Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Dizel motor modifiyesi

  1. #1
    Renault - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    0
    Teşekkür / Beğen

    Dizel motor modifiyesi

     
    TDi - TDCi -Dci - CDTi - CTDi - HDi - CDi - SDi

    Dizel motorlar buhar makinelerinden sonra moment gücü yüksek motorların başında gelir, zaman içinde teknolojisi oldukça ileri seviyeye gelen bu motorlar düşük hacimden inanılmaz "Tork" (döndürme momenti) çıkarır hale geldiler..



    Dizel motorların çalışma prensipleri ;

    Dizel motorlar sıkıştırılmış hava üzerine yakıt püskürtme esasına dayanarak çalışır.
    YILDIZ POMPA - COMMON RAİL SİSTEM - POMPA MEME SİSTEM



    Dizel Motor modifiyesindeki başlıca esaslar;

    Her içten yanmalı motorun verimi arttırılabilir. verim arttırmak için karışım oranı bozulmadan silindirlere daha fazla hava doldurmak ve belirlenen oranda motorin püskürtmek esastır.. bu oran bozulursa egzozdan siyah duman çıkar..

    peki dizel motora nasıl daha fazla hava doldurulur ?


    cevap aşırı besleme sistemleridir( Turbo ve kompresör )
    bu sistemler silindirlere daha fazla hava doldurma esasına dayanır ...
    Birçok üretici günümüzde aşırı besleme sistemi olarak "turbo" kullanmaktadır.


    Fakat burda bir sorun ortaya çıkmaktadır ;

    sıkışan hava ısınır hacmi artar, turbo&kompresör sistemlerinin mantığı silindirlere motorun atmosferik koşullarda emebileceğinden daha fazla hava "basmak" tır bu işlem sırasında hava sıkışır ısınır yoğunluğu azalır..
    bu durumun bertaraf edilmesi için basılan hava silindirlere yollanmadan önce soğutulur bu işlemi İNTERCOOLER adlı parça üstlenir.



    Bu mantık çerçevesinde profesyonel uygulamalar gerçekleştirilebilir.

    peki günümüzün modern elektronik yakıt enjeksiyonuna sahip araçlar için neler yapılabilir ?

    Amatör , aşırı talebi olmayan kullanıcılar için tavsiye edilebilecek en pratik ve uygulaması kolay yöntem aracın elektronik yazılımına müdahele etmektir...
    Bu motora "Harici" bağlanan elktronik bir modüldür

    ELEKRONİK PÜSKÜRTME MODİFİYESİNDE KULLANILAN MODÜLLER ;








    Bu sistemler aracın işetim sistemine müdahale ettiğinden mekanik işlemlere ihtiyaç duyulmaz, verim gayet tatmin edicidir, egzozdan siyah duman atma sorunu yaşanmaz..

    Sadece bu uygulamayla elde edilen verimlerin(dyno çıktısı) tanınan araçlar üzerindeki sonuçları ;

    Audi A3 2,0TDi 140hp


    FORD FOCUS 1,8 TDCi


    OPEL VECTRA 1,9 CDTi

    Resim yeniden boyutlandırılmıştır. Tam halini görmek için buraya tıklayın. Orijinal resim 852x513 boyutlarındadır.

    VW PASSAT TDİ


    Peugeot 406 HDİ 2,0L



    Renalult Megane II 1,5Dci

    Resim yeniden boyutlandırılmıştır. Tam halini görmek için buraya tıklayın. Orijinal resim 1010x515 boyutlarındadır.

    Seat Leon 1,9 Tdi 150hp

    Resim yeniden boyutlandırılmıştır. Tam halini görmek için buraya tıklayın. Orijinal resim 857x513 boyutlarındadır.

    VW Transporter TDi 2,5L


    Dizel motorlara "NOS" sistemide uygulanmaktadır.Ancak alınan verim öylesine yüksektirki araç yarış amaçlı ;ciddi modifiye edilmeyecek ise , standat aktarma organları kırılabilir.

    Dizel motrlu araçları verimli kullanmanın yolları ;

    Dizel araçlarda hızlanmanın etkin gerçekleşebilmesi için devrin maksimum tork devri içinde kalması gerekir. 3000 - 4500 arası tutulan devir etkin hızlanmaları rahatça gerçekleştirir.
    dizel motorlara yüksek devir çevirtmek anlamsızdır.

    Yakıt kalitesinin önemi ;
    Modern dizeller yakıt konusunda hassastır, heleki püskürtme zamanlamaları elektronik olarak performansa yönelik ayarlanmış motor için, düşük kükkürt oranlı ve setan sayısı yüksek (Euro diesel denebilir) motorin tercih edilmelidir.

    Aksi durumda egzozdan siyah duman atma , turbo sisteminde sorun, çekişte kayıplar oluşur

  2. #2
    Renault - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    0
    Teşekkür / Beğen
    dizelciler için güncel

  3. #3
    Uğur Kaymak
    16-UğUR-55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.572
    Teşekkür / Beğen
    Kırsalcılara güzel bilgiler var
    Megane Sport Tourer 1.5 dci 105 bg Privilege

  4. #4
    Ersel YILGIN
    Guest
    Paylaşım için teşekkürler Anıl.

  5. #5
    Cihangir BAŞEL
    @cotech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    182
    Teşekkür / Beğen
    Güzel bir paylaşım olmuş.elıne sağlık..

  6. #6
    ÖzgürYaşam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    0
    Teşekkür / Beğen
     
    dizelim olursa birgün ilk bakacağım konu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •