Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Renault 11 Flash Nostalji

  1. #1
    Renault - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    0
    Teşekkür / Beğen

    Renault 11 Flash Nostalji

     
    Renault 11 TXE Flash, Renault'nun lisansıyla gene ortağı olduğu Oyak-Renault'nun Bursa'daki fabrikasında 1988-1995 yılları arasında montajlandı ve üretimi yapıldı.

    90'lı yılların Türkiye'sinde öyle sanıyorum benim gibi pek çok gencin de beğendiği de bir arabaydı.

    Türkiye 80'lerin sonunda ve 90'lı yılların başında şimdikinden çok farklı bir ülkeydi. Araba sahipliği şimdikinden çok daha azdı. Görece kaliteli Japonlar dampingli fiyatlarıyla piyasaya daha yeni giriyorlar, VW'in bile satışları çok az ve prestijli Alman markaları kadar halka uzaktı. Piyasanın hakimi Tofaş'ın kuş serisi otomobilleriydi. Tabi böyle bir piyasada onlara rakip olarakta Renault 12 Serisi, 9 Serisi ve 11 serisi modelleri vardı.

    Bence Fransızlarda otomobillerini evdeki çamaşır makinesi veya televizyon gibi bir eşya olarak görme eğilimi var. Belki bu anlayıştanda ötürü Renault'nun o yıllardaki modellerinde pas koruması çok zayıftı. O dönemde kullandığımız, Renault 11 Flash'ta 4-5 yıl içinde görünen ve görünmeyen yerlerinde ağır paslanmaya şahit olmuştuk. Flash'ın üretildiği yıllarda Fransız Renault bir devlet şirketiydi. O yıllarda Türkiye'deki Oyak-Renault'nun da zaten ana firma fransız Renault'yu kalite konusunda aşması beklenemezdi. Ortaya çıkan arabalarda o zaman ki zayıf rekabet şartlarının etkisini görmek mümkündü. Sadece pas korumasının zayıflığı değil, daha pek çok konuda daha araçlar kalitesiz malzeme ve kusurlarla doluydu. Örneğin soğutma sistemi elemanları da çok çabuk sorun çıkartıyordu.

    “Uçan tabut”

    İddialı olmak irdelenmeyi, eleştirileri beraber getirir. İddianızda haklı çıkarsanız iyi bir şöhret yaparsınız, aksi durumunda ise eleştiriler sertleşir ve eleştiriler kötülemeye dönüşür, son nokta çarpıcı bir benzetme yapmaktır. Oyak-Renault'nun, o yıllarda dağa bayıra tırmanan, basit ama sağlam Renault 12 ile başlayıp, küçük aile otomobili Renault 9'la devam eden , Renault 21'lede daha üst gelir grubunu hedefleyen bir ürün gamı vardı. Oyak-Renault'nun pazarlama ekibi seriyi bir de sportif hatchback'le tamamlamak istemiş olacak ki Renault 11'in de Türkiye'de üretilmesine karar verildi. Fransa'da üretimi sona ermek üzere olan Renault 11 modelinin kalıpları alındı, 1.7lt'lik motor kullanıldı, sportif bir hava yaratmak için koltuklar, direksiyon simidi, dış görünümde, bazı ayrıntılara ve 13” alaşım jantlara yer verildi. Pazarlama sloganıda seçilince işlem tamamlandı : “yarını güçlü yakalayın...” ama neden araca “uçan tabut” ismi takıldı...aslında Flash ne seri, ne de hızlı bir arabaydı. Dönemin kompakt hızlısı Golf GTI 9sn.'de 100km'ye ulaşırken Flash'ın verisi 12 sn idi. 185Km'lik son sürati, zaten araca hızlı dememizi sağlamazken, ekonomi amaçlı seçilmiş uzun 5.vitesi bu sürate bile çıkmayı çok zorlaştırıyordu. Ama aracın ses yalıtımının zayıf olması, kötü yol tutuş özellikleri, gerçekte yol aldığından çok daha hızlı gidiyormuş hissi yaratırdı. 50 Metrenin üstündeki 100-0 durma mesafesi o dönemin yerli piyasası için iyi gibi görünse de, güvenli sınırın çok çok üstündeydi. Hidrolik desteği olmayan direksiyonuyla, virajlarda zaten dengesiz olan aracı kontrol etmek daha da zorlaşıyordu. Çok konuşulan 1721cc hacmindeki motoru ise ancak 90 beygir güç üretebiliyordu. Aynı yıllarda 1596cc hacmindeki BMW motoru 100 beygir güç üretebiliyordu. Gene 1986'da geliştirilen biraz daha büyük hacimli 1781cc'lik Volkswagen motoru ise yeni teknolojilerinde yardımıyla tam 137 beygir güç üretebiliyordu.

    Sonuç olarak, satışları arttırmak için biraz şişirilen beklentiler, Flash'ta tutmadı. Çoğunlukla genç sürücülerin kullandığı Flash'lar birer ikişer kazalar yaptı, kazalar arttıkça yaratılmak istenen sportif imajı yerine güvenli olmadığı düşüncesi hakim oldu. Araç yeterince dengeli değildi, ve kullanıcıların bu zaafına rağmen aracın sınırlarını zorlaması sık sık kazalara neden oldu. İşte bu olumsuzluklardan dolayı araba o dönem “uçan tabut” ismiyle anılmaya başlandı.

