1997 Laguna Bitmeyen Sorunlar(Çözüldü)

neo32

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2016
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 1 seneden fazladır bindiğim aracımda 2 ayda bir ustaya gitmekten sıkılmış durumdayım. Amosrtisor, triger, baskı balata, fren balataları, marş motoru, akü, önlere 2 lastik ve hatırlamadığım bir sürü şey yenilendi.
Aracın yaptırmadığım yeri kalmadı buna rağmen hala daha sıkıntılar devam ediyor.. En büyük sorunda aracın sabahları benzinden lpgye geçişte stop etmesi..
Araç sabah ilk çalıştırmada, hareket etsede etmesede lpgye geçişte stop ediyor..
4lü gaz enjektörü değiştirildi. motorun sesi düzelti, enjektörlerden biri çalışmıyordu..Araç arada sırada kendi kendine gaz veriyordu ve 1000' den 2000' e devirin yükseldiğini biliyorum, rölanti sorunu vardı.. Bu sorunların hepsi enjektör değiştikten sonra ortadan kalktı.. Fakat sabah benzinden lpgye geçene kadar bayağı bir uğraşıyorum.
Arkadaşlar bazı sorularım olacak, bilginiz dahilinde yardımcı olursanız sevinirim. Kendi ustam var ama bu sorunları artık başka türlü çözmek gerekiyor..
1997 Laguna-2000 motor-konuşan paket-kimine göre 115 kimine göre 110 beygir.

1-Bu sabahları benzinden lpgye geçiş esnasında stop etme sorununu nasıl çözerim ?
2-Direksiyon 4-5 aydır eski diri halinden uzak, dönüşlerde toplamama ve direksiyonda boşluk sorunu var. Direksiyon kutusu tamiri mi yoksa çıkma direksiyon mu olur öneriniz nedir ?
3-Aks vuruyor, 4 ve 5. viteste arabayı kullanmak zulüm. Aks tamiri mi yoksa yan sanayi aksla bu sorunu halletmek mi mantıklı ?
 

Yusuf Gunes

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2013
Mesajlar
148
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sizin sorununuza çözüm olabilir mi bilmeyeceğim ama 2 sene once arkadasım gazlı megan ı sıcak havalarda bir türlü gaza geçmiyordu sorunun lpg solenoid valfinden olduğu ortaya çıktı değiştirildi ve o günden beri hala sorunsuz kullanıyor
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
Eğer enjektörlerin temiz olduğundan eminseniz , önce termostatı değiştirin olmazsa kalorifer peteğiniz tıkalı olabilir.
Diresiyondaki toplamama olayını amortisör bilyalarından yapar.Yani direksiyon kutusunu değiştirsenizde bilyalar değişmezse devam edebilir.
Aks önemli bir parça , yan sanayi bile önermiyorum ama tamirinden daha iyi olacaktır.
 

neo32

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2016
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Selenoid valfini yazdım dostum.. en kısa zamanda konuşacağım lpg ustasıyla.. bir de genelde gaz filtresinden bahsediliyorr sanal ortamda..
 

neo32

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2016
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Gaz enjektörleri 1 hafta önce değiştirildi, boğaz kelebeği temizlendi vb. aracın çalışması ve motor sesi kendine geldi...
ön amortisörler yaklaşık 2 ay önce sıfır takıldı... bu amortisor bilyaları nerdedir ?
Aks konusunda bende tamirinden yanayım açıkçası...anlamadığım aks nasıl arıza verir anlamak zor...
 

neo32

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2016
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Herkese hayırlı akşamlar....
1997 model 2000 motor 110luk lagunam var... sorunları konuyu açarken yazmıştım...
1-Benzinden LPG' ye geçişte stop etme
2-Klima açıkken düşük devirde, dur kalkta stop etme
3-Çekiş sorunu, yığılma
4-Tekleme sorunu
5-Motorda sarsıntılı çalışma ve vites küçültüp hızlanırken aks vurması gibi vuruntu...
6-Benzinden lpg' ye geçişte içeri gaz kokusu gelmesi
7-Rölanti hiçbir zaman sabit değildi, arada sırada kafasına göre 4000 devire kadar çıkıp kendi kendine yükseliyordu.

