Marş uzatma ve sallantılı çalışma

byseus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
merhabalar

arkadaşlar aracımın mazot hortumunda hava baloncukları var videosunu paylaşıyorum. Bu görüntüdeki durum normal mi?

2 gün öncesine kadar ilk kez farklı bir shell bayisinde yakıt aldım ertesi gün araç marş uzattı enjektör kontrol ettirilmeli ikazı verdi araç ilk çalışmasında sallantılı çalışıp giderek kendiliğinden düzeliyor. hortuma baktım hava kabarcıkları var acaba ilk marşta yeterli mazot mu almıyor o yüzden enjektör hatası alıyorum sonra 1-2 dk içinde kabarcıklar azalıp videodaki halde kalıyor ekrandaki enjektör hatası gidiyor. daha önce başına gelen bir arkadaş var ise yardımcı olursa sevinirim.

 

tefennili

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
merhabalar

arkadaşlar aracımın mazot hortumunda hava baloncukları var videosunu paylaşıyorum. Bu görüntüdeki durum normal mi?

2 gün öncesine kadar ilk kez farklı bir shell bayisinde yakıt aldım ertesi gün araç marş uzattı enjektör kontrol ettirilmeli ikazı verdi araç ilk çalışmasında sallantılı çalışıp giderek kendiliğinden düzeliyor. hortuma baktım hava kabarcıkları var acaba ilk marşta yeterli mazot mu almıyor o yüzden enjektör hatası alıyorum sonra 1-2 dk içinde kabarcıklar azalıp videodaki halde kalıyor ekrandaki enjektör hatası gidiyor. daha önce başına gelen bir arkadaş var ise yardımcı olursa sevinirim.

Hocam işyerin de olduğum için videoyu seyredemedim, eğer aracın mazotunu sonuna kadar bitirip, yakıt aldıysan, motor hava yapmıştır, herhangi basit bir tamirciye bile götürsen, havasını alır.
 

byseus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hayır çeyrek depoda yakıtı fulledim. sorunun ne olduğunu çözemedik ancak bu paylaşımı yaptıktan 2 gün sonra araç kendiliğinden düzeldi ne marş uzatması var nede enjektör hatası motor eski haline döndü. tam da aracın düzeldiği güne ustadan randevu almıştım gittim herşeyi anlattım usta araca baktı dinledi çalıştırdı kapadı ve bu araçta hiçbirşey yok dedi öylece şimdilik konu kapandı gitti..

Ancak halen tereddütlerim var anlık tüketim kısmı 2000 2500 devir aralığında normal bir sürüşte 9-10 lt aralığında bir müddet gezinip yavaşça 3-4 lt civarına iniyor. yakıtın arttığını düşünüyorum.
 

JNJ56

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
S.A Bnm aracımda da aynı sorun var.
Ustaya gittim bana vak vak arızalı bi çek valf takalım düzelir dedi, taktık 1 haftadır kullanıyorum hala sorun devam ediyor.
Dün 3 ayrı ustaya gittim.
1- Enjektörlerin değişmesi gerek dedi
2- Mazot pompası değişecek,
3- Mazot filtreni orijinal DELPHİ ile değiştirmemiz ve vak vakı değiştirmemiz lazım dedi.
Şuan napacağımı bilmiyorum nerde trak orda bırak modundayım :(
 

tefennili

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
S.A Bnm aracımda da aynı sorun var.
Ustaya gittim bana vak vak arızalı bi çek valf takalım düzelir dedi, taktık 1 haftadır kullanıyorum hala sorun devam ediyor.
Dün 3 ayrı ustaya gittim.
1- Enjektörlerin değişmesi gerek dedi
2- Mazot pompası değişecek,
3- Mazot filtreni orijinal DELPHİ ile değiştirmemiz ve vak vakı değiştirmemiz lazım dedi.
Şuan napacağımı bilmiyorum nerde trak orda bırak modundayım :(
İlk öncelikle Hocam şunu sorayım, Aracınız kaç km de ve kaç model? Mazot Filtreniz ne marka takılmış??? Mazot Filtresin de özellikle Clio 3 lerde kesinlikle orjinal veya Delphi marka olmalı, kesinlikle Bosch marka gibi abidik gubidik markalar kullanmayın.
 

byseus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
S.A Bnm aracımda da aynı sorun var.
Ustaya gittim bana vak vak arızalı bi çek valf takalım düzelir dedi, taktık 1 haftadır kullanıyorum hala sorun devam ediyor.
Dün 3 ayrı ustaya gittim.
1- Enjektörlerin değişmesi gerek dedi
2- Mazot pompası değişecek,
3- Mazot filtreni orijinal DELPHİ ile değiştirmemiz ve vak vakı değiştirmemiz lazım dedi.
Şuan napacağımı bilmiyorum nerde trak orda bırak modundayım :(


hocam öncelikle aynı sorun var dediniz.

şunları sormak istiyorum

1. araç uzun süre yattıktan sonra çalışınca mı karşılaşıyorsunuz cevap evetse bir müddet sonra kendiliğinden toparlıyor mu?
2. araç ortalama ve anlık yakıt tüketimi artış gösterdi mi?
3. en son aldığın yakıttan şüphen var mı? (kirli ya da farklı istasyondan mı?)

benim aracı toparladık sanıyorum halen test aşamasındayım ancak yaptırdıklarımı söylim. enjektörlerle ilgili yoktu benim aracın halbuki çoğu usta çözemeyince bana da enjektörleri işaret ettiler ancak benim şüphem yoktu araç 72binde ve yakıt konusunda hassas davranıldı ilk defa farklı istasyondan alınca bu sorun oldu bu kadar kısa sürede enjektörler iflas etmiş olamaz diye düşündüm hep. depo yarı iken würth ün mazot katkısını koyduk yakıt lambası yanana kadar kullandım ( bu süre içersinde çalışma sorunu ve enjektör hatası kendiliğinden düzeldi.) aracın yakıt artışı halen aynıydı ortalama yakıt 6.2lt lere kadar geldi bu clio için oldukça fazlaydı. geçen gün başka bir ustaya götürdüm anlattım olayı bilgisayarlı kontrol yaptı ısıtma bujilerinden 3ü patlak çıktı zaten 4 taneydi takım olarak değiştirdim ki bunun yakıtla ne kadar alakası var bilemiyorum hiç olmayadabilir. yakıtla ilgili olan kısım şöyle düzeldi. Karbon Clean yapalım dedi motor ile depo bağlantısı kesiliyor bi makine bağlanıyor onunla birlikte 45 dk kadar araç çalıştırılıyor. mantık şu :

"Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir. Bu makina sistemi ultrason dalgalarıyla çalışır ve en etkili yöntem budur.. "

bir forumda bu yöntemle ilgili şöyle bir yorum okumuştum açıklayıcı geldi bana paylaşayım sizinlede
"
ultrasound kulağın duyamayacağı oranda titreşen ses dalgası bunun kıramayacağı şey yok ..böbrekteki taştan topuk dikenine kadar temizler ki arabadaki kurum ne ki ..hayda hayda temizler"


120 tl masrafla bu işlemi yaptırdıktan sonra 6 küsür litre olan yakıt tüketimi 4.8 lere indi kısa sürede şehir içide zaten bu ortalama ile kullanıyordum ama %100 düzeldi demek için erken yakıt bitene kadar teste devam ediyorum şehir içi ortalama 1000 km civarı yaparsam olay tamamdır..




 

JNJ56

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
İlk öncelikle Hocam şunu sorayım, Aracınız kaç km de ve kaç model? Mazot Filtreniz ne marka takılmış??? Mazot Filtresin de özellikle Clio 3 lerde kesinlikle orjinal veya Delphi marka olmalı, kesinlikle Bosch marka gibi abidik gubidik markalar kullanmayın.

