Dizel motor bakım içerikler / fiyatları?

UrTR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Abilerim, kardeşlerim;

clio4 1.2 joy aracımı sattım. Dizel araç arıyorum ( Clio4 hb / st - megane3 - fluence - accent blue modellerinden birisini düşünüyorum. ) ama her kafadan bir ses çıkıyor. kimisi 60bin km üstünde alma üzülürsün ağır bakım zamanı yaklaşmıştır bir araba parası kadar masrafın olur derken kimiside normal bakımlarını düzenli yaptır ağır bakıma falan ihtiyacın kalmaz diyorlar. İşin içinden çıkamadım :soru

Bu konuda bilgilerinize / tecrübelerinize ihtiyacım var.

Lütfen beni aydınlatın hehe
 

ERDOGANES

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
R.Latitude al keyfine bak :D
60 bin km stünde araç alınmaz diyen kimse ,çok merak ettim. bmw dahi olsa ağır bakımları, araba parası yemez.
Bir aracın nomal bakımlarını yaptırıp, ağır bakımlarını ihmal edersen , düşünmesi bile ürkütücü :)
 

UrTR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
R.Latitude al keyfine bak :D
60 bin km stünde araç alınmaz diyen kimse ,çok merak ettim. bmw dahi olsa ağır bakımları, araba parası yemez.
Bir aracın nomal bakımlarını yaptırıp, ağır bakımlarını ihmal edersen , düşünmesi bile ürkütücü :)

xxbin li kmlerin sonunda xxxbin li km lerin başında bir ağır bakım yapılması gerekiyormuş galiba. Bu ağırbakım da mazot pompası + enjektörler ve gerekiyorsa turbo değişmesi gerekiyormuş.

Eğer aracın bu ağır bakıma girmesi gerekiyorsa da 5 bin tl civarında bir para harcanıyormuş.

O yüzden km si 60bin den fazla araba alma denildi ☺
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
146000km kangoo 2 aldım 153200km oldu Maşallah hiçbir sorun yok temiz kullanılmış dizel yada benzinli motor sorun çıkarmaz önemli olan km den öte aracın kullanım şeklidir.

34VR1415
 

myaman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2017
Mesajlar
170
Tepki puanı
0
Puanları
16
Bu bahsettiğiniz rakamlar doğrudur ama Enjektör, Mazot Pompası ile Turbo neden değişmek zorunda onu anlamadım? Arıza yoksa sür gitsin neden değiştirilsin ki? Dizel araçlar yüksek km'deyse almayın, yok dizel araçlarda motor 150 binde biter gibi safsatalara inanmayın. Yolcu otobüsleri 1 milyon km yapıyor tık yok. Onlarda da dizel motor var. Ama bakımları düzenli yapılıyor. Sen düzgün kullanırsan aracı hiçbir şey olmaz. Kısacası ne kadar ekmek, o kadar köfte hocam.

xxbin li kmlerin sonunda xxxbin li km lerin başında bir ağır bakım yapılması gerekiyormuş galiba. Bu ağırbakım da mazot pompası + enjektörler ve gerekiyorsa turbo değişmesi gerekiyormuş.

Eğer aracın bu ağır bakıma girmesi gerekiyorsa da 5 bin tl civarında bir para harcanıyormuş.

O yüzden km si 60bin den fazla araba alma denildi ☺
 
Son düzenleme:

UrTR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aga zaten arıza yoksa değiştirin denmedi bana. Bu dizel motorların bakımlı ve düzgün kullanılması kaydıyla iyi olduğunu bende biliyorum duyuyorum fakat bizim insanımız ne zaman dikkatli davranmıştır bu konuda orası muamma.

100bin km civarındaki araçlar kullanıma bağlı olarak bu parçalarından arıza çıkartmaya daha müsait oluyorlarmış. Bende duyuyorum 150bin km da maşallah tık demedi eşek gibi biniyorum diyenleri fakar kısmet bu işler biz aldıktan 100km sonra bakım gerekir elimizde patlar mı acaba 😌
 

myaman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2017
Mesajlar
170
Tepki puanı
0
Puanları
16
Aracı alırken servis bakımlı araç almaya gayret edin. Servis raporlarını isteyin kişilerden. Servis bakımlı araçlar 100 bin km'ye kadar zaten garantili olarak devam ediyor. Sorun tespit edilirse değişim isteniyor ve başka yere yaptırılırsa garanti dışına çıkıyor. Böylece biraz daha güvende hissedebilirsiniz kendinizi.

Aga zaten arıza yoksa değiştirin denmedi bana. Bu dizel motorların bakımlı ve düzgün kullanılması kaydıyla iyi olduğunu bende biliyorum duyuyorum fakat bizim insanımız ne zaman dikkatli davranmıştır bu konuda orası muamma.

100bin km civarındaki araçlar kullanıma bağlı olarak bu parçalarından arıza çıkartmaya daha müsait oluyorlarmış. Bende duyuyorum 150bin km da maşallah tık demedi eşek gibi biniyorum diyenleri fakar kısmet bu işler biz aldıktan 100km sonra bakım gerekir elimizde patlar mı acaba 😌
 

UrTR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Dün kendimi garantiye almak için izmir de belki 20 tane yetkili servis/satıcı gezdim. Boyasız kazasız araç denk geliyor fakat onunda km si yüksek. Km düşük araç denk geliyor o da kazalı. Kafayı yedim 1 günde...
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
730
Puanları
113
Yaş
59
Tüm bakımları yetkili serviste yaptırdım arabamı, 130 bin km oldu maşallahı var. 1.5 Dci 90 bg.Captur
 

ERDOGANES

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
R. Latitude priv. 2012 model 1.5 110 bg 70.bin 1 parça değişme vardı (ön tampon)
ist. BMW Özel servisi olan (arkadaşım) Vedat ustaya rica ettik gösterdik aracı, ok verdi aldık ve ertesi gün
(motor yağı , mazot filtresi, hava filtresi,polen,klima gazı, kayışlar, devirdaim pompası, debriyaj balatası ve akü ) bakımları yapıldı. 9bin km de bir yağ değiştiririm.
ilk çalıştırma 3 dak. ve stop etmeden 2 dak. bekletirim. (Yakıt tek yerden)
şuan 125 000 km de. Maaşallah :D (Nazar değmesin)
Bir aracın km'sinden daha önemli olan , o aracı kimin nasıl kullandığıdır.
Hoşcakalın..
 
Son düzenleme:
Üst