Renault 16 Tarihçesi

Emir

Emirhan SERKUŞ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,991
Tepki puanı
239
Puanları
0
Yaş
42
Renault 16 efsane hatcback...

Renault 16, Fransız otomobil üreticisi olan Renault tarafından Le Havre'de, 1965-1980 yılları arasında alışılmamış hatcback stili ile üretilmiş geniş bir aile aracıdır.

Renault 16, 1966 yılında Avrupa'da gazeteciler tarafından yılın otomobili seçilmiştir. Renault 16 üretim dönemi boyunca toplam 1.845.959 adet satılmıştır. Avrupa'da bu kadar çok satılmasının belkide en önemli etkeni ferah ve rahat iç mekanıdır. Aracın donanım kalitesi de oldukça iyiydi. Başlangıçta, Renault 16 sadece 1.4 litre benzinli motor ile GL adı altında tanımlanarak satıldı. Daha sonra 100 hp'lik 1.6 L motor TS adı ile satışa sunuldu. Renault 16 serisinin en lüks versiyonu 1973 yılında piyasaya sunulan 5 vitesli manuel şanzımanlı TX versiyonuydu. Bu versiyonda 70'li yıllar Avrupasında neredeyse hiç görülmeyen elektrikli camlar ve merkezi kilit sistemleri Renault 16 nın TX versiyonunda mevcuttu.

Renault 16'nın üretimi 1980'nin sonlarına kadar devam etti ve Renault 16'ya nazaran daha başarısız olan Renault 20'nin üretimiyle sona erdi. Bu olaydan sonra yaklaşık 15 yıl üretilmiş olan Renault 16'nın Avrupa'nın en rağbet gören ve en popüler aile arabası olduğu anlaşıldı. Başkan Patrick le Quément, aile otomobillerinde etkisi her dönemde görülen Renault 16'nın tasarımına duyduğu hayranlığı hiçbir zaman gizlemedi ve firma "kuş gagası" şeklindeki ızgaraları bir övünme unsuru olarak kabul ederek bir çok Renault modeline tasarla***** satışa sundu. Laguna, Mégane ve Scénic.

60'lı yıllar Avrupası'nın efsanevi hatchbacki Renault 16 Norev tarafından tatminkar bir kalitede üretilmiştir. Modelde tercih edilen renk ve boya işçiliği ilk dikkat çeken özelliklerdir. Dönem karakteristiği olan pastel renkler Renault 16 modellerinde de tercih edilmiş, model açık mavi, koyu yeşil ve kırmızı renk seçenekleriyle satışa sunulmuştur. Bir Norev geleneği olan yumuşak dokulu ve gövde rengi ile son derece uyumlu açık kahverengi koltuklar modelin albenisini arttırmaktadır. Yine çoğu Norev modelinde görebileceğimiz ölçekle son derece uyumlu ince dokulu taban halısı Renault 16'da da ihmal edilmemiştir. Citroen DS23 incelenirken de vurguladığımız kabin içinin çok ince dökülmüş direksiyon simidi, sinyal ve kontrol kolları, cam açma-kapama kolu, vb. detaylar aynı incelikte bu modelde de sergilenmiştir. Bu saptama ise Norev'in kabin içi detaylandırmada üretim tutarlılığını belirleyen pozitif bir unsurdur.
Çoğu Norev modelinde negatif bir unsur olarak gözümüze çarpan sabit bagaj kapağı Renault 16'da hareketli olarak tasarlanmıştır. Bagaj kapağı kaldırıldığında koltuk rengi ile uyumlu katlanır bagaj rafı Renault 16'nın bagaj aksamından alacağınız keyfi arttırmaktadır. Modelin kabin içi işçiliğinde gördüğümüz özeni tavanda görmek pek mümkün değildir.

Motor kaputu kaldırıldığında sabitleme kemeriyle birlikte dikkati çeken stepne ve son derece estetik hava filtresi haricinde başka bir modelleme cazibesi göze çarpmamaktadır. Renault 16'nın motoru son derece özensiz yapılmış ve çoğu parçaları gövde rengine boyanarak geçiştirilmiştir. Çirkin olmayan ancak son derece özensiz ve basit bir kalıp halinde monte edilen tavan kelimenin tam anlamıyla savuşturulmuştur. Gene aynı şekilde modelin nikelaj işçiliği tamamen orta kalite üreticileri çağrıştırmaktadır. Renault 16'nın yıllarca tercih edilen ve bir çok modelinde kullanılan kuş gagası şeklindeki ön panjur aksamı başarısız değildir. Ancak aracın imzası niteliğindeki bu nikelajlı parçaya daha fazla özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Renault 16'nın far işçiliği kötü değildir ancak ince bağlantı çubukları modelin ön farını yorumlarken negatif eleştiri yapmayı kolaylaştırmaktadır. Söz konusu bağlantı çubukları oldukça ince olmasına rağmen çok rahat görülmektedir. Dönemin beyaz park lambalarıyla bütünleşik turuncu sinyalleri gövdeye ince bağlantı çubuklarıyla tutturulmuştur. Ancak bir çoğunuzun Renault 12'lerden de hatırlayacağı gibi bu sinyal tipinin orijinali dışardan vidalanarak gövdeye sabitlenirdi. Firma bunu bilinçli olarak mı yaptı bilinmez ama sinyalleri gövdeye tutturan bağlantı çubukları orijinalindeki vida gölgelerini yansıtmaktadır. Ön çamurluk üzerinde bulunan yan sinyal lambaları güzel plastik işçiliğine sahiptir. Renault 16'nın arka stopları kaliteli bir plastikle orijinal renkleri olduğu gibi yansıtan bir işçilikle dikkati çekmektedir. Ancak arka stopların bağlantı çubuklarını olumsuz eleştirmek için herhangi bir bahaneye gerek yoktur. Son derece çirkin siyah noktacıklar iki stopunda güzelliğine gölge düşürmüştür.
Modelin genelindeki ortalama nikelaj işçiliğine rağmen ön ve arka tampon ayrıca jant kapaklarındaki nikelaj işçiliği oldukça başarılıdır. Aynı zamanda aracın gövdesinde bulunan firma ve model kabartmaları aracın genel kalitesine arttırmıştır.

Alıntıdır
 
Üst