Aracım 2008 Clio3 1.5 cdi 137,xxx km'de, yakıt filtrem yan sanayi galiba 65 tl' ye almıştım.
 

JNJ56

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
hocam öncelikle aynı sorun var dediniz.

şunları sormak istiyorum

1. araç uzun süre yattıktan sonra çalışınca mı karşılaşıyorsunuz cevap evetse bir müddet sonra kendiliğinden toparlıyor mu?
2. araç ortalama ve anlık yakıt tüketimi artış gösterdi mi?
3. en son aldığın yakıttan şüphen var mı? (kirli ya da farklı istasyondan mı?)

benim aracı toparladık sanıyorum halen test aşamasındayım ancak yaptırdıklarımı söylim. enjektörlerle ilgili yoktu benim aracın halbuki çoğu usta çözemeyince bana da enjektörleri işaret ettiler ancak benim şüphem yoktu araç 72binde ve yakıt konusunda hassas davranıldı ilk defa farklı istasyondan alınca bu sorun oldu bu kadar kısa sürede enjektörler iflas etmiş olamaz diye düşündüm hep. depo yarı iken würth ün mazot katkısını koyduk yakıt lambası yanana kadar kullandım ( bu süre içersinde çalışma sorunu ve enjektör hatası kendiliğinden düzeldi.) aracın yakıt artışı halen aynıydı ortalama yakıt 6.2lt lere kadar geldi bu clio için oldukça fazlaydı. geçen gün başka bir ustaya götürdüm anlattım olayı bilgisayarlı kontrol yaptı ısıtma bujilerinden 3ü patlak çıktı zaten 4 taneydi takım olarak değiştirdim ki bunun yakıtla ne kadar alakası var bilemiyorum hiç olmayadabilir. yakıtla ilgili olan kısım şöyle düzeldi. Karbon Clean yapalım dedi motor ile depo bağlantısı kesiliyor bi makine bağlanıyor onunla birlikte 45 dk kadar araç çalıştırılıyor. mantık şu :

"Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir. Bu makina sistemi ultrason dalgalarıyla çalışır ve en etkili yöntem budur.. "

bir forumda bu yöntemle ilgili şöyle bir yorum okumuştum açıklayıcı geldi bana paylaşayım sizinlede
"
ultrasound kulağın duyamayacağı oranda titreşen ses dalgası bunun kıramayacağı şey yok ..böbrekteki taştan topuk dikenine kadar temizler ki arabadaki kurum ne ki ..hayda hayda temizler"


120 tl masrafla bu işlemi yaptırdıktan sonra 6 küsür litre olan yakıt tüketimi 4.8 lere indi kısa sürede şehir içide zaten bu ortalama ile kullanıyordum ama %100 düzeldi demek için erken yakıt bitene kadar teste devam ediyorum şehir içi ortalama 1000 km civarı yaparsam olay tamamdır..





Merhaba,
1- Aracımın uzun süre yatmasına gerek kalmıyor, ortalama 15 dk stop etsem geç çalışıyor ve 1 den 2 nci vitese geçişte tekleme yapıyor ama hafif gaz vererek değiştirirsek tekleme yapmıyor, sanki mozat pompası görevini yapmıyormuş gibi.
2- Yakıt tüketimim aynı bir artık yok,
3- Kirli olduğunu sanmıyorum, Opet veya Shell' den alıyorum, Sabit bir istasyondan almıyorum, sadece belli 2 firmadan alıyorum.

Ben şimdi yakıt filtremi orijinal olanla ile değiştirip, bu sorun devam ederse karbon temizliğimi yaptırayım.
Birde ben İSTANBUL/ TUZLA' da ikamet ediyorum.
 

slmylmz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Kışın Kış Lastikleri ile ortalama 5.1 yakıt tüketimi normalmidir ?
 
Üst