Kanister hortumu ve benzin kokusu hakkında ???

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
arkadaşlar...kanister bilgisayarsa kanister kısa devre yazıyor ama kanisterin içindeki valf çalışıyor ve benzin kokuyor bazen...

bu adamlara hiç güvenmiyorum...
önce motoru dağıttılar...
sonra ucuza yapıyoruz diye, bu hortumu çektiler kırdılar..

herhangi bi yırtık delik bulamadım hortumlarda...


kanisterin iki hortumu var...birisi resimdeki hortuma bağlanıyor..

diğeri benzin deposundan direk mi geliyor...yoksa ek bağlantı motor önünde var mı...

bunu merak ediyorum...

içinde bilya olan bi hortum kırdılar...o zamanlar önemsemiyordum bi hortumdan nolur diye..

motorun arka tarafında bunun benzin deposuna ek hortumumu var acaba.??
direk depodan dümdüz hortumla mı geliyor..
çok araştırdım ama bulamadım

canister.jpg
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
3 boru çıkışından birisi benzin deposundan benzin buharını kanistere iletiyor, diğeri elektrovana ile manifolda benzin buharını veriyor, 3. sü ise hava için. Elektrovananın bağlı olduğu hortumda bariz bir çatlak varsa araç rölantide 1500 ve üzeri civarında çalışır. 750-780 e düşmez. Böyle bir sıkıntın var mı?
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
3 boru çıkışından birisi benzin deposundan benzin buharını kanistere iletiyor

bunun hortumu tek parça mı, bunu merak ediyorum...

hayır öyle bir sorunum yok..

ama elektrovası çalışınca bazen benzin kokusu geliyor...

bilgisayarda evap canister kısa devre yazıyordu...

motorun arkasında birileşme yeri var mı acaba...bunu bulamadım...
galiba oralarda biyerde birleşiyor...bilyalı yaylı sistemi var...ingilizcesi canister vent solenoid
yani bir valve daha var sistemde...(galiba)

haa dersen çalışsa ne, çalışasa ne..

yolda giderken benzinin düşmesini pompayı durdurarak çözmüştüm..
ama yakıt göstergesinin düşmesi o valve ile alakalı olabilir...

benzin havalandırma sistemini araştırdıysan bilirsin..

tahminlerime göre benzin pompası çalıştıkça benzin buharı oluşturuyor...buhar çekilmediğinden ibre bozuluyor..

yani bence bu sistem... yakıta çok çok çok etki ediyor...ama asıl etkilii benzin göstergesinin doğru çalışmasını sağlıyor...

edilt:
motoru yaparken..lpgiye gidip enjektörleri bağlantılarını değiştirmediler ya...
oralardan bi hortumu çekti kopardı benzin göstergesi bozuldu

yani o sistem doğru çalışırsa ibre düşmez bence
 
Son düzenleme:

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Her iki boruda iki adet, tek değil. Yani yakıt deposunda buharlaşan benzini taşımak için kullanılan boru da iki parça, yakıt pompasından çıkıp enjektör tevzi borusuna gelen boru da iki parça.


Bu scenic ama benzerdir muhtemelen.


Bu da bonus :)

 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
çok saol hacı :D
altını hep merak ediyordum..

benim anlamadığm...mesela altta 2 tane boru varya...
birisi benzin geliş , diğeri geri dönüş değil mi...benzin geri nasıl gidiyo mesela lpg de çalışırken

canister hortumu mu sence alttaki diğer hortum
 
Üst