Renault 12 Modelinin Üretilmesi Düşüncesi

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
Renault`un 30 yılı aşkın bir süre 20`den fazla ülkede üretip satışlarını yaptığı, yıllarca başarıdan başarıya koşmuş bir modelidir Renault 12.Kanada, Arjantin, Meksika, Fransa, İtalya, Norveç, Almanya, Belçika, Hollanda, İspanya, Türkiye, Suudi Arabistan, Fildişi Sahilleri, Mısır, Lübnan, Azerbaycan ve*Romanya onun satışlarının yapıldığı ülkelerden sadece birkaçıdır.1969 yılında Fransa`da başlayan Renault 12 üretimi 2000 yılında Türkiye`de sona ermesinin ardından*2006 yılına kadar Dacia adıyla*devam etmiş*ve*üretimin yapıldığı 37 yıl boyunca 2.500.000`den fazla Renault 12 lisanslı araç imal edilmiştir.

1960`lı yılların başında dönemin Renault yetkilileri, Renault 8 ile Renault 10 modelleri arasındaki boşluğu kapatacak yeni bir otomobilin üretilmesi gerektiğini düşünmekteydiler.Üretilmesi düşünülen bu modelin dünyanın her yerinde satılabilecek ve her türlü yol koşuluna uyum sağlayabilecek bir otomobil olması gerekmekteydi.Ayrıca bu yeni otomobil basit ve düşük maliyetli olmasının yanı sıra sağlam, modern ve konforluda olmalıydı.İşte tüm bu arayışların neticesi olarak Proje 117 yani Renault 12 ortaya çıkmıştır.Renault 12 modelinin üretimi için yapılan çalışmaların ilk somut adımlarından birisi dönemin Renault model araştırma ve geliştirme şefi Robert Boyer`ın imzasını taşıyan Proje 117`nin taslak çizimleridir.İlk hazırlanan taslak çizimleri Renault 12`nin bildiğimiz görünümünden oldukça farklı olsada 1965 yılından itibaren hazırlanan çizimler Renault 12 modelinin bildiğimiz görünümüne daha yakındır.


1965 yılında Renault 12`nin ilk prototipleri hazırlanmaya başlanmıştır.İlk Renault 12 prototipleri daha önce Renault 16 modeli için hazırlanan ve Proje 115 ismi ile bilinen prototiplerin üzerinde yapılan birtakım değişiklikler ile hazırlanmıştır.Proje 115 için hazırlanan prototiplerin Proje 117`de de kullanılması ile Renault 12`nin tasarımında Renault 16 modelinin etkileri görülmeye başlanmıştır.İlk prototipin hazırlanmasının ardından 1968 yılına kadar geçen süreç içerisinde Renault 12`nin tasarımında birçok kez değişikliğe gidilmiştir.1968 yılında hazırlanan prototip ile Renault 12 son şeklini almış ve seri üretime hazır hale gelmiştir.Ayrıca seri üretime hazırlık aşamasında Renault 12 için özel olarak Renault modellerinde kullanılan Cleon motorun motor hacmi 1289 cm3`e çıkartılmıştır.

Renault 12 ilk kez 12 Ekim 1969`da 56. Paris Otomobil Fuarında halka tanıtılmış ve aynı yıl içerisinde Fransa`da satışlarına başlanmıştır.Renault 12 fuar tanıtımı sırasında halk tarafından oldukça çok beğenilmiştir.Renault 12`nin öncelikle L ve TL donanım versiyonlu binek modelleri satışa sunulmuştur.1970 yılından itibaren ise Station Wagon versiyonu ile performansa yönelik olan üretilen Gordini versiyonunun satışlarına başlanmıştır.

Renault 12 Gordini, Renault 12 otomobillerinin performansa yönelik olarak üretilen özel bir modelidir.1970 ile 1974 yılları arasında üretilen bu model, 120 beygir gücünde olan 1565 cm3`lük alüminyum bir benzinli motora sahiptir.Güçlendirilmiş krank mili, çift boğazlı çift karbüratörü, 5 ileri vitesli şanzımanı, hava kanallı ön disk frenleri ile arka tekerleklerdeki disk frenleri Renault 12 Gordini`nin performans için üretildiğini fark ettirecek nitelikteki özelliklerdendir.Renault 12 Gordini sadece mavi renkte ve gövdesinde çift beyaz bir şerit ile üretilmiştir.1974 yılında üretimi sonlandırılan Renault 12 Gordini toplam olarak 5.188 adet üretilmiştir.


