Önce el freni mi çekilip, indirilir?

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar aracım Clio 4 TCe EDC 120 Bg 2018 model 2 hafta oldu alalı. Aracı alırken satış görevlisi bana park ederken önce el frenini çekip daha sonra vitesi P’ye almam gerektiğini söyledi. Bunu uyguluyorum. Araca ilk bindiğimde önce aracı çalıştırıyorum el frenini indirip sonra vitesi D’ye alıyorum. Daha önce yarı otomatik eski bir araç kullanıyorum D - P vs. yoktu :) Doğrusu nedir ? Nasıl kullanmak daha doğrudur park ederken ve çalıştırırken ?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar aracım Clio 4 TCe EDC 120 Bg 2018 model 2 hafta oldu alalı. Aracı alırken satış görevlisi bana park ederken önce el frenini çekip daha sonra vitesi P’ye almam gerektiğini söyledi. Bunu uyguluyorum. Araca ilk bindiğimde önce aracı çalıştırıyorum el frenini indirip sonra vitesi D’ye alıyorum. Daha önce yarı otomatik eski bir araç kullanıyorum D - P vs. yoktu :) Doğrusu nedir ? Nasıl kullanmak daha doğrudur park ederken ve çalıştırırken ?

Kendi kullanimim;
Park ederken ayak frende N konumuna alıp el frenini cekiyorum freni serbest birakip yuku el frenine bindirdikten sonra tekrar frene basarak P konumuna alıp stop ediyorum.

Par cikisinda ise önce aracı P konumundan D konumuna aliyorum akabinde elfrenini indirip devam ediyorum.

Sanzimana yuk binmemesi gerekir. Eğer P den D ye alirken vites zorlanarak hareket ediyorsa bilinki yuk sanzimanda kalmistir. P den D ye akarak geçmesi gerekir.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Kendi kullanimim;
Park ederken ayak frende N konumuna alıp el frenini cekiyorum freni serbest birakip yuku el frenine bindirdikten sonra tekrar frene basarak P konumuna alıp stop ediyorum.

Par cikisinda ise önce aracı P konumundan D konumuna aliyorum akabinde elfrenini indirip devam ediyorum.

Sanzimana yuk binmemesi gerekir. Eğer P den D ye alirken vites zorlanarak hareket ediyorsa bilinki yuk sanzimanda kalmistir. P den D ye akarak geçmesi gerekir.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com

Ben çalıştırırken yanlış yol izliyorum sanırım. Önce çalıştırıyorum el frenini indirip D’ye alıyorum. Aslında tam doğrusunu bilsem ona göre baştan alışıp aracı yormadan kullanırım hiç değilse diye düşünüyorum ancak alışmam zaman alacak sanırım.
 

tekarata

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yeni clio 4 kullanıcısıyım. Önce ayak frenine basıp, ayağım frende iken el frenini çekip P'ye alıyorum. Ancak ayağımı frenden çekince çok az geri kaçma yapıyor. Bu sizce bir sorun mu. Yoksa benim yanlış hareketim mi?
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Yeni clio 4 kullanıcısıyım. Önce ayak frenine basıp, ayağım frende iken el frenini çekip P'ye alıyorum. Ancak ayağımı frenden çekince çok az geri kaçma yapıyor. Bu sizce bir sorun mu. Yoksa benim yanlış hareketim mi?
Yokuş gibi eğimli bir alana mı park ediyorsunuz? Ben de ayağımı frenden çekince arabanın kendini bıraktığını hissediyorum ancak herhangi bir hareket olmuyor. Belki park ettiğiniz yerin eğimi ile alakalıdır yaşadığınız durum.
 

gelawej88

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Arkadaşlar aracım Clio 4 TCe EDC 120 Bg 2018 model 2 hafta oldu alalı. Aracı alırken satış görevlisi bana park ederken önce el frenini çekip daha sonra vitesi P’ye almam gerektiğini söyledi. Bunu uyguluyorum. Araca ilk bindiğimde önce aracı çalıştırıyorum el frenini indirip sonra vitesi D’ye alıyorum. Daha önce yarı otomatik eski bir araç kullanıyorum D - P vs. yoktu :) Doğrusu nedir ? Nasıl kullanmak daha doğrudur park ederken ve çalıştırırken ?


Ben de çok araştırmıştım ama olay aslında çok basit. Buradaki amaç, yokuş aşağı ya da yukarı park ederken yükü şansımana değil de el frenine bindirmek.

Aracı stop etmeden önce ayak frenine basıp N'ye alıp şanzımanı ayırmış oluyorum.
Ardından El frenini çekip ayak frenini brakıyorum. Tam bu esnada araç hafiften yokuşa doğru birkaç cm kayar. Bu aracın ağırlığı artık el freninde demektir.
Bundan sonra da P'ye alıp stop edip eve gidiyorum.
Çalıştırırken de çalıştıktan sonra Frene basıp el frenini indiriyorum ve D'ye alıp gaza basıp gidiyorum.
Dediğim gibi asıl amaç bir kaç santimlik kaydırmaya sebep olan aracın bir tonluk ağırlığını şansımana değil, el frenine bindirmektir. Yoksa şanzımanın ömrü kısa olur.
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Cevaplar zaten verilmiş, kısaca tekrar edeyim:
Otomatik vitesler için; durunca, ayak frendeyken vitesi N ye al, el frenini çek, ayak frenini bırak, arabanın yükünü frenler alsın, sonra P ye geçir ve motoru durdur.
Çalıştırırken de zaten ayağınız frende olmalı...

HTC EVO 3D X515m cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

yeppudaa57

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Cevaplar zaten verilmiş, kısaca tekrar edeyim:
Otomatik vitesler için; durunca, ayak frendeyken vitesi N ye al, el frenini çek, ayak frenini bırak, arabanın yükünü frenler alsın, sonra P ye geçir ve motoru durdur.
Çalıştırırken de zaten ayağınız frende olmalı...

HTC EVO 3D X515m cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bana direkt ayak frende vites D’de iken el frenini çektikten sonra P’ye alıp öyle park etmem söylendi. Hiç N’ye alın denmedi. Arabayı çalıştırdığımda ise önce ayağım frendeyken çalıştırıp el frenini indirdikten sonra P’den D’ye alıyorum.
 

gelawej88

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Bana direkt ayak frende vites D’de iken el frenini çektikten sonra P’ye alıp öyle park etmem söylendi. Hiç N’ye alın denmedi. Arabayı çalıştırdığımda ise önce ayağım frendeyken çalıştırıp el frenini indirdikten sonra P’den D’ye alıyorum.


Hayır hocam. Yanlış denmiş. Arkadaşlarla hemfikir olduğumuz gibi, D de iken frene basıp N'ye alacaksın ki yükü şansımandan alabilesin. Ardından el frenini çekip ayak frenini bırakacaksın ki yük el frenine binsin. Ondan sonra P'ye alacaksın.
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Ben çalıştırırken yanlış yol izliyorum sanırım. Önce çalıştırıyorum el frenini indirip D’ye alıyorum. Aslında tam doğrusunu bilsem ona göre baştan alışıp aracı yormadan kullanırım hiç değilse diye düşünüyorum ancak alışmam zaman alacak sanırım.

Çalıştırma ve ilk harekette sıralamaya gerek yok zaten. Önemli olan stop etme sıralaması.

N ye alıp yükü el frenine bindirip P ye aldıktan sonra binip çalıştırın gidin :)
 
Üst