Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 2005 lpgli megan 2 motor yagi

  1. #1
    YILDIRIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2016
    Mesajlar
    343
    Teşekkür / Beğen

    2005 lpgli megan 2 motor yagi

     
    Arkadaslar forumlarda bu konu var biliyorum ama hepsi eski yani 2007 de 2005 araba icin yazilmis bu yuzden yeni bir konu acayim dedim malum araba 11 yillik oldu ve yil a gore yag degisir diyorlar. Emin olamadim forumdaki ustalar yanitlarsa cok sevinirim. Uzatmayim sorum kisaca su; 2005 benZin lpg li megan 2 ye castrol magnatech 10 40 mi 5 40 yagmi mi yoksa elf moligraf 10 40 mi iyi gelir ? Yag filitresi ne olmali hangisi iyidir ?tesekkur ederim

  2. #2
    erdincvarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2016
    Yaş
    44
    Mesajlar
    89
    Teşekkür / Beğen
    Tavsiyem Magnatech 10/40

  3. Teşekkür YILDIRIM Mesaja Teşekkür Etti.
  4. #3
    kostantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nisan.2014
    Yaş
    31
    Mesajlar
    70
    Teşekkür / Beğen
    5w 40 koyarım ben olsam.
    Kendi aracımın (98.000 km)yağını mobil 1 5w 40 tam sentetik yag ile degistirdim, arac daha hizli ısınıyor gibi geldi bana . Hararet göstergesi hızlı yukselmeye hemen çalışma sıcaklığına gelmeye başladı sanki. Ayrica soğuk bir yerdeyim doğuda. Cok rahat gözlemledim aracın rahatladigini. Daha önce 10 40 yag vardi. Motorcu kendi koydu markasi neydi onu bile bilmiyorum . Dokme buyuk ihtimal

  5. #4
    YILDIRIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2016
    Mesajlar
    343
    Teşekkür / Beğen
    Bu arabalarda subaplar yag ile otomatik ayarlandigindan ve 5 40 yag ince oldugundan fincanlar tam yaglanamiyor ve dizel sesi yapiyor edediler ama bilmiyorum yag filitresi ne kullaniyiyorsunuz ?

  6. #5
    kostantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nisan.2014
    Yaş
    31
    Mesajlar
    70
    Teşekkür / Beğen
    Filtre olarak orjinal varsa orj yoksa bosh falan ne denk gelirse.
    Motor iyice isinana kadar kullandim ses falan yapmadı.

    Bu 5w 40 yağa gecmeden once cok düşündüm . Bence aradaki fark ilk çalıştırmada akma direnci düşük olduğu icin hızlı yağlama yapilabiliyor ve araç hızlı ısınıyor. Icindeki polimerler satesinde yuksek sicaklikta da 10w 40 ile yakin karakter segiler. Hatta tam sentetikse daha iyi korur. Bu yag ince isininca daha da incelir motora zarar verir diye duz mantik bana yanlış geldi. Soğuk halde 10w 40 dan ince olabilir ama ısındıkça polimerler tam sentetikte uzun zincir ve baglar olusturabilir. Sonucta ikisi de 40 numara. Tam sentetik ise yağ bir de cok daha iyi. Diye düşünüyorum. Konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi arkadaşlar yanlışım varsa düzeltsin.
    1 hafta sonra uzun yol yapacağım bakalim eksiltecek mi göreceğiz.

    Sanayide 5w 40 koy dedik adama demez olaydim. Abii bununorj i elf ! Baska olmaz. Elf 10w 40. Birak 5w 40 koymayi adam baska markada bile diretiyor yahu !

  7. #6
    YILDIRIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2016
    Mesajlar
    343
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı kostantin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtre olarak orjinal varsa orj yoksa bosh falan ne denk gelirse.
    Motor iyice isinana kadar kullandim ses falan yapmadı.

    Bu 5w 40 yağa gecmeden once cok düşündüm . Bence aradaki fark ilk çalıştırmada akma direnci düşük olduğu icin hızlı yağlama yapilabiliyor ve araç hızlı ısınıyor. Icindeki polimerler satesinde yuksek sicaklikta da 10w 40 ile yakin karakter segiler. Hatta tam sentetikse daha iyi korur. Bu yag ince isininca daha da incelir motora zarar verir diye duz mantik bana yanlış geldi. Soğuk halde 10w 40 dan ince olabilir ama ısındıkça polimerler tam sentetikte uzun zincir ve baglar olusturabilir. Sonucta ikisi de 40 numara. Tam sentetik ise yağ bir de cok daha iyi. Diye düşünüyorum. Konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi arkadaşlar yanlışım varsa düzeltsin.
    1 hafta sonra uzun yol yapacağım bakalim eksiltecek mi göreceğiz.

    Sanayide 5w 40 koy dedik adama demez olaydim. Abii bununorj i elf ! Baska olmaz. Elf 10w 40. Birak 5w 40 koymayi adam baska markada bile diretiyor yahu !
    Sonucu merakla Bekliyorum

  8. #7
    kostantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nisan.2014
    Yaş
    31
    Mesajlar
    70
    Teşekkür / Beğen
    2700 km yol yaptım yag eksiltmedi. Koyduğum yağ mobil 5w40 tam sentetik. Su an 101.000 de araç. Daha önce 10w40 vardı

  9. #8
    YILDIRIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2016
    Mesajlar
    343
    Teşekkür / Beğen
    Alıntı kostantin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2700 km yol yaptım yag eksiltmedi. Koyduğum yağ mobil 5w40 tam sentetik. Su an 101.000 de araç. Daha önce 10w40 vardı
    Motor sesinde birdeğişiklik oldumu peki

  10. #9
    kostantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nisan.2014
    Yaş
    31
    Mesajlar
    70
    Teşekkür / Beğen
     
    bi değişiklik yok kardeşim aynı motor sesi. 100 den sonra birazn ses geliyor içeri bildiğin gibi işte. Anormal bi durum yok.
    Sadece daha çabuk çalışma sıcaklığına geliyor 5w40 . Gram oynama yok yağ çubuğunda.

  11. Teşekkür YILDIRIM Mesaja Teşekkür Etti.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •