruz. Bunun sebebi de şanzıman kendini kullanıcıya göre programlıyor. Yani uzun dönem siz araci bir ay süreyle seri kullanırsanız araci şakın de kullansanız sürüş tarzını şanzıman sürekli seri kullanıma hazır sekilde tutuyor. Şakın kullanımda da tam tersi. Şanzıman kendine kullanıcı adına profil oluşturuyor. Bu sürüş profilini şanzıman 6 farklı kişi için hafıza da tutabiliyor ve bu kullanım tarzına 400 metrelik sürüş sırasında gaza oturma şekline göre kendini adapte ediyor. Servis her bakımda sanzimana ayar çekecek olsa şanzıman sıfırlanacak ve bu verileri elde etmek için her sıfırlama sonrasi belli bir süreye ihtiyacı olacak ve haliyle servisler benim aracımın sanzimani böyle değildi servisten sonra bir haller oldu diye servisin yolunu tutacak. Fakat bakım esnasında bunu ozellikle belirten müşterilerin şanzıman öğretme ve sıfırlama işleminin ücretsiz yapıldığını da söyledi. Ben araci servisten aldıktan sonra 12 km yol yaptım ve dur kalk trafik hariç duracağım noktaya kadar olabildiğince devirli kullandım. Herhangi bir sorun yok. Bunu yaklaşık bir ay süreyle de böyle kullanıp gözlemleyeceğim.

Sunu da ozellikle belirtmek istiyorum ki aracımın garantisi biteli bir hayli oldu ve 120.000 bakımı özel serviste yapıldı ve buna rağmen bu işlemlerin hiç birine bir kuruş ücret ödemedim. Bu sırada bagaj kilidini ve açılmayan bir kaç kapının kilidini de hallettiler bununla beraber amortisoru bozuk tavan tutamağının değişimi, ses yapan sağ silecek süpürgesinin değişimi, yüksek hızda sallanan sağ dikiz aynasının sabitlenmesi, sağ ve sol ön çamların yarim açıkken ses yapmasi yıktırılalım giderilmesi, sarkan arka park sensör kablolarının toparlanması, pedalların ve yolcu tarafından sarkan kabloların toparlanması, eksik yedek sigortaların tamamlanması gibi işlemlere hiç bir ücret alınmadı. Ayrıca arac yağmur ve yer yer kar yagmasina rağmen iç dis yıkanarak tertemiz bir sekilde tarafıma teslim edildi.

Diger yandan servis tarafına gelecekte olursam bugüne kadar böyle ilgi ve alaka gormedim gittiğim servislerde daha doğrusu bu kadar doyurucu bilgi veren biriyle karşılaşmadım. Servis kabulünden teknisyenine kadar ayrı ayrı ilgilenilsin ve her sorduğum soruya doyurucu bileği ile sabırla cevap verildi.

Yeri geldiğinde evet hakeden servisleri yerin dibine sokuyoruz haklı olarak fakat yine hakkı olarak işini iyi yapan servislerin de hakkını teslim etmemiz şart.

Keyifli forumlar dilerim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
İşini hakkıyla yapan yetkili servislere helal olsun . Tansel hocam hayırlı olsun Flu nun bakımı . Eski kullanıma göre 1--2 ve 2--1 geçişlerde ki sarsıntı geçti mi ?
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Hayırlı olsun Tansel. Bende bugün 80000KM bakımını yetkili serviste yaptırdım. Garantisi bitti ama buna rağmen arka kemer tokası ve kapı gergisini iyi niyet kapsamında ücretsiz değiştirecekler.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
İşini hakkıyla yapan yetkili servislere helal olsun . Tansel hocam hayırlı olsun Flu nun bakımı . Eski kullanıma göre 1--2 ve 2--1 geçişlerde ki sarsıntı geçti mi ?

Tam olarak ortadan kalkmadı fakat kullanım antiği net bir sekilde anlatıldı servis tarafından. Fakat eskisi kadar sürekli oluşmuyor bu durum ama su an 12 km kullandım daha bir ay süreyle gözlemleyeceğiz durumu buna göre tekrar bakılacak.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Hayırlı olsun Tansel. Bende bugün 80000KM bakımını yetkili serviste yaptırdım. Garantisi bitti ama buna rağmen arka kemer tokası ve kapı gergisini iyi niyet kapsamında ücretsiz değiştirecekler.

Tesekkurler abı. Garantiden sonra benimde çakmak aydınlatması yanmadığı için komple seti ücretsiz değiştirmişlerdi :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Rlinkide güncelleyeceklerdi .R-Link 2 deki sıkıntıdan dolayı ve Renault Merkezden net cevap alamadıkları için riske atmadılar.

