Gösterge arıza ışığı hakkında...

sazci34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
X6pmnD.jpg
Arkadaşlar selam..Aracım 1999 1.6. 8 valf klimalı megane 1.Kalorifer peteğini hortumla içinden su devirdaim ettirerek temizledim haliyle hortumları çıkarınca kablolara su aktı hep.Suyunu tamamlayıp havasını aldıktan sonra çalıştırdım 2 kere fan açıp kapattı ve eve gittim.Sabah kontağı açtığımda kırmızı ışık normal çalışıyordu fakat beraberinde 3 saniye yanıp sönen elektrik ışığı yanmıyordu.
Marşa bastığımda ise tak sesi geldi ve daha da çalışmadı.Ayrıca lpg gösterge ışıklarıda yanmıyor artık.Lütfen yardım edin ...Yanmayan yukarıdaki kırmızı işaretli olan ışık şuan hiç yanmıyor.Bu ışık ne anlama geliyor?Bu durumda ne yapmam gerekiyor nereye yoğunlaşmam gerekir fikirlerinizi bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kontağı marş pozisyonuna aldığınızda göstergede herhangi bir hareketlilik var mı? Herhangi bir hareket yoksa ilk önce kaput altındaki ve iç tarafdaki sigortalarda yanma var mı kontrol edin. Sizin öncedende muhtemelen bobin arızanız vardı bobinlere iyice su kaçırmış olabilirsiniz.
 

sazci34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Üstadım aracımda kalem bobin değilde 4 lü ateşleme bobini var.Ve oraya su gitmediğine eminim.Ben bu ışığı yeniden yakabilirisem arabam çalışacak diye umuyorum ve bu ışık ne anlama geliyor ve nereye yoğunlaşmam gerekiyor.Birde buji kablosunu çıkarıp marş yaptığımda bujilerde hiç kıvılcım olmadığını farkettim.Ateşleme bobini soketinde elektrik var ama o elektrik bujiye ulaşmıyor bir türlü.Aracım kendini korumaya aldı sanırım.
 

sazci34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Yok mudur fikri olan..
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Gösterge elektronik arızası anlamına gelir.

O tip bobinlerin kutusunda çatlak varsa koruma için yapılmış olan epoksi reçinesi ile kutu kenarlarından boşluk oluşarak sıvı temas edebiliyor. Hiç söküp bakma fırsatınız oldu mu? Herhangi bir çatlak var mı? Hatta bu sorunu sık yaşayanlar altına yüzük şeklinde parça veya U şeklinde parça ekleyip mevcut yerinden yükseltiyorlar. Hem ısı hem suya karşı bir koruma oluyor.
 

sazci34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Üstadım bobini söktüm baktım ama birşey göremedim tekrar kontrol edeceģim.Bobini avometre ile ölçme şansım varmıdır peki?Bu elektronik arıza ışığının sigorta kutusundaki rölesi yada sigortası hangisidir acaba?Birde krank sensörünü değiştirdim ama nafile.Krank sensörüne kontak açık konumunda 5 volt elektrik gelir diye biliyorum kontrol kalemiyle akünün artısına bağlayıp krank sensörünün kablolarına değdirdiğımde hiç elektrik yok acaba kablolarında şasemi var ?
 
Üst