1998 Megane 1 2.0 8v F3R Benzinde Çalışmıyor, LPG de Çalışıyor?

Mucittin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhabalar,

Severek aldığım ve yaklaşık 20 bin km dir kullandığım aracımda benzinde çalışmama sorunu bulunmakta.

İlk aldığımda sahibi bu sorunu söylemişti. Ancak benzin pompasının arızalı olduğunu hatta şamandırasının da hatalı gösterdiğini, değiştirirsem sorunun düzeleceğini söylemişti. İlk aldığım zamanlarda depoda fazla benzin olduğunda benzinde çalışınca ben de sorunun pompa olduğuna ikna olmuştum. Ancak ilerleyen zamanlarda 300 TL lik benzin varken bile ilk çalıştırmada çalışmamaya başlayınca gidip benzin pompasını değiştirdim. Ancak sonuç değişmedi. Tek fark artık benzin seviyemin doğru olmasıydı. Aracı motor soğukken çalıştırmak istediğimde, benzinde çalışmamaya devam ediyor. LPG düğmesine basılı tütüp marşa bastığımda yaklaşık 5 saniye sonra aracım çalışıyor. 5 dakika bu şekilde çalıştırıp stop ettikten sonra veya direkt benzine aldığımda sorunsuz şekilde çalışmakta. Buna ek olarak Rölantim soğukken yaklaşık 1000 D/D, ısınınca da 1100-1250 D/D arasında seyrediyor. Bunun önüne geçmek için de önce rölanti motoru ve kelebek temizliği yaptım. Olmayınca da rölanti motorunu değiştirdim. Özetlemek gerekirse;

* Aracım soğukken benzinde çalışmıyor, LPG düğmesine basılı tutunca da normal şekilde çalışıyor.
* Kontağı ilk açtığımda pompadan ses geliyor.
* Motor bir süre LPG de çalışınca benzine aldığımda veya stop edip tekrar çalıştırdığımda benzinde çalışmakta.
* İçindeki benzin eskidir düşüncesiyle ışık yanana kadar benzinde kullandım.( LPG de çalıştırıp, benzine geçtim)
* Sırasıyla, Benzin filtresi, benzin pompası (komple), Rölanti motoru değiştirildi.
* Vakum hortumları da sağlam görünmekte.

Kış yaklaştığı için benim için daha büyük sorunların beklediğini düşünmekteyim.

Konu hakkında yaptığım aramalarda elde ettiğim bilgiler doğrultusunda Araçları soğukken çalışmayanların LPG de de çalışmadığını gördüm. Başka arızaların da benim değiştirdiğim parçalarla sorunlarını giderdiklerini de gördüm.

Bu konuda bana yol göstermeniz hususunda yardımlarınızı rica ediyorum.

Mesaja ek; aracı stop ettiğimde benzin deposundan patırtılar geliyor. Sanki bir şey tekleyerek geri dönüyormuş gibi.

Sağlıcakla.
 
Son düzenleme:

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
Merhaba,taktığınız pompanın uygun barda olduğunu varsayarak sanki geri dönüşte bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Geri dönüş valfi benzini tutamayıp geri yolluyorsa sabah ilk çalışmada çalışmaz.(Bu valf bir miktar benzini ilk çalıştırma için tutar)Gün içinde pompalanan benzin tamamen geri dönmediğinde çalışabilir. Bu valf bozukken düzensiz çalışma ,karın gurultusu gibi sesler , depodan hava sesi gelebilir. Ustalar size boşa masraf ettirmeden önce bu çekvalfe baktırmanızı öneririm.
 

Mucittin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba,taktığınız pompanın uygun barda olduğunu varsayarak sanki geri dönüşte bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Geri dönüş valfi benzini tutamayıp geri yolluyorsa sabah ilk çalışmada çalışmaz.(Bu valf bir miktar benzini ilk çalıştırma için tutar)Gün içinde pompalanan benzin tamamen geri dönmediğinde çalışabilir. Bu valf bozukken düzensiz çalışma ,karın gurultusu gibi sesler , depodan hava sesi gelebilir. Ustalar size boşa masraf ettirmeden önce bu çekvalfe baktırmanızı öneririm.

Benzin pompasını, Üstünden çıkan pompanın parça koduna göre komple yeniledim.

Bahsettiğiniz parça basınç regülatörü sanırım. Tek şüpheli o kaldı zaten. Bir yerde görmüştüm, regülatörden manifolte giden hortumdan benzin geliyorsa regülatör bozuk demekti. Kontrol ettim, ancak her hangi bir yakıt gelmiyordu.
 

Canavar113

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2021
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Benzin pompasını, Üstünden çıkan pompanın parça koduna göre komple yeniledim.

