Clio 0.9 joy Klima sorun

marko

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2016
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
selam arkadaşlar adanada ikamet ediyorum.2020 model clio 4 0.9 turbo 90 bg aracım var.araç 1500 kmde.aracımın kliması manuel.sorunuma gelecek olursak araçta klima açık yolda giderken bi anda klimanın soğutması azalıyor 1 dk fln ılık hava üflüyor.daha sonra tekrar soğutmaya başlıyor bi süre sonra tekrar ılık üflüyor.yolda giderkende farkediyorum klima kompresörü sürekli devreye girip çıkıyor çünkü araç anlık kompresör devreye girince sendelliyor.aracı adana yusuf baysal yetkili servisine götürdüm aracı incelediler.2019-2020 0.9 araçlarda klimanın bu şekilde çalıştığını, evoparatörün belirli bi sıcaklığı görünce kompresörün durduğunu söyledi. kompresör aralıklı olarak dur kalk şeklinde çalışıyormuş.daha sonrada müşteri hizmetleri beni arıyarak aracın motor hacminin düşük olması nedeni ile bu araçlarda klimanın çalışma mantığı böyle dedi.bende daha önce 1.2 75 bg kullandığımı o motorun daha güçsüz olduğunu onda bu şekilde değil kompresörün sürekli çalıştığını söyledim.oda bana teknolojinin değiştiğini 0.9 un 1.2 den hacim olarak daha düşük olduğu için klimasının çalışma prensibinin bu olduğunu söyledi.sizlerin görüş ve düşünceleri neler arkadaşlar
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
selam arkadaşlar adanada ikamet ediyorum.2020 model clio 4 0.9 turbo 90 bg aracım var.araç 1500 kmde.aracımın kliması manuel.sorunuma gelecek olursak araçta klima açık yolda giderken bi anda klimanın soğutması azalıyor 1 dk fln ılık hava üflüyor.daha sonra tekrar soğutmaya başlıyor bi süre sonra tekrar ılık üflüyor.yolda giderkende farkediyorum klima kompresörü sürekli devreye girip çıkıyor çünkü araç anlık kompresör devreye girince sendelliyor.aracı adana yusuf baysal yetkili servisine götürdüm aracı incelediler.2019-2020 0.9 araçlarda klimanın bu şekilde çalıştığını, evoparatörün belirli bi sıcaklığı görünce kompresörün durduğunu söyledi. kompresör aralıklı olarak dur kalk şeklinde çalışıyormuş.daha sonrada müşteri hizmetleri beni arıyarak aracın motor hacminin düşük olması nedeni ile bu araçlarda klimanın çalışma mantığı böyle dedi.bende daha önce 1.2 75 bg kullandığımı o motorun daha güçsüz olduğunu onda bu şekilde değil kompresörün sürekli çalıştığını söyledim.oda bana teknolojinin değiştiğini 0.9 un 1.2 den hacim olarak daha düşük olduğu için klimasının çalışma prensibinin bu olduğunu söyledi.sizlerin görüş ve düşünceleri neler arkadaşlar

Bende ılık hava üflemesi sadece 1. viteste dur kalk yaparken oluyor. Normal kullanırken, atıyorum 120km/h hızla sürerken öyle birşey olmuyor. Olması zaten saçma. Aracın 1600 devir üstünde turbosu devreye giriyor ve 1.2 75 HP araçlardan daha fazla güç üretiyor.
 

marko

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2016
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Bende ılık hava üflemesi sadece 1. viteste dur kalk yaparken oluyor. Normal kullanırken, atıyorum 120km/h hızla sürerken öyle birşey olmuyor. Olması zaten saçma. Aracın 1600 devir üstünde turbosu devreye giriyor ve 1.2 75 HP araçlardan daha fazla güç üretiyor.

Servis zaten 2019 sonrası araclarda durumun boyle olduğunu soyledi.kompresor yeni araclarda surekli dur kalk olarak çalısır dediler.klima kompresoru icin motor gucu beygirden daha cok silindir hacminin onemli oldugunu soyledi.acaba salladılarmı beni gondermek icin yada dedikleri dogrumu onu ögrenmek istiyorum
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Servis zaten 2019 sonrası araclarda durumun boyle olduÄŸunu soyledi.kompresor yeni araclarda surekli dur kalk olarak çalısır dediler.klima kompresoru icin motor gucu beygirden daha cok silindir hacminin onemli oldugunu soyledi.acaba salladılarmı beni gondermek icin yada dedikleri dogrumu onu ögrenmek istiyorum

Hocam teknoloji tersine gitmemesi lazım. Aynı motor niye öyle birşey olsun ki? Üzerine gidin bence
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,495
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Geçen gün klimayı deneme fırsatım oldu, araçta silkeleme veya klimada ılık hava üfleme gibi bir problem olmadı.
Bu arada araç Clio 0.9 TCe Joy 2020 model...
 

marko

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2016
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43

orhankose

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.
 

can48

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
26 Ocak 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
1
1. 2. viteste dur kalklarda kompresörü kapatıyor ara sıra 0.9 motor , sabit hızla giderken sorun yok iyi çalışıyor benim araç 2013 model
 

Gökhan Uysal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2013
Mesajlar
15
Tepki puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.

Mesajın alıntı olduğunudayazsaydın keşke😃
 
Üst