DACIA'yı dünyada durdur durdurabilirsen? Neden mi? Cevabı mesajda lütfen okuyun!

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
Renaultun desteğiyle şahlanan Dacia, Lada'dan sonra şimdi de Mahindra'ya kan veriyor!


1990'larda ilk kez Romanya üretimi Dacia'lar Türkiye'ye getirildiklerinde, Aaa, bizim Renault 12'leri üretmişler! diyerek şaşırmıştık. Uzun yıllar eski patentli Renault modellerini sadece Romanya ve çevresindeki ülkeler için üretmiş olan Dacia, artık Renault'nun desteğiyle ekonomik fakat modern araçlar konusunda ihtisaslaştı. Yeni Sandero'nun volüm ürünü olduğunu, Logan'ların gelişmekte olan pazarlarda nasıl tercih modeli olduğunu, küçük Pick-Up ve MCV gibi ticari ürünlerde nasıl başarılara ulaştıklarını herkes kabul etmek zorunda!

Renault'nun Romanya'da açtığı yeni tasarım merkezi, yeni Ar-Ge birimi de, Dacia'nın geleceğinin nasıl güçleneceğine dair çok önemli işaretler. Bu yatırımların en önemli modeli Duster ise Dacia markasının tüm dünyadaki imajını kat ve kat yukarılara taşımaya başladı. Renault için Dacia, o kadar önemli bir marka haline geldi ki, şimdi Dacia için hazırlanan yeni modelleri, Rusya pazarının lideri Lada ile de paylaşmaya başladı. Yenilenecek MCV modeli, biraz daha modern Avrupa standartları için üretime girmek üzereyken, eski nesil motorlu MCV'ler Lada logosuyla Rusya'da üretilmeye başlandı. Diğer yanda Renault, Dacia modellerine o kadar güveniyor ki, Latin Amerika, Rusya ve Asya pazarlarında bu modelleri Renault logosuyla pazarlıyor. Latin Amerika'daki Renault fabrikalarında, Fransız logolu Romen otomobillerinin üretiliyor olması, gerçekten şaşırtıcı ve memnuniyet verici.

Neden mi? İlk baştan beri, Dacia'ların üretiminde kullanılan parçaların bir çoğu Türk tedarikçilere aitti. Dolayısıyla, bizim tedarikçilerimiz de, artık küreselleşiyorlar, ya da en azından çok uzaklardaki tedarikçilere tasarım, kalıp ve teknoloji veriyorlar. Hatta, Nissan'nın bile bazı pazarlar için Duster'lara Nissan logosu takacak olması da bu genişleme kapsamında çok önemli bir bilgi!.. Şimdi, Dacia, Kangoo klasmanında yeni bir hafif ticari araç ve bir de alt orta sınıf bir binek otomobil hazırlıyor. Bunlarda, üretime girdiğinde, Dacia artık eski Renault'ların üreticisi değil, ciddi bir model yelpazesine sahip müstakil bir küresel marka olma yoluna girmiş olacak! Mahindra'ya gelirsek; Renault ile işbirliği başlatmış olan Hintli marka, Logan, MCV ve şimdi de Duster modellerinin kalıplarını almış olarak, en az üç Dacia modelini Mahindra logosuyla üretmeye başlıyor. Üstelik, sadece Hindistan pazarı için değil, belki Türkiye'ye de gelecek Mahindra logolu Dacia'ları yollarda görebileceğiz' Yani, Mahindra bile kalkınma yolunu Dacia'nın dayanıklı ve ekonomik modellerinin izinde buluyor!

Diğer yanda Mahindra, Güney Koreli ticari araç ve SUV üreticisi SsangYong'un da büyük hissedarı oldu. Ve, duyduğumuz kadarıyla, Mahindra, başta Duster 4×4 olmak üzere elindeki tüm Dacia potansiyelini SsangYong'a verip, oradan da bu sefer SsangYong logolu Daciaları küresel satışa yönlendirme planları içinde!.. Sonuçta, tepede Renault-Nissan İttifakına baktığımızda, üst basamakta orijinal Fransız ve Japon modelleri Zero Emissions dahil en modern araçları geliştirmeye devam ederken, Samsung ile Güney Kore'den tüm dünyaya Renault ve Nissan'ın bir basamak altında bir model yelpazesi, bunun altında Dacia modelleri, bir basamak daha altta Mahindra, SsangYong ve Lada'lar yer alarak, devasa bir otomotiv ittifakının oluştuğunu görüyoruz. Renault'un gelişmekte olan pazarlardaki eski ve küçük üretim merkezlerini satın alıp yenileyerek bu zincire sokması da, çok büyük bir artı değer! Samsung iştirakinin Renault-Nissan'a katkısının hacmi ortada! Şimdi de Dacia'ların gruba getirdikleri ve kazandırdığı küresel ivmeyi görüyor ve alkışlıyoruz.
:eyv:eyv:eyv:eyv:eyv:eyv


Arkadaşlar Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum!
 
Son düzenleme:

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
Dusterın satışlarının yanından bile geçemez. Motor hacmi 2.0 burada yakıt devreye girecek. Duster gibi yerden de yüksek değil. O yüzden bu iş yaş :eyv
 

ataman67

Ataman YÜCESAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2011
Mesajlar
510
Tepki puanı
0
Puanları
0
Türkiyeye Gelsin İlk Taksiye Sokucak Kişi Ben OLucam Çok Güzel Yapmışlar.




 

utku

Utku GÜLOĞLU,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
657
Tepki puanı
20
Puanları
0
FIAT'ın Freemont şu an yurtdışında satışta, İtalya'ya gittiğimde görmüştüm, galeriye kadar düşmüş bile, bu da fotoğrafı orada çekmiştim :

25012012590.jpg
 

karpuz

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
429
Tepki puanı
1
Puanları
0
Ne kadar çok para, o kadar çok köfte. Tercih meselesi tabi. Hitap ettiği alan çok geniş buda avantajı Dacia nın.
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
FIAT'ın Freemont şu an yurtdışında satışta, İtalya'ya gittiğimde görmüştüm, galeriye kadar düşmüş bile, bu da fotoğrafı orada çekmiştim :

25012012590.jpg


Kanka İtalyalarda pizza yersin heee :eyv
 

drmurat38

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
fiat türkiye de ne yaparsa yapsın, dustera renulta rakip olamaz
 
Üst