Bahsettiğiniz parça basınç regülatörü sanırım. Tek şüpheli o kaldı zaten. Bir yerde görmüştüm, regülatörden manifolte giden hortumdan benzin geliyorsa regülatör bozuk demekti. Kontrol ettim, ancak her hangi bir yakıt gelmiyordu.
Benzinde cek valf arızası var ise uzun marş sonrası aracin yinede benzinde çalışması gerekir.
Basınç regülatörü ismi ile anıldığını hiç duymadim.
Enjektör borusunun girişinde benzin hortum bağlantısı kısmında bulunur.
Parca ve yeri resimlerde görülüyor.
İnternet fiyatı 203 tl
Valfi sokup hava üfleyerek Test yapabilirsiniz,hava akışının tek yönde olması gerekir.
Tabiki bu test kesin ariza tespiti icin yeterli degil . Malum sizin ufleyeceginizden daha fazla basınca maruz kalır.
3ec478f10b68b89e9cc814668d336fd7.jpg09d9d7dcd4191710197def52ddd356eb.jpg
Daha uygun maliyetli cozumu ise
Benzin gelis hortmu kesilerek araya benzin cek valfi adi altinda satilan valfler (35tl) var ondan taktirmak.
 

Ekli dosyalar

  • 3ec478f10b68b89e9cc814668d336fd7.jpg
    3ec478f10b68b89e9cc814668d336fd7.jpg
    12.4 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:

Mucittin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Aynı parça motosikletimde de vardı ve sorunluydu. Kendisini ordan tanıyorum. Amaçlarından birisi de sistemdeki basınç fazlası yakıtı depoya geri göndermek. Amacım sorunu olması gerektiği gibi çözmek.
Yalnız rölanti konusunda henüz kimse fikir beyan etmemiş. Normalde soğukken yüksek, ısınınca düşük olması gereken rölantim tam tersi şekilde çalışmakta.
 

tyfun

Kayıtlı Üye
17-Çanakkale
Katılım
27 Mar 2024
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Merhabalar,

Severek aldığım ve yaklaşık 20 bin km dir kullandığım aracımda benzinde çalışmama sorunu bulunmakta.

İlk aldığımda sahibi bu sorunu söylemişti. Ancak benzin pompasının arızalı olduğunu hatta şamandırasının da hatalı gösterdiğini, değiştirirsem sorunun düzeleceğini söylemişti. İlk aldığım zamanlarda depoda fazla benzin olduğunda benzinde çalışınca ben de sorunun pompa olduğuna ikna olmuştum. Ancak ilerleyen zamanlarda 300 TL lik benzin varken bile ilk çalıştırmada çalışmamaya başlayınca gidip benzin pompasını değiştirdim. Ancak sonuç değişmedi. Tek fark artık benzin seviyemin doğru olmasıydı. Aracı motor soğukken çalıştırmak istediğimde, benzinde çalışmamaya devam ediyor. LPG düğmesine basılı tütüp marşa bastığımda yaklaşık 5 saniye sonra aracım çalışıyor. 5 dakika bu şekilde çalıştırıp stop ettikten sonra veya direkt benzine aldığımda sorunsuz şekilde çalışmakta. Buna ek olarak Rölantim soğukken yaklaşık 1000 D/D, ısınınca da 1100-1250 D/D arasında seyrediyor. Bunun önüne geçmek için de önce rölanti motoru ve kelebek temizliği yaptım. Olmayınca da rölanti motorunu değiştirdim. Özetlemek gerekirse;

* Aracım soğukken benzinde çalışmıyor, LPG düğmesine basılı tutunca da normal şekilde çalışıyor.
* Kontağı ilk açtığımda pompadan ses geliyor.
* Motor bir süre LPG de çalışınca benzine aldığımda veya stop edip tekrar çalıştırdığımda benzinde çalışmakta.
* İçindeki benzin eskidir düşüncesiyle ışık yanana kadar benzinde kullandım.( LPG de çalıştırıp, benzine geçtim)
* Sırasıyla, Benzin filtresi, benzin pompası (komple), Rölanti motoru değiştirildi.
* Vakum hortumları da sağlam görünmekte.

Kış yaklaştığı için benim için daha büyük sorunların beklediğini düşünmekteyim.

Konu hakkında yaptığım aramalarda elde ettiğim bilgiler doğrultusunda Araçları soğukken çalışmayanların LPG de de çalışmadığını gördüm. Başka arızaların da benim değiştirdiğim parçalarla sorunlarını giderdiklerini de gördüm.

Bu konuda bana yol göstermeniz hususunda yardımlarınızı rica ediyorum.

Mesaja ek; aracı stop ettiğimde benzin deposundan patırtılar geliyor. Sanki bir şey tekleyerek geri dönüyormuş gibi.

Sağlıcakla.
Hocam iyi akşamlar, sorunu çözebildiniz mi ? Aynı problem ile 14 aydır savaş veriyorum.
 
Üst