Megane 3 2012 Lastik Basıncı

zapkinus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba arkadaşlar. Megane 3 aracınız için kullandığınız hava basıncı nedir? Benim aracın kapıda şehir içi 32 ön 29 arka lastik olarak gösteriyor. Şehir dışında ise 34 32 olarak görmüştüm yanlışım yoksa. Çoğu kişi 32 32 olarak yapıyormuş fakat adamlar arka için 29 belirlemiş bunun sebebi nedir? Doğrusu nedir? Bu konuda varsa tecrübelerinizi bekliyorum arkadaşlar.
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Önde motor ağırlığı olduğu için öne fazla basılır ki arkayla,dengeli olsun.siz ölçüleriniz aynıysa kapıda,yazanı yapın.
 

zapkinus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Önde motor ağırlığı olduğu için öne fazla basılır ki arkayla,dengeli olsun.siz ölçüleriniz aynıysa kapıda,yazanı yapın.

Bazı araştırmalarıma göre avrupanın belirlediği standart kendi ülkesinin yolları için ve yaşantıları için olduğu söyleniyor. Mesela bizde yolların bozukluğu ve aile ile gezinti daha çok olduğu için o değerlerin 1 2 puan fazlasının yapılması gerektiği söyleniyor. Bunun doğruluğu varmıdır sizce?
 

COTECH09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba arkadaşlar. Megane 3 aracınız için kullandığınız hava basıncı nedir? Benim aracın kapıda şehir içi 32 ön 29 arka lastik olarak gösteriyor. Şehir dışında ise 34 32 olarak görmüştüm yanlışım yoksa. Çoğu kişi 32 32 olarak yapıyormuş fakat adamlar arka için 29 belirlemiş bunun sebebi nedir? Doğrusu nedir? Bu konuda varsa tecrübelerinizi bekliyorum arkadaşlar.



araç kapılarında yazan lastik havası değerleri aracın tamamiyle yük dağılım endeksine bağlıdır burada üretici kapılara yazdığı basınç değerleri sehir içi veya şehir dışı için değildir kapıdaki etikete bakarsanız hemen altında hız endeksi vardır aracınız sürekli ilgili hızın altında kullanıyorsanız bu deyer ilgili hızın üzerinde kullanıyorsanız bu deyer anlamındadır

gelelim üreticinin tavsiyesine uyulmayınca burada neler oluyor lastik basıncı istenilen değer altında basılır ise lastik yanaklardan çökme yapar bu genelede göz ile görülmez en büyük belirtisi ise lastik sökülüp içten bakıldığında lastik duvarında halka seklinde zımpara yapılmış gibi bir yüzey görülür bu lastiğin hareket halindeyken rezonansa yani titreşime girmesi sonucu oluşur ve bu birinci dereceden tehlikeli bir durumdur rezonansa giren lastik ısınır ısınan lastiğin hamur kalitesi bozulur ve katmanlar birbirinden ayrılmaya başlar bu siz aracı kullanırken lastik yanağının bir çember gibi yerinden yırtılmasına sebep olur ve ciddi kazaya neden olur.

aşırı yüksek basılmasında ise lastik tabanı yumurta şeklini alır ve aracın yol ile tutunma yüzeyi azalır bu durumda tehlikeli olup burada da olan durum havanın az basılması ile aynıdır buradaki tek fark lastik yanağı yırtılmaz tabandan erken aşınma süspansiyon sorunları gibi faktörler ortaya çıkar siz siz olun her zaman için üreticinin önerdiği değerleri kullanın bilginize
 

zapkinus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
araç kapılarında yazan lastik havası değerleri aracın tamamiyle yük dağılım endeksine bağlıdır burada üretici kapılara yazdığı basınç değerleri sehir içi veya şehir dışı için değildir kapıdaki etikete bakarsanız hemen altında hız endeksi vardır aracınız sürekli ilgili hızın altında kullanıyorsanız bu deyer ilgili hızın üzerinde kullanıyorsanız bu deyer anlamındadır

gelelim üreticinin tavsiyesine uyulmayınca burada neler oluyor lastik basıncı istenilen değer altında basılır ise lastik yanaklardan çökme yapar bu genelede göz ile görülmez en büyük belirtisi ise lastik sökülüp içten bakıldığında lastik duvarında halka seklinde zımpara yapılmış gibi bir yüzey görülür bu lastiğin hareket halindeyken rezonansa yani titreşime girmesi sonucu oluşur ve bu birinci dereceden tehlikeli bir durumdur rezonansa giren lastik ısınır ısınan lastiğin hamur kalitesi bozulur ve katmanlar birbirinden ayrılmaya başlar bu siz aracı kullanırken lastik yanağının bir çember gibi yerinden yırtılmasına sebep olur ve ciddi kazaya neden olur.

aşırı yüksek basılmasında ise lastik tabanı yumurta şeklini alır ve aracın yol ile tutunma yüzeyi azalır bu durumda tehlikeli olup burada da olan durum havanın az basılması ile aynıdır buradaki tek fark lastik yanağı yırtılmaz tabandan erken aşınma süspansiyon sorunları gibi faktörler ortaya çıkar siz siz olun her zaman için üreticinin önerdiği değerleri kullanın bilginize

Bu güzel bilgiler için teşekkür ederim. Yani sizin demeniz o ki firma ne derse onu uygulayın. Yalnız yük dağılım endeksine uygun olarak merak ettiğim arka lastik değeri aracın arka tarafının boş hali için değilmidir? Yani arkaya 3 kişi oturduğu zaman bu 32 ile 29 arasındaki fark başımıza bir iş açmaz değil mi?
 

COTECH09

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bu güzel bilgiler için teşekkür ederim. Yani sizin demeniz o ki firma ne derse onu uygulayın. Yalnız yük dağılım endeksine uygun olarak merak ettiğim arka lastik değeri aracın arka tarafının boş hali için değilmidir? Yani arkaya 3 kişi oturduğu zaman bu 32 ile 29 arasındaki fark başımıza bir iş açmaz değil mi?


bu değerler aracın boş değerleri değil kulandığınız otomobil 5 kişilik bir otomobil bağaj hacminin kaç metre küp olduğunu şuan hatırlayamadım ama o dadahil ortalma bir baz alınmış değerler sonucu tabi
ki buna ful depoda dahil ortaya çıkmış basıç dğerleridir
 

zapkinus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
bu değerler aracın boş değerleri değil kulandığınız otomobil 5 kişilik bir otomobil bağaj hacminin kaç metre küp olduğunu şuan hatırlayamadım ama o dadahil ortalma bir baz alınmış değerler sonucu tabi
ki buna ful depoda dahil ortaya çıkmış basıç dğerleridir

Verdiğiniz bilgiler ve ilginiz için teşekkür ederim. Dediğiniz üzre bu akşam lastiklerin havasını kontrol edip firmanın belirlemiş olduğu değerleri uygulayacağım.
 
Üst