Akü Değişimi Ve Edc sorunlarının Düzelmesi

muhsin_cepelli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
16
Başka konularda da yazılmıştı ama ben yeni konu açayım dedim. Aküden şüpheliydim ki 1 yıl rötarlı da olsa 2015 edc touch arabamın aküsünü varta e11 74ah (680A) akü ile değiştirdim. Vites kararsızlıkları bitti. Vites geçişlerinde ki ses gitti sanki dsg oldu :)
Ve çalışırken ilk p den d veya r ye geçerken ki zorlanma kalktı. Ama bu varta aküyü yarın yine 74 ah(680A) bosch akü ile değiştiriyorum. Akücü 2018 3.çeyrek akü satmış. Ben anlayınca da daha pahalı olan bosch akü ile değiştirelim bunlar 2019 dedi. Tabi bunu diyene kadar bütün varta ankara ve türkiye distribütörlüğünü darmaduman ettim arayarak. Hepsi birbirine düştü. 2019 model varta e11 akü yokmuş güya (ki cidden ankarada yokmuş)
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Edc ile ilgili hiçbir sorunum yok çok dikkat ederim aracı durdurur frenini çeker aracın tüm yükünü frende bırakır P ye alırım şanzımanda kalmasın yük diye ama yokuş aşağıya inerken frene basarsam hemen vites küçültüyor gaza bassamda vites büyütmede bir gecikme oluyor kendine gelene kadar 3-5 sn sonra kendine gelip düzgün çalışıyor. Herkezde aynı mı bu durum?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
Edc ile ilgili hiçbir sorunum yok çok dikkat ederim aracı durdurur frenini çeker aracın tüm yükünü frende bırakır P ye alırım şanzımanda kalmasın yük diye ama yokuş aşağıya inerken frene basarsam hemen vites küçültüyor gaza bassamda vites büyütmede bir gecikme oluyor kendine gelene kadar 3-5 sn sonra kendine gelip düzgün çalışıyor. Herkezde aynı mı bu durum?

Yokus aşağı inerken mümkün olan en üst devirde vites yukseltiyor. Normal bir durum bende de durum aynı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

makilli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Başka konularda da yazılmıştı ama ben yeni konu açayım dedim. Aküden şüpheliydim ki 1 yıl rötarlı da olsa 2015 edc touch arabamın aküsünü varta e11 74ah (680A) akü ile değiştirdim. Vites kararsızlıkları bitti. Vites geçişlerinde ki ses gitti sanki dsg oldu :)
Ve çalışırken ilk p den d veya r ye geçerken ki zorlanma kalktı. Ama bu varta aküyü yarın yine 74 ah(680A) bosch akü ile değiştiriyorum. Akücü 2018 3.çeyrek akü satmış. Ben anlayınca da daha pahalı olan bosch akü ile değiştirelim bunlar 2019 dedi. Tabi bunu diyene kadar bütün varta ankara ve türkiye distribütörlüğünü darmaduman ettim arayarak. Hepsi birbirine düştü. 2019 model varta e11 akü yokmuş güya (ki cidden ankarada yokmuş)

Sorunun çözüldüyse bence hiç değiştirme. Ben de aynı aküyü taktırdım ama birşey değişmedi, yavaş kalkışlarda 1'den 2'ye geçişlerdeki sarsıntı devam ediyor.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Sorunun çözüldüyse bence hiç değiştirme. Ben de aynı aküyü taktırdım ama birşey değişmedi, yavaş kalkışlarda 1'den 2'ye geçişlerdeki sarsıntı devam ediyor.

Anti patinaj kapatarak kalkmayı denermisiniz 1den 2ye geçiş nasıl!! Çok nadirde olsa arada banada denk geliyor eğer tam vites atacağı hızda ayağımda gaz üstünde duruyor ama pek basmıyorsam sanki daha devri ve hızı gelmeden vites atmış gibi oluyor ama dediğim gibi çok nadir anti patinaj kapalıyken sıkıntı yok ama oda sürekli oto devreye giriyor can sıkıyor bende onu kapatınca sıkıntı olmuyor.
 
Son düzenleme:

makilli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Anti patinaj kapatarak kalkmayı denermisiniz 1den 2ye geçiş nasıl!! Çok nadirde olsa arada banada denk geliyor eğer tam vites atacağı hızda ayağımda gaz üstünde duruyor ama pek basmıyorsam sanki daha devri ve hızı gelmeden vites atmış gibi oluyor ama dediğim gibi çok nadir anti patinaj kapalıyken sıkıntı yok ama oda sürekli oto devreye giriyor can sıkıyor bende onu kapatınca sıkıntı olmuyor.

Anti patinaj araç patinaja düşünce çalışan bir sistem, onunla pek ilgisi olacağını düşünmüyorum ama akşam işten dönüşte deneyeceğim.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Anti patinaj araç patinaja düşünce çalışan bir sistem, onunla pek ilgisi olacağını düşünmüyorum ama akşam işten dönüşte deneyeceğim.

Anti patinaj dediğiniz gibi ama bahsettiğiniz 1. Ve -2. viteslerde devir çok hızlı yükselmeye müsait olduğu için ve tork değeri de çok değişkenlik gösterdiğinden zaman zaman patinaja düşeceğini sanarak bu sistem devreye girip saçma şekilde motoru tutup teklemeye sebep olabiliyor.
 

makilli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Anti patinaj araç patinaja düşünce çalışan bir sistem, onunla pek ilgisi olacağını düşünmüyorum ama akşam işten dönüşte deneyeceğim.

Dün akşam eve dönerken ve evden işe gelirken denedim. Antipatinajı kapattım ancak kalkışlarda gaza hafif basarak devam edince yine 1den 2ye geçişte vuruntu yaptı. Bende bir işe yaramadı yani.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
Dün akşam eve dönerken ve evden işe gelirken denedim. Antipatinajı kapattım ancak kalkışlarda gaza hafif basarak devam edince yine 1den 2ye geçişte vuruntu yaptı. Bende bir işe yaramadı yani.

Bunu ben şöyle yorumluyorum. Araç 1 den 2 geçerken geçişi çok düşük devirde yapıyor. Eğer bu geçişi 2.300-2.400 devir gibi yapsa hiç bir sorun olmayacak. Sarsıntılı geçişlerin tamamı düşük devirde yaşanıyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bedrana34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2012
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Dün akşam eve dönerken ve evden işe gelirken denedim. Antipatinajı kapattım ancak kalkışlarda gaza hafif basarak devam edince yine 1den 2ye geçişte vuruntu yaptı. Bende bir işe yaramadı yani.

Arkadaşların hepsine genel soruyorum bu soruyu..

Klima açıkken vites geçişlerinin rahatladığını fark edeniniz oldumu hiç? Ben de özellikle yazın klima açtığım zaman 1-2 geçişlerinin rahatladığını sarsıntının %1 lere indiğini gözlemliyorum. Bunu kendimce şuna bağlıyorum; 1-2 sarsıntılar genelde düşük devirlerde olduğu aşikar. klima motora ekstra yük getiriyor buda yüksek devirlerde vites geçişlerine sebebiyet veriyor. Hızlı ve sert kalkışlarda da örneğin sarsıntı 50 de 1 dir.
 
Üst