Selenoid nedir ne işe yarar?

Serkan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
909
Tepki puanı
1
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar, Selenoid in görevi nedir? (kaputu açtığımızda, sol far altında siyah dikdörtgenimsi kutu) şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Serkan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
909
Tepki puanı
1
Puanları
0
Aracı makinaya bağlattım selenoid arızası verdi..... bilgisi olan var mı?
 

Emir

Emirhan SERKUŞ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,991
Tepki puanı
239
Puanları
0
Yaş
42
u parçanın ve 3 parçadan herhangi birinin çalışmaması yanma odasına yanmış egzos gazını sürekli göndermesine neden oluyor. 1700-3000 devir arası çalışıp, diğer devirler arasında çalışmaması gereken sistem sürekli çalışınca; düşük devirlerde sisteme giren yanmış egzoz gazları bir kararsızlık oluşturduğundan araç düşük devirlerde sirkleme gibi problemler ortaya çıkarıyor. ben çalışmayan selenoid valfinin hava hortumlarını çıkartıp, çıkarttığım yere kör tıpa yaptım ve düşük devirdeki gazı bırakınca sirkeleme olayı ortadan kalktı. böyle bir problemle karşılaşan arkadaşlara tavsiye ederim. ancak çalışmayan 3 valten hangisi olduğunu tesbit etmeniz gerekirki o valfin hava hortumlarını çıkarabilesiniz.

Alıntı

elenoid valf ten bah sediyorsun zaten ilgili bazı cevablarıda bulmuş sun bu valf ler hem karbiratörlü hemde enjeksiyonlu tüm araçlarda kullanılan bir parçadır ..
emme manivolt baktın zaman selenoid valfin üstünde siyah bir parça var (hava rakülatörü) hemen arkada büyük yine siyahça bir parça oda (kanister ) bu bahsi geçen selenoid valf bunlar ortak baglantılı çalışan parçalar dır. ve yine emme manivoldu iki parçadan oluşup orta kısmında selenoid valf vasıtası ile hava emişi ile de diyebilirm ama selenoid valfin açıp kapattıgı manivoldun için de kelebek sistemi aynı (tratulun ) içinde olan kelebek gibi tratulda ki kelebek telle hareket saglanıyor manivoldun içindeki kelebek bahsi geçen selenoid valf ve hava ragulatörünün çalışması ile kelebek kendini açıp kapıyor ..
önemli bir parça ve çalışır durumda olması lazım diyebiliriz.

siyah olan parça şasenin arasında( kanister) dedimiz bu parça deponun içine sıkışan benzin buharını içinde muhavaza ederek emme manivolduna gönderip yanma odasındaki havanın ve benzinin yanma oktanını artırıyor.

buda önemli selenoid valf elektirik ile çalışır gazın tepkilerine göre motor çalışmasına göre ecu dan aldıgı sinyala göre selenoid valf hareketini saglar ve emiş yönü ve havayı yönlendirme yani önce ragülatörün çaçışmasına yada diger selenoid valfin çalışıp kelebegi açık tutmasına sinyal gönderir
bu seleniod valf ten 2 tane var çalışır olması lazım ....

bu parçalar motorun rolantide düzgün çalışması ve ragülatörün yüksek devire tırmanırken ki çalışması ile gelebegin çalışmasını saglar açıp yada kapama gibi tıpkı karbiratörlü aracın 3500 devirden sonra iki nci bogazı açması gibi ...


Hazne boşaltma valfi emisyon kontrol sisteminin bir parçasıdır.Karbon filtresinde biriken yakıt tankından gelen yakıt buharı bu solenoid valf ile motora aktarılır.
Eğer motorun lambda kontrolü çalışıyorsa, valf kontrol ünitesi tarafından yönetilir. Motora aktarılan bu ekstra yakıt lambda kontrolü ile kompanze edilir.

Serkan abi işine yarayabilir
 

Serkan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
909
Tepki puanı
1
Puanları
0
Sağol Alper, Aracı makinaya bağlattığım yer, sorun olmaz dedi ama kafama takıldı. Bi araştırayım dedim :)
 
Son düzenleme:

ibanez_022

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Clio 2 de kanister valfi var mı?
 
Üst