Renault 12 Alpine, 1977 ile 1980 yılları arasında Arjantin`de üretilmiş olan Renault 12`nin performansa yönelik özel bir modelidir.Renault 5 Alpine`den alınan*110 beygir gücündeki*1397 cm3*hacme sahip benzinli motor ile başta aktarma organları, süspansiyon sistemi ve fren sistemi olmak üzere standart bir Renault 12 modeline göre birçok yönden farklılıkları mevcut olan Renault 12 Alpine tüm bu farklılıkları sayesinde saatte 175 km hıza ulaşabilmektedir.Toplamda 493 adet üretilen Renault 12 Alpine`nin üretimine 1980 yılında son verilmiştir.


Renault 12 TR
1973 yılında Renault 12`nin versiyonları arasına TS versiyonu eklenmiş, aynı yıl Renault 12 TS`ler Renault otomobillerinin satışlarının yapıldığı birçok ülkede olduğu gibi Türkiye`de de üretilmeye başlanmıştır.1974 yılına gelindiğinde ise Renault 12`lerde otomatik vitesli şanzıman opsiyonu sunulmaya başlanmış ve bu özelliğe sahip araçlar Renault 12 TR adıyla satışa sunulmuştur.Birçok Avrupa ülkesinde otomatik vitesli binek ve station wagon Renault 12`ler üretilmesine karşın Türkiye`de otomatik vitesli modellerin üretimi

Renault 12 Modelleri Yenileniyor


1975 yılında Renault firması Renault 12 otomobillerinde önemli değişiklikler yapmıştır.Aracın şoför mahalli, ön panjuru, far çerçeveleri, tampon modeli ve karoserinde değişiklikler yapılmış, yenilenen görünümleriyle Renault 12 modelleri 1976 yılından itibaren satışa sunulmuştur.Yeni tip Renault 12`lerin üretimi birçok ülkede olduğu gibi Türkiye`de de 1976 yılında başlamıştır.

Renault 12`nin Fransa`da ki üretimine 1980 yılında Renault 18 modelinin üretimine başlanmasıyla son verilmiştir.

1960'lı yılların sonunda Willys-Overland, Brezilya'da Renault lisansıyla otomobiller üreten bir firmaydı.O sıralarda Fransa'da geliştirilmekte olan Renault 12'nin üretiminde karar kılan bu firmanın üretim tesisleri Ford do Brazil tarafından satın alınmıştır.Ford firması, Willys-Overland üretim tesislerinin Renault 12 üretim planında yapmış olduğu ufak değişikliklerle Ford Corcel otomobillerinin üretimine başlamıştır.Araç görünüm olarak Renault 12`nin 1965-1968 yıllarındaki prototiplerinin görünümüyle benzerlikler gösterip, mekanik aksam olarak Renault 12 ile bire bir aynıdır.

Renault 12`de kullanılan motor, şanzıman, süspansiyon ile çeşitli aksesuarlar ilerleyen yıllarda daha başka Renault modelleri tarafından da kullanılmış, hatta Renault firması elindeki bu teknolojiyi diğer otomobil üretici firmalarına da pazarlamıştır.1289 cm3`lük Cleon motor Renault 5, Renault 10, Renault Estafette, Renault Alpine modellerinde kullanılmasının yanı sıra Daf-Volvo 66 modellerinde ve Kanada üretimi Manic GT adlı bir spor otomobilde de kullanılmıştır.İlerleyen yıllarda Renault 12 için hazırlanan 1289 cm3*hacimli 810 kodlu motor daha da geliştirilerek motor hacmi 1397 cm3`e çıkartılmış ve bu motor ateşleme sistemlerine göre C1J yada C2J kodu ile Renault 18, Renault 5 gibi Renault otomobillerinde kullanılmıştır.

Yenilenen Tasarımıyla Renault 12
1980`li yılların sonuna gelindiğinde Renault 12`nin tasarımı Fransa`da ki bir tasarım bürosunca yenilenmiştir.Yenilenen Renault 12`ler ilk kez Türkiye`de 1989 yılında Renault 12 Toros adıyla satışa sunulmuş, aynı tasarım kullanılarak üretilen Renault 12 GTL`nin de 1990 yılında Arjantin`de satışlarına başlanmıştır.Tasarımında değişikliğe gidilen*Renault 12`ler plastik ön ve arka tamponlar, plastik basamak eşiği genişleticisi,*yeni tip jant kapakları ve yeni ön sinyal lambaları gibi özelliklerle daha modern bir görünüme sahip olmuştur.