    Herşeye rağmen Flash için Türkiye şartlarında kendi dönemi için çok kötü nitelemeseinde bulunmak biraz haksızlık olur. Öncelikle o bir sportif bir otomobil değildi, bir aile otomobiliydi. Gerçek rakibi Almanlar değildi. Türkiye'deki İtalyan lisanslı Tofaş'tan iyiydi. Görevini yerine getiriyordu. Rakibi olan Kuş serisinden her konuda üstündü. En olumlu yanı ise düşük yakıt tüketimiydi. Ben fabrika verisi olan sabit hızda 5.8lt/100km'den de daha düşük 5.5lt/100km gibi verilere şahit oldum. Parçalarının kolay ve ucuza bulunması, sağlam motoru, görece ekonomik fiyatıyla Flash, uzun bir süre boyunca Türkiye'de ralli ekiplerinin en çok tercih ettiği otomobil oldu. Oyak-Renault bu modelle istediği çeşitliliği yarattı ve beklediği karları elde etti. Flash, Oyak-Renault'nun ürün gamından 1995 senesinde çıkartıldı. Yerini Renault 19 modeli aldı. Ancak Oyak-Renault, Renault 19'un hatchback modelinden Flash'ta olduğu gibi Türkiye'ye özgü, sportif beklentilere hitap edecek bir araç türetmedi. Renault 11 TXE Flash, bu isimle ve Türkiye'deki farklı detaylarıyla, Türkiye haricinde başka bir ülkede satılmadı.

    Mehmet Kiğılı











  2. #2
    Mustafa USTA
    T.C Vatandaşı

    *USTA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    31.387
    Teşekkür / Beğen
    Aracın sınırlarını zorlarsan her araç uçan tabuta dönüşür...

  3. #3
    T.C. Vatandaşı
    Kadir Salim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    23
    Mesajlar
    7.395
    Teşekkür / Beğen
    Güzel paylaşım abi eline sağlık.
    Bizim arabalara veya flashlara fazla yüklenmemek lazım , fren sistemi zayıf ...
    __________________________________________________ _______

    Drive the change...

  4. #4
    Renault - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    0
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı Kadir Salim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım abi eline sağlık.
    Bizim arabalara veya flashlara fazla yüklenmemek lazım , fren sistemi zayıf ...
    gitmesine gidiyorda durdurabilene aşk olsun

  5. #5
    T.C. Vatandaşı
    Kadir Salim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    23
    Mesajlar
    7.395
    Teşekkür / Beğen
    Evet durudurabilene aşk olsun
    __________________________________________________ _______

    Drive the change...

  6. #6

    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    13
    Teşekkür / Beğen
    üstteki yazıya teşekkür etmekle birlikte,
    68bg'lik spring, 93bg'lik flash S, 75bg'lik broadway ve R11 GTS..
    amortisörleri aynı, jantları aynı, spring'in lastiği 165, diğerleri 175. spring ile flash arasındaki 25 beygirlik gücün tek farkı bu lastik eni.

  7. #7
    *Korkmazbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.435
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı levolution Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstteki yazıya teşekkür etmekle birlikte,
    68bg'lik spring, 93bg'lik flash S, 75bg'lik broadway ve R11 GTS..
    amortisörleri aynı, jantları aynı, spring'in lastiği 165, diğerleri 175. spring ile flash arasındaki 25 beygirlik gücün tek farkı bu lastik eni.
    Yanlış anlamayın ama sizin dediğiniz gibi olsa herkes elinden geldiğince büyük çaplı lastik takar istediği kadar beygir alır...

    Aşk Bir Zeybeğin Hayata İtirazıdır.
    Susarsa Çatışma,
    Konuşursa Savaş,
    Yazarsa Destan,
    Severse Devrim Olur.
    Tut Ki Ben Bir ZEYBEĞİM!!!

  8. #8
    Ersel YILGIN
    Guest
    Eline sağlık Anıl.Ben bu tanıtım afişlerinin en çok özellik kısımlarını beğeniyorum.
    Göstergeler ''her şey çok açık'' .)

  9. #9

    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    13
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı speedmann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamayın ama sizin dediğiniz gibi olsa herkes elinden geldiğince büyük çaplı lastik takar istediği kadar beygir alır...
    demek istediğim şey, hızlı olan flash ile daha yavaş olan spring'in ön takım düzeninin ve frenlerinin aynı olması.
    madem beygiri artırdılar, o beygirin ulaştıracağı hızda yolda tutunacak amortisör ya da lastik koysalardı demek istiyorum.

  10. #10
    *Korkmazbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2.435
    Teşekkür / Beğen
     
    Alıntı levolution Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğim şey, hızlı olan flash ile daha yavaş olan spring'in ön takım düzeninin ve frenlerinin aynı olması.
    madem beygiri artırdılar, o beygirin ulaştıracağı hızda yolda tutunacak amortisör ya da lastik koysalardı demek istiyorum.
    Tamam şimdi oldu bu dediğinizde haklısınız Renault diğer modellerde de yapıyor bunu malesef...

    Aşk Bir Zeybeğin Hayata İtirazıdır.
    Susarsa Çatışma,
    Konuşursa Savaş,
    Yazarsa Destan,
    Severse Devrim Olur.
    Tut Ki Ben Bir ZEYBEĞİM!!!

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 2 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 2 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •