10 TL'ye 100 km giden otomobil Türkiye'de!

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
[h=1]Şehir içi ulaşımda önemli bir alternatif olmayı amaçlayan, farklı tasarımıyla dikkat çeken Renault Zoe Türkiye'de satışa sunuldu.[/h]
ye_100_km_giden_otomobil_turkiyede_1426524953_2841.jpg


Karbondioksit salınımını düşürmek ve küresel ısınmayı yavaşlatmak amacıyla tüm dünyada önem verilen araçlar kategorisine giren elektrikli otomobiller, her geçen gün gelişerek günlük hayatımıza girmeyi başardı. İşte onlardan biri de tamamen elektrik motoruyla çalışan Renault Zoe.

TESTLERİ BAŞARIYLA GEÇTİ
Geliştirilmesi esnasında 60'tan fazla patent alınan, İsveç'te -20 derece de yapılan testlerle şekillendirilen Zoe'nin üretim aşamasında yaklaşık 850 bin kilometre yol kat edilmiş.

gZeau_1426524749_023.jpg


20 TL'YE HIZLI, 10 TL'YE YAVAŞ ŞARJ
Elektrikli bir otomobilde ilk merak edilen konuların başında aracın menzili ve şarj süreleri geliyor. Renault Zoe'yi ister evinize kurduracağınız bir istasyonda, isterseniz de AVM veya Renault servislerinde bulunan istasyonlardan ücret karşılığında şarj edebiliyorsunuz.

WI0l3_1426525148_0372.jpg


Aracı 43 kW'lik bir istasyona bağladığınızda yarım saatte pillerin yüzde 80'i şarj olabiliyor. Fakat 43 kW'lık güç ünitesini her yerde bulmak kolay değil. AVM otoparklarında yaygın olan 22 kW'lık istasyonlarda 1 saatte aracın bataryasının yüzde 80'ini doldurabildim. 22 kW ile 1 saatlik dolum sonrasında soğuk havalarda yaklaşık 80 kilometre menzil yapabiliyorsunuz ve kullanıcıya genel maliyeti yaklaşık 20 TL. Daha ucuz bir şarj isterseniz sabırlı olmanız gerekiyor; ev elektriğiyle yaklaşık 8 saat gerekiyor ve 10 TL maliyetle ortalama 100 kilometre yol yapabiliyorsunuz.
sgDxA_1426524794_4972.jpg



GENEL DEĞERLENDİRME
Hem sessiz hem de gerçekten şık ve rahat bir araç. Fakat şarj istasyonu kurdurmanın maliyetive özellikle de aylık pil kirası elektrikli otomobil almak isteyen insanlarının kafasını karıştırıyor. Şu an için ülkemizde birçoğu İstanbul'da olmak üzere yaklaşık 100 civarında şarj istasyonu var. AVM otoparklarındaki istasyonların haricinde belirli Renault servislerinde de şarj istasyonları bulunuyor. Ama bu sayının mutlaka artması gerekiyor. Renault Zoe'nin anahtar teslim fiyatı pil kira bedeli hariç 66.500 TL.


QeEup_1426524865_0168.jpg




Teknik özellikler





Motor: 88hpTork: 220 nmHızlı Şarj Süresi: 1-1,5 Saat0-100 km/s : 13.3 saniye
Maksimum hız: 135 km/s
Menzil: 100 – 150 kmTest aracı fiyatı: 66.500 TL


Kaynak:NTV
 
Son düzenleme:

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,488
Tepki puanı
1,660
Puanları
113
Yaş
55
Hesapta yanlışlık olmalı, dizeller bile 15 kuruş civarı yakıyor...
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hesapta yanlışlık olmalı, dizeller bile 15 kuruş civarı yakıyor...

Elektriğin khw tına gore okadar abi :) yani bir litre benzin veya mazot değil 1khw elektrik gibi. Yani bu durumda 100 km 10 tl ile elektriğin khw krşu 34 krş ise yarısı kadar 17 krş civarı gibi çünkü 43 khwlık enerji ile bir saatte 22 khw lık enerji ile 8 saate . Buda 43 lukte 34 krş 22 likte 17 krş olmuş oluyor :D karıştırmadım işallah. Ve gerçekten çok ucuz.
 

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Benim Mesleğim Elektrik.Ben bu menzil sorununu ve uzun şarj sürelerini daha çok miktarda geliştirilemediği sürece bu araçların çok verimli olacağına halen inanmıyorum.Mevcut teknoloji ilede bu çok çok zor.İlaveten içten yanmalı bir motor ve kontrol üniteleri yerine elektrik motoru ve kontrol ünitelerini üretip tasarlayıp kullanıma sunmak çok daha kolay.Elektrik motorları içten yamalı motorlara göre çok daha çabuk ivmelenir ve verimleri daha yüksektir.Aracın kullanım maliyetinin yanısıra parça fiyatlarıda dikkat ile incelenmeli.F. Cell hidrojen yakıt kullanan araçların ben daha verimli olacağına inanıyorum.Dünyada Elektrikli araçlar ülkemize göre daha istekli ve yaygın biçimde kullanılıyorlar.Her ne kadar Mesleğim elektrik olsada insan gaza basınca o motorun sesini duymak istiyor.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Elektriğide zam yaparlar artık. 10 liralık elektrik 30 liraya çıkar ;)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Benim Mesleğim Elektrik.Ben bu menzil sorununu ve uzun şarj sürelerini daha çok miktarda geliştirilemediği sürece bu araçların çok verimli olacağına halen inanmıyorum.Mevcut teknoloji ilede bu çok çok zor.İlaveten içten yanmalı bir motor ve kontrol üniteleri yerine elektrik motoru ve kontrol ünitelerini üretip tasarlayıp kullanıma sunmak çok daha kolay.Elektrik motorları içten yamalı motorlara göre çok daha çabuk ivmelenir ve verimleri daha yüksektir.Aracın kullanım maliyetinin yanısıra parça fiyatlarıda dikkat ile incelenmeli.F. Cell hidrojen yakıt kullanan araçların ben daha verimli olacağına inanıyorum.Dünyada Elektrikli araçlar ülkemize göre daha istekli ve yaygın biçimde kullanılıyorlar.Her ne kadar Mesleğim elektrik olsada insan gaza basınca o motorun sesini duymak istiyor.



benim meslekte makine mühendisliği ömrümde dizel ve benzinli motorlar ile geçti, yorumunuza birebir katılıyorum, en kral dizel/benzinli yaktığı yakıtdaki gücün %40 ını lastiklere aktarabiliyor % 60 krank,egzantrik,valf,piston,aktarmadaki sürtünmeler ile çöpe gidiyor.

özetle 100hplik bir dizel aslında 250hplik yakıt yakarak 100hp elde ediyor harbuki bu elektrik ile benzinliye göre neredeyse %100 daha verimli biri %40 iken diğeri %80 hatta fazlasını sunanlar dahi mevcut.


sürme keyifi açısından çalıştığım firmanın isveç ve norveçteki fabrika ziyaretlerine gittiğimizde çok sayıda Tesla S gördüm ve bir sonraki gezimizde hususi kiralım inanın o elektrikten gelen sessiz tuhaf ortamdaki ivmelenme, muazzam şekildeki hızlı ve yoğun torque şok ötesi şok eder inanılmaz bir keyif.

arabada 4 kişi, arabanın kendisi tank ve 0-160a kadar bir hızlandık herkes şoka girdi sanki altımızda 600hp bir Porsche 911 turbo vardıda heryerini izolasyonla kaplamışlar motoru duymuyorduk gibi çok hoş bir deneyimdi benim için.
 

selim_ugur

Selim Uğur ŞAHİNTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2013
Mesajlar
4,686
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Guzel hoşta, aylik renault odememiz gereken akü kira fiyati olan 175 euro ne olacak
 
Son düzenleme:

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Guzel hoşta, aylik renault odememiz gereken akü kira fiyati olan 175 euro ne


yok artık :) , 175 Euro= 500-550tl ve daha akünün 100km başına yaktığı elektrik faturasınıda henüz eklemedik aylık bu araçla 600km yapim bile deseniz 600tlden aşağı gelmeyecek, 100kmsi 100tl :) sanki Ferrari mübarek.
 

PauLord61

Mehmet İNCE,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2015
Mesajlar
2,633
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Şarj süresini 15 dk , menzilinide en az bi 350-400 km yapsalar tadından yenmez :pis
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şarj maliyetini rüzgar/güneş enerjisi ile minimize etmek de mümkün olabilir. Hatta evde akıllı saat uygulamasıyla ucuz tarifede şarj etmek de olur. Ancak tam şarjla 80-150 km gibi menziller bana da oldukça yetersiz görünüyor. Çok sınırlayıcı. Bence bu teknolojinin biraz daha zamana ihtiyacı var. Ama gelecek bu elektrikli araçlar olacak bu kesin gibi.
 
Üst