Clio 4 1.2 75 hp Rölantide Titreme ve Devir Dalgalanması Hk.

Crossroads

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Arkadaşlar herkese merhaba,

2016 model 81.000 kmde 1.2 75 hp Clio aracım var.Araç full yetkili servis bakımlı bujileri 18 bin km önce değişti LPG yok. Birkaç gündür aracı çalıştırdığımda devir saatinde ufak dalgalanmalar oluyor ve araç titriyor. Bu nedenle 2 gündür sabah ilk kalkışta motor stop etti.30 dk kullanımdan sonra araçta rölanti durumunda hala dalgalanma devam ediyor. Bununla ilgili internette birkaç arıza araştırdım ama bir neticeye varamadım. İnternette bulduğum bazı nedenler:

-Boğaz (gaz) kelebeği kirlenmesi
-Rölanti motoru arızası
-Bujilerin değişmesi gerekiyor
-Clio 4 lerde buji(bobin) kablosu kronik sorun 50 binde bir değişmesi gerekiyor.
-Bobin değişmesi gerekiyor.

Sizce problemin kaynağı ne olabilir?
 

sagaya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2017
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,tam 1 senedir bu bahsettiğiniz sorunla ilgilenip,uğaşıyorum.Ateşleme komple değişti,buji,bobin,buji kablosu olmadı.Boğaz kelebeği temizlendi olmadı.Maf sensörü temizlendi olmadı.Oksijen sönsörü temizlendi olmadı.Ben artık bıraktım,eğer siz bir çözüm bulursanız ne ala,burdan bizleride bilgilendirirseniz sevinirim.
 

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Arkadaşlar herkese merhaba,

2016 model 81.000 kmde 1.2 75 hp Clio aracım var.Araç full yetkili servis bakımlı bujileri 18 bin km önce değişti LPG yok. Birkaç gündür aracı çalıştırdığımda devir saatinde ufak dalgalanmalar oluyor ve araç titriyor. Bu nedenle 2 gündür sabah ilk kalkışta motor stop etti.30 dk kullanımdan sonra araçta rölanti durumunda hala dalgalanma devam ediyor. Bununla ilgili internette birkaç arıza araştırdım ama bir neticeye varamadım. İnternette bulduğum bazı nedenler:

-Boğaz (gaz) kelebeği kirlenmesi
-Rölanti motoru arızası
-Bujilerin değişmesi gerekiyor
-Clio 4 lerde buji(bobin) kablosu kronik sorun 50 binde bir değişmesi gerekiyor.
-Bobin değişmesi gerekiyor.

Sizce problemin kaynağı ne olabilir?

9 senedir bu şekilde kullandım. 158.000 km yaptım. bi sorun yok :)
 

alpkaankrdmn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2021
Mesajlar
92
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Arkadaşlar herkese merhaba,

2016 model 81.000 kmde 1.2 75 hp Clio aracım var.Araç full yetkili servis bakımlı bujileri 18 bin km önce değişti LPG yok. Birkaç gündür aracı çalıştırdığımda devir saatinde ufak dalgalanmalar oluyor ve araç titriyor. Bu nedenle 2 gündür sabah ilk kalkışta motor stop etti.30 dk kullanımdan sonra araçta rölanti durumunda hala dalgalanma devam ediyor. Bununla ilgili internette birkaç arıza araştırdım ama bir neticeye varamadım. İnternette bulduğum bazı nedenler:

-Boğaz (gaz) kelebeği kirlenmesi
-Rölanti motoru arızası
-Bujilerin değişmesi gerekiyor
-Clio 4 lerde buji(bobin) kablosu kronik sorun 50 binde bir değişmesi gerekiyor.
-Bobin değişmesi gerekiyor.

Sizce problemin kaynağı ne olabilir?
Reis titreme motor kulakçıklarından yapar, Dalgalanma ise Rolanti yada motor yazılımı yeniden yaptır derim, Zamanlaması yada beyinde bi problem olabilir
 

Crossroads

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Bu arabada kronik sanırım bu sorun.motor ısındıkça sorun azalmakta en cok ilk soguk anında bu durum olmakta.dediğiniz gibi bakımı gelince yazılımına baktıracam bir de boğaz kelebeği temizletip bujileri yenileyeceğim.o zaman umarım düzelir..
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Maf sensörüden kaynaklı olabilir. Bende de aracı ilk çalıştırdığımda motor sıcakmış gibi düşük devirde kalıyor. Ben bu sorunun hangi sensörden kaynakladığını merak edip sensörleri söke söke aracı çalıştırdım. Maf sensörünü sökünce rolantide dalgalanma oluyordu.
 

yalcinalgebra

Kayıtlı Üye
03-Afyonkarahisar
Katılım
20 Şub 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar herkese merhaba,

2016 model 81.000 kmde 1.2 75 hp Clio aracım var.Araç full yetkili servis bakımlı bujileri 18 bin km önce değişti LPG yok. Birkaç gündür aracı çalıştırdığımda devir saatinde ufak dalgalanmalar oluyor ve araç titriyor. Bu nedenle 2 gündür sabah ilk kalkışta motor stop etti.30 dk kullanımdan sonra araçta rölanti durumunda hala dalgalanma devam ediyor. Bununla ilgili internette birkaç arıza araştırdım ama bir neticeye varamadım. İnternette bulduğum bazı nedenler:

-Boğaz (gaz) kelebeği kirlenmesi
-Rölanti motoru arızası
-Bujilerin değişmesi gerekiyor
-Clio 4 lerde buji(bobin) kablosu kronik sorun 50 binde bir değişmesi gerekiyor.
-Bobin değişmesi gerekiyor.

Sizce problemin kaynağı ne olabilir?
Merhaba sorunun çözümü bulunabildi mi
 
Üst