Aracımda 4 silindirin çalıştığını fakat bu silindirlerden 1 tanesinin diğerlerinden daha az kompress yaptığını öğrendim. LPG' li kullanımda subap sıkışması gibi sorun olabiliyormuş. Ateşleme var, silindir çalışıyor fakat güç olarak araca yansımıyor..Lambda sensörü arızasını da gördüm. 4-5 aylık süre içinde otomobil çekişi hakkında okumadığım yazı kalmadı..
Bu aşamaya kadar bujiler, buji kablosu yenilendi, egr valfi temizlendi.

Çözüm:
Motor söküldü, rektefiyeye gitti. Sorunun subap sıkışması olduğu tespit edildi. Motor contası, somunu vs. yenilendi, motor toplandı... Bu arada lpg plastik boruları artık sertleşmiş, yırtılmış (bu boruları lütfen kontrol ettirin) bu borular yenilendi. Aracın yağı çamur gibiydi bildiğiniz balçık. Yeniden yağ konuldu.
Motor söküldükten sonra açığa çıkan kablolar tesisatçı tarafından düzenli bir şekilde toparlandı.
Allaha çok şükür gece 02,00 de perşembeyi cumaya bağlayan gece aracım toplandı. Bismillah dedik marşa bastık, Tek seferde çalıştı, aracımı yola vurdum vites değiştirirken araba şahlanıyordu.. Klima açıkken stop etme ortadan kalktı. lpgye geçişte stop etme, rölanti vb. gibi yukarıda yazdığım sorunların hepsi ortadan kalktı..
Lambda sensörünü de daha değiştirmedim.

Buradan çıkarılacak kıssadan hisse.. 1 sene önce hiçbir sorun çıkarmadan bindiğim aracımın tam bayram haftasında gitmez hale gelmesi motorun 2 günde sökülüp toplanması...araç alırken motor testine aracı sokmadan almayın arkadaşlarım..
 

Mustafa9466

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Bendede 98 rxe var canima yetti sanirim bende motoru komple yaptiracam fena halde yağ yakiyor ama bu araba için herşeye değer acaip seviyorum..
 

okeane

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
17
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
29
Sıfır motor yaptırdım yine normal giderken motor kapanıyor boğulur gibi sonra kendi kendine açılıyor bıktım lagunadan allahıma severek aldım bıktım şu nalet arabadan broadway alsam daha iyimiş yemin ederim clio nun symbol en boşunu alsam daha iyimiş
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhabalar. Daha önceki aracım 1996 model RX 115hp (8 valf) laguna idi. Genel anlamda konfor yol tutuş hatta motor hacmine göre yakıt tüketimi bile memnun edici değerlerde olmasına karşın rölanti düzensizliği (aracım benzinliydi) sık sık elektronik arıza vermesi, parçalarının fahiş fiyatlarda oluşu, birçok parçasının bulunmaması ciddi sorunlardı benim için.

Bildiğim kadarı ile aracınızın motoru R21 2.0 concordelerdeki gibi olması lazım. Yakıt sistemi her silindire sırasıyla değil de, tüm enjeksiyonlar tek bir zamanda aynı anda püskürtme yapıyorlar (R21 lerde bu şekildedir). Bir nevi tek nokta enjeksiyonlu sistemin manifold içine 4 noktadan püskürtülmesi gibi. Bu nedenle, zamanında LPG sistemi taktırmak istediğimde, lamda sensörünün uyumsuzlukları sebebiyle bahsettiğiniz sorunların yaşanacağını söylemişlerdir. Onun yerine 1. nesil enjeksiyonlu araçlara takılan sistemi (karbüratörlü araçlardaki gibi) kullanmamı önermişlerdi. Sorunlarınız devam ederse, bu sisteme dönerek en azından tekleme yada rölanti dalgalanması sorunlarını bir nebze aşmış olursunuz derim.
 
Üst