1994 yılında Arjantin`de Renault 12 otomobillerinin üretiminin sona ermesi ile Renault 12 lisansıyla otomobil üretimi Dacia adıyla Romanya`da, Renault 12 Toros adıyla da *Türkiye`de devam etmekteydi.2000 yılının şubat ayında Türkiye`de üretilen otomobillerin Avrupa Birliği normlarına uygun olması zorunluluğu nedeniyle Renault 12 Toros`un üretimi sonlandırılmıştır. Renault 12 Toros`un üretimden kaldırılması ile dünya üzerinde Renault 12 adıyla araç üretimi tamamen sona ermiştir.

Renault 12 Lisansı İle*Üretilen Dacia Modellerinin Üretiminin Sona Ermesi
Renault 12 adıyla üretimin 2000 yılında Türkiye`de sona ermesinin ardından Romanya`da Dacia firması Renault 12 lisansı ile üretilen Dacia marka araçların üretimine 2006 yılına kadar devam etmiştir.Renault 12 lisansıyla üretilen*Dacia 1310 otomobilinin üretimi 2004 yılında sona ermiş;*Dacia 1304 Pick-Up, Dacia 1307 Double Cab Pick-Up ve Dacia 1305 kamyonetlerinin üretimi*ise 12 Aralık 2006 tarihinde sonlandırılmıştır.Dacia firmasının da Renault 12 lisansıyla üretilen*araçların üretimini bitirmesi ile*dünya üzerinde Renault 12 lisansıyla otomobil üretimi tamamen sona ermiştir.

Renault`un Mirası: Flins Fabrikasındaki Klasik Renaultlar Deposu

Fransa`nın Paris yakınlarındaki Flins Otomobil Fabrikasında klasik Renaultlar depolanmakta ve sergilenmektedir.Renault`un 100 yılı aşkın tarihini barındıran bu depo 1800`lü yıllardan günümüze Renault`un üretmiş olduğu tüm modellerden birer örnek barındırmaktadır.12.000 m2*lik bir alan üzerine kurulu olan bu depoda rallilerde başarı kazanan yarış otomobilleri, prototipler ve afişler gibi Renault firmasının tarihinden kesitler sunacak çok geniş bir arşiv mevcuttur.700`den fazla otomobilin bulunduğu depo her yıl Renault tarafından düzenlenen çeşitli etkinliklerle klasik Renault tutkunlarınca gezilebilmekte ve adeta müze haline getirilen bu depodaki otomobiller incelenebilmektedir.Ayrıca depo içerisinde bulunan otomobillerin bakım ve gerekli olduğu hallerde restorasyon işlemlerini yapabilmek için görevlendirilen özel bir teknik ekip de mevcuttur.


67307794f9549d713b89d0ed53714f7c.jpgdbe16f2991373d3892ac3f72b4ced4b0.jpgfdbcf07058dc1076b7454bbe59889d42.jpg74479d9721a57289d1729c234a9295f8.jpgde393fe552d7474ee1f3b588a6f9b647.jpg7c695a655cc5ff4d5ccd0f217fa203fb.jpg7e45607af587743d4f48b25263d425bb.jpg428715e9d8d0dcc6fea82329e1f123ac.jpg6be602051f30d735307f416cb3b48f83.jpg495315bb41ae958540a24fda98850551.jpg82eb19defc93a16d8f5f040c886c1cfc.jpgfae87e2bf6a37d52d020639a9c3b72b3.jpgce1a53ec218a85f48d2567654e4cf9ef.jpg31e76e8cfd1f93dfb0e51e2853c7ad3a.jpg2fd55b8067d929270a05a33a9c28537a.jpg877844c92eb6165432a00581f38bf10c.jpg7b9971af3a79ca1596c486e2ffb337fd.jpg47188adf80df49934b91d4c84a873161.jpg5cd2621ef9c70dcd5f7bbadef6b20144.jpgca20368bbc7291272f7e17866c48737f.jpg

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • 67307794f9549d713b89d0ed53714f7c.jpg
    67307794f9549d713b89d0ed53714f7c.jpg
    26.5 KB · Görüntüleme: 0
  • ce1a53ec218a85f48d2567654e4cf9ef.jpg
    ce1a53ec218a85f48d2567654e4cf9ef.jpg
    23.7 KB · Görüntüleme: 0
  • 31e76e8cfd1f93dfb0e51e2853c7ad3a.jpg
    31e76e8cfd1f93dfb0e51e2853c7ad3a.jpg
    33.1 KB · Görüntüleme: 0
  • 2fd55b8067d929270a05a33a9c28537a.jpg
    2fd55b8067d929270a05a33a9c28537a.jpg
    27.9 KB · Görüntüleme: 0
  • 877844c92eb6165432a00581f38bf10c.jpg
    877844c92eb6165432a00581f38bf10c.jpg
    27.8 KB · Görüntüleme: 0
  • 7b9971af3a79ca1596c486e2ffb337fd.jpg
    7b9971af3a79ca1596c486e2ffb337fd.jpg
    26.4 KB · Görüntüleme: 0
  • 47188adf80df49934b91d4c84a873161.jpg
    47188adf80df49934b91d4c84a873161.jpg
    33.5 KB · Görüntüleme: 0
  • 5cd2621ef9c70dcd5f7bbadef6b20144.jpg
    5cd2621ef9c70dcd5f7bbadef6b20144.jpg
    62.1 KB · Görüntüleme: 0
  • fae87e2bf6a37d52d020639a9c3b72b3.jpg
    fae87e2bf6a37d52d020639a9c3b72b3.jpg
    21.9 KB · Görüntüleme: 0
  • 82eb19defc93a16d8f5f040c886c1cfc.jpg
    82eb19defc93a16d8f5f040c886c1cfc.jpg
    27.6 KB · Görüntüleme: 0
  • 495315bb41ae958540a24fda98850551.jpg
    495315bb41ae958540a24fda98850551.jpg
    43.6 KB · Görüntüleme: 0
  • dbe16f2991373d3892ac3f72b4ced4b0.jpg
    dbe16f2991373d3892ac3f72b4ced4b0.jpg
    21.3 KB · Görüntüleme: 0
  • fdbcf07058dc1076b7454bbe59889d42.jpg
    fdbcf07058dc1076b7454bbe59889d42.jpg
    20.9 KB · Görüntüleme: 0
  • 74479d9721a57289d1729c234a9295f8.jpg
    74479d9721a57289d1729c234a9295f8.jpg
    31 KB · Görüntüleme: 0
  • de393fe552d7474ee1f3b588a6f9b647.jpg
    de393fe552d7474ee1f3b588a6f9b647.jpg
    40.7 KB · Görüntüleme: 0
  • 7c695a655cc5ff4d5ccd0f217fa203fb.jpg
    7c695a655cc5ff4d5ccd0f217fa203fb.jpg
    41.7 KB · Görüntüleme: 0
  • 7e45607af587743d4f48b25263d425bb.jpg
    7e45607af587743d4f48b25263d425bb.jpg
    23.6 KB · Görüntüleme: 0
  • 428715e9d8d0dcc6fea82329e1f123ac.jpg
    428715e9d8d0dcc6fea82329e1f123ac.jpg
    39.3 KB · Görüntüleme: 0
  • 6be602051f30d735307f416cb3b48f83.jpg
    6be602051f30d735307f416cb3b48f83.jpg
    34.5 KB · Görüntüleme: 0

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,553
Tepki puanı
1,685
Puanları
113
Yaş
55
3 farlı tasarım efsaneymiş, paylaşım için teşekkürler kardeşim...

dbe16f2991373d3892ac3f72b4ced4b0.jpg
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
Eyw abi

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
70
Puanları
48
Paylaşımınız için teşekkürler.
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Emeginize saglik zevkle okudum.
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
Eywallah beyler keyif almaniza sevindim

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ftoros

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
68
Bazı Ülkelerden Üretim Rakamları
Renault 12 adıyla;
Fransa 2.083.897 (1969 - 1980)


İspanya 455.365 (1970 - 1983)


Türkiye 1.047.915 (1971 - 2000)


Arjantin 444.045 (1971 - 1994)


Kolombia 56.477 (1973 - 1981)


Şili Cumhuriyeti 1.664 (1987 - 1992)


Uruguay Cumhuriyeti 1.305 (1987 - 1991)


Toplam 4.090.668 (1969 - 2000)


Dacia adı ile;
Berlina
(1300, 1310, 1210, 1410) 1.716.660 (1969 - 2004)


Break
(1300, 1310, 1210, 1410) 230.107 (1973 - 2004)


Sport 5.141 (1981 - 1992)


1320 2.567 (1987 - 1990)


1325 Liberta 5.255 (1991 - 1996)


Camionetă 0.4 tone 14.729 (1975 - 1982)


1302 134 (1983)


1304 110.340 (1983 - 2006)


1307 Double Cap 96.163 (1992 - 2006)


1309 49.098 (1992 - 1998)


Dacia King Cap 4.063 (1994 - 2003)


1305 44.442 (1994 - 2006)


Toplam 2.278.699 (1969-2006)


Genel Toplam:6.369.367


Renault modellerinin örnekleri Fransa`da ''Patrimoine Renault'' adlı müzede bulunmaktadır;
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Değerli bir yazı olmuş, zamanın "keçileri" ydi değil mi bu güzellikler.
 
Üst