Artık birisi hava filtresi için yardım etsin

crazy_tuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Bu hava filtresi işi iyice dert oldu kendim takabilirim zaten pek bir olayı yok ama hortum bulamıyorum nasıl bir hortum istediğimi de kesinleştirmiş degilim fazla uzadı bu iş.

öncelikle aracım 1.2 16v clio ses almayı umuyorum filtremi de aldım bagajımda gezdiriyorum çeşme borusu dediler bir kaç yere sordum erir sıkıntı çıkarır diyorlar aliminyum boru olsun dedik bu sefer de filtrenin girişini eritir dediler turbo borusu tavsiye ettiler öğrenci halimizle turbo borusu almak büyük dert.

son çare burası artık takmak istiyorum bildiğim kadarıyla 53mm çıkış var ama filtrenin girişi biraz daha büyük nasıl bişey yapmalıyım ki uğraştırmadan sağlam bir şekilde takabileyim ?
 

ÖzgürYaşam

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
erdoğanlar hortumu ara netten ve telefonunu bul ,istediğin boruunun çapını ve şeklini ver yapıp göndersinler . en ucuz yol sana :eyv
 

uniquel

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Tek fotografla anlatmak kolay degil ama en anlasilir bicimde anlatmaya calisayim.

kelebek dis capi 53mm
benim temin ettigim borunun ic cap 75mm, dis cap 77mm, 90derece 25cm uzunlugunda dirsek boru(duz bir boruymus gibi dusunerek boyunu olctugunde 25cm)
filtremin agzinin dis cap 75mm

bu olculere gore;
kelebek ile boru arasindaki fark 22mm
bu 22mm'yi telafi etmek icin, borunun icine gececek, ayni zamanda da kelebegin disini sikica kavriyacak bir kaucuk boru kestirdim 6-7cm kadar(ipli kaucuk boru, isiya dayanikli, hortumculardan temin edebilirsin)
isi daha da saglama almak adina, kaucuk borunun uzerine rektefiyecilerin kullandigi sivi conta denilen isiya dayanikli slikonumsu maddeden surdum, boruyla kaucuk arasindan hava sizma ihtimali sifir.
bir kelepce yardimiyla da kelebek bogazina iyice sabitledim.
filtre bogazi ile boruyu birlestirmek icin, yine ic cap 74-75mm gelen ipli boru kestirdim 7-8cm kadar. 2 kelepce yardimiyla da orayi sabitledim.
soguk hava beslemesi icin, izgaranin solundan karbon haznenin agzina bir boru cektim. (benim kullandigim boru 1.5dci megane2 hava filtre hortumu)
en son krank icin ise ufak bi filtre bagladim. (fotografta gorunen yesil tatli sey)

Tum bunlari anlattiktan sonra;
Senin aracin kac model? eger 2004 veya daha eskiyse muhtemelen butun bu anlattiklarimi yada bu resmi unut. cunku muhtemelen motor tipin farklidir.
Ama eger 2005 veya 2006 ise uygulaman gereken sistem anlattigim gibidir.

Benden once bu islemi yapan Halil ve Ugur abi var, onlara da danisabilirsin.

canik2012072400061.jpg
 

crazy_tuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Tek fotografla anlatmak kolay degil ama en anlasilir bicimde anlatmaya calisayim.

kelebek dis capi 53mm
benim temin ettigim borunun ic cap 75mm, dis cap 77mm, 90derece 25cm uzunlugunda dirsek boru(duz bir boruymus gibi dusunerek boyunu olctugunde 25cm)
filtremin agzinin dis cap 75mm

bu olculere gore;
kelebek ile boru arasindaki fark 22mm
bu 22mm'yi telafi etmek icin, borunun icine gececek, ayni zamanda da kelebegin disini sikica kavriyacak bir kaucuk boru kestirdim 6-7cm kadar(ipli kaucuk boru, isiya dayanikli, hortumculardan temin edebilirsin)
isi daha da saglama almak adina, kaucuk borunun uzerine rektefiyecilerin kullandigi sivi conta denilen isiya dayanikli slikonumsu maddeden surdum, boruyla kaucuk arasindan hava sizma ihtimali sifir.
bir kelepce yardimiyla da kelebek bogazina iyice sabitledim.
filtre bogazi ile boruyu birlestirmek icin, yine ic cap 74-75mm gelen ipli boru kestirdim 7-8cm kadar. 2 kelepce yardimiyla da orayi sabitledim.
soguk hava beslemesi icin, izgaranin solundan karbon haznenin agzina bir boru cektim. (benim kullandigim boru 1.5dci megane2 hava filtre hortumu)
en son krank icin ise ufak bi filtre bagladim. (fotografta gorunen yesil tatli sey)

Tum bunlari anlattiktan sonra;
Senin aracin kac model? eger 2004 veya daha eskiyse muhtemelen butun bu anlattiklarimi yada bu resmi unut. cunku muhtemelen motor tipin farklidir.
Ama eger 2005 veya 2006 ise uygulaman gereken sistem anlattigim gibidir.

Benden once bu islemi yapan Halil ve Ugur abi var, onlara da danisabilirsin.

tam olarak istediğim şey buydu aklıma takılan o boşluğu nasıl kapatacağım konusu.

aracım 2005 model ve bu anlattıkların tam da işimi çözecek şeyler teşekkür ederim yardımcı olduğun için
 

uniquel

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
sen yine de benim verdigim olculere gore hareket etme, motor kapagini sokup kelebeginin dis capini bi olc bakalim.
 

crazy_tuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2011
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
bugün orjinal hava filtresini söktüm hiç ses gelmiyor arabadan yola çıktım iyice yüklendim ama hava filtresi olmasıyla olmaması arasında ses farkı yok .s
 
Üst