Karbüratörlü Araçlarda L.P.G Ayarı .....

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
Karbüratörlü lpg sistemleri, motorun ihtiyacı olan yakıtı dozajlamak için, lpg regülatörünü kullanır. Benzinli kullanımlarda, yakıt dozajlama işini, karbüratörün venturi boğazı ayarlarken, lpg li kullanımda, bu işi Lpg Regülatörü yapar. LPG regülatörünün bu işi düzgün olarak yapabilmesi için, motorun oluşturduğu vakumun bir kısmının lpg regülatörüne yönelndirilmesi gereklidir.

Bu yüzden karbüratörlü araçlarda kullanılan mikserler, aracın normal hava girişinden daha dardır. Bu tür mikserlere kısıtlayıcı (recistirive) mikser denir. Daha farklı mikser çeşitleri olsada, kısıtlayıcı mikserler fiyat / performans açısından çok üstün oldukları için, zaman içinde diğer mikser çeşitlerine üstünlük sağlamışlardır.


Kısıtlayıcı mikserler, motora giden havayı bir miktar engelleyerek, oluşan vakumu LPG Regülatörüne yönlendirir. Oluşan vakum motor devrine göre farklılık göstereceği için, gaz pedalıdan yapılan işem aynı zamanda LPG Regülatörüne yansıtılır. Böylece her devirde motorun ihtyacı olan yakıt uygun karışım oranına göre sağlanmış olur.
Bu işlemin tam ve verimli çalışması için aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.


renault_9_lpg_nikseri-678.jpg

Motor hava girişinde vakum / hava kaçağı olmamalıdır.

Lpg ile çalışma operasyonun, tam ve problemsiz olması için, araca monte edilen LPG mikseri ve sonrasında kesinlikle hava kaçağı olmamalıdır. Karbüratörlü araçlarda yapılması gereken karbüratör bakımları, gerek yaşlarının ilerlemesi, gerek maddi değerlerinin düşmesi, gerekse genel piyasanın enjeksiyonlu araçlara yönelmesi nedeni ile, genelde ihmal edilmektedir. Bu yüzden zaman içinde karbüratörlerde bakımsızlık nedeni ile oluşan hava kaçakları, lpg ile çalışma konusunda sorun yaratmaktadır.


Vakum / Hava kaçaklarının bir diğer nedeni de zaman içinde eskimiş, yıpranmış, zarar görmüş filitre kaplarıdır. Problemsiz çalışma için, filitre kapları hava kaçağından arındırılmalıdır.

Seçilen mikser araca uygun, ne çok büyük nede çok küçük olmalıdır


Araçta kullanılacak olan mikser, aracın hava emme kapasitesine göre düzgün olmalıdır. Eğer mikser çok küçük olursa, araç hem geç hızlanacak hemde belirli bir devrin üzerine çıkamıyacaktır. Eğer mikser çok geniş olursa, ozaman yeterli kısıtlama oluşmayacak, bu yüzden LPG Regülatörü araca yeterli yakıt gönderemiyeceği için düşük performans, ilk kalkış sorunları gibi problemlere yol açacaktır.

Hava filitresi temiz ve uygun boyda olmalıdır.

Lpgli araçların hava filitreleri sık değiştirilmelidir. Hava filitrelerinde oluşan tıkanıklık, motora giren havayı engelleyeceği için motor vakumu direkt olarak LPG Regülatörüne yönlenecek, araç zengin yakmaya başlyacak otomatik olarak yakıt gideri artacaktır. Her yağ değişiminde ve veya 5.000 km de bir hava filitresinin değiştirilmesi, yakıt ekonomisi açısından oldukça önemlidir.

Ateşleme Sistemi

Karbüratörlü araçlardaki ateşleme sistemi elemanları eski teknoloji ürünüdür. Zaman içinde çalışma performansları kolayca düşer. Bunun yanı sıra LPG, benzine göre daha güç ateşlenen bir yakıt türüdür. Sağlıklı ve ekonomik operasyon için ateşleme sisteminin sağlam ve problemsiz olması gerekmektedir. Ateşleme sistemlerindeki ufak hatalar, rölanti sorunlarına ve fazla yakıt tüketimine yol açar. Bu yüzden tevzi makarası, distribütör kapağı, buji kablosu, buji ve ateşleme bobini konusunda ustanızın tavsiyelerine kulan verin ve bu parçaları değiştirmekten imtina etmeyin. Aracın çalışıyor olması yakıtı tam olarak yaktığı anlamına gelmeyebilir.

Karbüratörlü araçlarda LPG ayarı.

İdeal şartlarda olan karbüratörlü aracın LPG ayarı, ProffLPG 535 gaz ayar cihazı yardımı ile aşağıda belirtildiği gibi yapılır.
Araç fan açıncaya kadar (90 derece) ısıtılır.
Sürüş / Yük Ayarı


Önce sürüş / yük ayarı yapılır. Bunun için araç boşta 2.000 devir dakika seviyesinde çalıştırılır, aracın bu yükte ki gaz ayarı, 2 nolu gaz ayar vidası ile sağlanır. Daha sonra araç 3.000 devir dakika seviyesinde çalışacak şekilde gaz verilir. Sürüş esnasında ideal lpg karışım oranı, 535 tir. 515 ila 557 arası gaz ayarı uygun. 557 ten yukarı gaz ayarı zengin. 515 altı fakir olarak kabul edilir. Eğer müşteriniz genelde şehirler arası, tek başına yolculuk ediyorsa ve fazla performans beklentisi yoksa 470 ekonomi ayarı da yapılabilir. Motor içi harmonik balans etkisi yüzünden 470 ten daha düşük yakıt değerleri ekonomik değildir. Çeşitli testlerde daha fazla yakıt tüketimine yol açtığı gözlemlenmiştir.


gaz_ayar2.jpg



 

mehmet_ozturk05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
5,048
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kerem abi çok güzel bir paylaşım. Bir çok arkadaşın işine yarayacak.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Güzel konu sabitlense daha iyi olur.
 

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
63
Yaş
34
Eline sağlık abim.:eyv
 
Üst