motor yağı 5w30 mu 5w40 mı

can48

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
26 Ocak 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
1
Merhabalar,2013 clio 4 0.9 tce aracım 75000kmde ,son 4 yağ değişimi elf 900 sxr 5w30 olarak yapıldı. ama bu motorlara 5w40 kullanıldığını gördüm ,elfin 5w40ı A3/B4 RN0710 normlarını sağlıyor, sizce değiştirmeye değer mi 5w30a devam mı edeyim?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhabalar,2013 clio 4 0.9 tce aracım 75000kmde ,son 4 yağ değişimi elf 900 sxr 5w30 olarak yapıldı. ama bu motorlara 5w40 kullanıldığını gördüm ,elfin 5w40ı A3/B4 RN0710 normlarını sağlıyor, sizce değiştirmeye değer mi 5w30a devam mı edeyim?

Benim araç fluence ama bazı bakimlarda benim araca da 5w40 koyulmuş ama son bakimda baktım 5/30 koymuslar. Çok minimal farklar var arada bi sorun olusturacagini sanmıyorum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Benim servis raporlarında bazen 5w30 bazen 5w40 konulduğu yazıyor. İnternette yağ önerisi olarak 5w40 diyor ama pek bi değeri yok. Şuan 5w30 var içinde
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Benim servis raporlarında bazen 5w30 bazen 5w40 konulduğu yazıyor. İnternette yağ önerisi olarak 5w40 diyor ama pek bi değeri yok. Şuan 5w30 var içinde

Aslında ilerleyen km ye göre 5/40 a gecis yapilmasi gerekiyor bu da tabi motor icerisindeki asinmaya göre. Örneğin 200.000 e gelmiş bir aracın motor içi ile 60.000 deki bir aracın içi bir değil. İlk zamanlar daha az asinma olurken 5/30 o asinmanin yarattigi boslugu kaplayabiliyor. Fakat 200.000 de olan ve daha fazla aşınmış olan motora 5/30 koyulursa motor ici asinmanin meydana geldigi bolgelerdeki boslugu yağ dolduramayacak ve motordan gereginden fazla ses duymaya basylacaksiniz. Dolayisi ile aracın kilometresi ilerledikce kullanilan yavinda kalinlasmasi gerekir ki bu hem ureticinin tavsiyesi hemde mantiga uygun seklidir. Zira 5/30-5/40 arasinda labarutar capinda minimal farklar olsa da 30 ve 40 rakamlarindan anlasilacagi uzer 40 in viskozitesi daha yoğundur ve motor icerisindeki boslugu 30 a göre daha dolgun şekilde kapatacaktir. Tabi bu km daha yukarilara ciktikca artık 10/40, 20/50 gibi yağların kullanilmasi gerekir ki ben kendi adima şahsen aracimda o kadar km yapamayacagim için herhalde en son 5/40 kullanmis olurum :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Genelde ince yağ ile (burada söz konusu 5w30) gidebildiği yere kadar devam etmek mantıklı gibi geliyor. Ne zaman ki fazlaca eksiltme olur, ya da kayda değer artış gözlemlenir o zaman geçilebilir düşüncesindeyim...


renault-clio-uk-3.jpg
 
Son düzenleme:
Üst