Malum Rlink giderse müzik dinleyemeyeceğimi bildikleri için elletmedim dediler :)
 

ceshme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba;
dün sabah açmış olduğum fluence " edc şanzuman yağı başlıklı" tecrübe yazımda yukarıda bahsi geçen kararsızlık ve diğer hatalara ilişkin ustamın ağzından aynen aktarma fırsatım oldu . burada tekrar paylaşıyorum ben çare buldum ve aracı çoğunlukla tavsiyeler üzerine ve temel inanışlar yüzünden yanlış kullandığımızı fark ettim. bu durum servislerin iyiliği / kötülüğünden ziyade artık usta gibi bir kavramın olmayışı ve buna bağlı tamir ve makinenin nasıl çalıştığından ziyade sadece arızalı parçanın bilgisayardan tespiti ve sadece yenisinin takılmasına dönmüş durumda . tabi bu sadece bu sektörün değil maaalesef ülkenin genel sorunu.
saygılarımla...

ama yine de hala işin i iyi yapan ve konusuna çok hakim ve vicdan sahibi ustalar var :eyv
ATTACH]
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
"Bu geçişlerdeki sarsıntının sebebine gelince şanzıman bildiginiz üzere çift kavramalı yanı arac 1. Viteste iken 2. Vitesi hazırlıyor. Diye biliyoruz ama öyle değil. Ozellikle arac birinci viteste iken 2. Vites değil R ( geri vites ) hazırda bekliyor. "

Bir yaşıma daha girdim.

1. viteste öne doğru hareket etmeye başlayan EDC "R" 'yi mi hazır bekletiyor ?

Bu bilgiye nereden ulaştınız acaba? Paylaşır mısınız?

2_MTVjM_43.png


<span style="color: rgb(51, 51, 51); background-color: rgb(250, 250, 250);">
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
"Bu geçişlerdeki sarsıntının sebebine gelince şanzıman bildiginiz üzere çift kavramalı yanı arac 1. Viteste iken 2. Vitesi hazırlıyor. Diye biliyoruz ama öyle değil. Ozellikle arac birinci viteste iken 2. Vites değil R ( geri vites ) hazırda bekliyor. "

Bir yaşıma daha girdim.

1. viteste öne doğru hareket etmeye başlayan EDC "R" 'yi mi hazır bekletiyor ?

Bu bilgiye nereden ulaştınız acaba? Paylaşır mısınız?

2_MTVjM_43.png


<span style="color: rgb(51, 51, 51); background-color: rgb(250, 250, 250);">

Kısmı alıntılamak yerine baştan sonuna kadar okusaydınız keske. Yazıda baştan sona hersey detaylıca anlatılmış. Belli ki küçük satır başlıklarını kaçırmışsınız. Bu söylediklerim servis teknisyenin söylemeleridir. Merak eden var ise herhangi bir servise gidip öğrenebilir. Bende sizin gibi hazırda tutulan vitesin R olduğunu göreninde sasırdım fakat sistem işleyişinin bu sekilde olduğu 2000 kusur devire kadar R bin hazırda tutulduğu daha ust devirde 2 bin hazır hale getirildiği bilgisi verildi. Paylaşımınız için teşekkür ederim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Kısmı alıntılamak yerine baştan sonuna kadar okusaydınız keske. Yazıda baştan sona hersey detaylıca anlatılmış. Belli ki küçük satır başlıklarını kaçırmışsınız. Bu söylediklerim servis teknisyenin söylemeleridir. Merak eden var ise herhangi bir servise gidip öğrenebilir. Bende sizin gibi hazırda tutulan vitesin R olduğunu göreninde sasırdım fakat sistem işleyişinin bu sekilde olduğu 2000 kusur devire kadar R bin hazırda tutulduğu daha ust devirde 2 bin hazır hale getirildiği bilgisi verildi. Paylaşımınız için teşekkür ederim.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sizin neden bütün yazılarınız yargılama şeklinde oluyor acaba?

Bu foruma katılalı 1.5 ay oldu. Ne zaman sizinle yollarımız kesişse direkt cephe alır gibisiniz.

Yazınızı okudum merak etmeyin. paylaşılmış bu bilginin dayanağı var mı diye sordum size.

Onu söylesen her kimse 1800 devirde hareket halindeki araçta EDC yi "R" konumuna alsın dediklerine inanacağım.
 
Üst