Megane 2 enjeksiyon çözülememiş bir sorun ve çözüm bekleyen bir kardeşiniz

pusu2006

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar öncelikle merhaba biraz uzun yazacağım zira çözüme kavuşamamış bir sorunum var bilgilerinizi, fikirlerinizi, yardımlarınızı bekliyorum.

2006 model Renault Megane 2 1.5 dci 80 bg bir aracım var. Şu anda 215.000 km de. Aracı 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum beni hiç üzmedi şimdiye kadar. Ama 2015 yılı ağustos ayından beri aracın ekranında ENJEKSİYON SORUN VAR uyarısı alıyorum. Uyarı her zaman vermiyor. Aracımda ne duman atma var ne çekiş düşüklüğü ne de yakıtın artması gibi bir durum söz konusu değil.4 yıl önce araçtan nasıl performans alıyorsam şu anda da aynı. Arada bir değişik zamanlarda ekranda uyarı çıkıyor bazen stop ediyor bazen rölanti hafif bir şekilde yukarı aşağı oynuyor ama genellikle ışıklarda ve dur kalklarda yapıyor. Yani ayak gazdayken sorun yok.
İlk uyarıyı verdiği zaman Kastamonu’daydım. Hemen bir ustaya gittim o da beni enjektör ve pompa tamiri yapan bir ustaya yönlendirdi. Baktılar ettiler mazot filtren orijinal değil değiştir düzelir dediler değiştirdim ama olmadı.
Sonrasında ben o halde görev yerim olan Ardahan a kadar gittim yaz boyu bu uyarıyı verip durdu zaman zaman.
Ne zaman ki Ardahan ın malum soğukları başladı uyarı birden bire kesildi. Ardahan ın -40 a varan soğuklarında bile çalıştı.
Ramazan bayramı için tekrar eşimin memleketi olan Kastamonu’ya geldim. Yol boyu birkaç defa daha uyarı verdi. Ama yine arabada bariz bir sıkıntı yok. (çekiş düşmesi, yakıt artması ya da duman atma gibi). Bu sefer başka bir pompacıya gittim kaputu açtı ve bana mazotun içinden geçtiği şeffaf olan mazot hortumlarında ki hava boşluklarını gösterdi, mazot havalı geliyor bu da basıncı düşürüyor dedi.
Ve mazot filtreni değiştir dedi yine orijinal bir filtre bulup değiştirdik. Ustanın bana gösterdiği hava boşluklarından eser yoktu yani mazot akışı düzeldi. Evet, tamam herhâlde artık dedim 2 gün boyunca yine sorun çıkmadı ama 3.gün yine başladı anladım ki filtreden değil. Ustaya tekrar gittim bilgisayar bağladı ve RAMPA BASINÇ DÜZEYİ DÜŞÜK gibi bir uyarı çıktı ekranda bu sefer müşürleri test etmeye başladık. Müşürleri kendisinde bulunan sıfır müşürlerle tek tek takıp denemeye çıktık. Her bir müşürü sırayla denedik yani birini taktık teste çıktık olmadı geri dönüp eski müşürü takıp diğerini denedik. Ancak sorun hala devam ediyordu. En son hocam enjektörleri sökelim ayrı ayrı test edelim dedi ve söktük makinalara bağlayarak geri dönüşlere püskürtme açılarına falan tek tek bakıldı ama enjektörler sağlamdı sadece 2 enjektörde çok ama çok az bir geri dönüş fazlalığı vardı. Âmâ onlarında bu sorunu yapmayacağını söyledi. Enjektörleri geri taktık.
En son yine müşürlere döndük basınç müşürü dediği kahverengi olan müşürün motordan gelen fiş kısmında sorun olduğunu gördü. Onla uğraştı biraz ama araba tamamen kitledi kendini çalışmadı ve tekrar bilgisayara bağlayarak o hatayı silmeye çalıştı silinmedi. Sonra müşürün içine giren erkek fişin uçlarına bakır tel taktı ve müşüre daha iyi temas etmesini sağladı. Sonra araba çalıştı. Uyarı falan kalmadı teste çıktık gayet düzgün. 3 gün ben kullandım hem de her şekilde uyarı vermedi hiç hatta rölanti bile düzeldi. Ama maalesef bugün öğlen yine aynı sorunla karşılaştım vuruntulu bir şekilde çalıştı araba tam güneşe karşı kalmıştı gece ve hava çok sıcaktı. Ancak bir önceki gün güneş görmeyen bir yere bırakmıştım ve o gün hiç uyarı vermedi. yani yine çözemedik. Ustayı aradım hocam enjektör tamiri yapalım 1000 tl dedi. Ancak sorun düzelir mi düzelmez mi bilemem dedi. Zaten araçta bakmadığımız sadece mazot pompası kaldı. Onunda sökme takması baya uzun bir uğraş. Yani sevgili arkadaşlar ben artık kafayı yiycem psikolojim bozuldu iyice. Çoluk çocuk yola çıkıyoruz ne olacak belli değil.
Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı ya da bana yardımcı olabilecek birileri. Sizce mazot pompasından mı, enjektörlerde ki o çok az geri dönüşlerde mi yoksa aracın beynin demi.
Çok uzun oldu ama hakkınızı helal edin… yorumlarınızı bekliyorum.
 

icouldnt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2013
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
mrb..

taksici arkadaşın aracındada buna benzer bir sorun yaşamıştık.

tamir ettirilen enjektörler.yok efendim bilmemne basınç sensörü en son mazot pompası değişti yine aynı..

en son sağlam bi oto elektrikçi mazot pompası nın üzerine takılı olan sensörlerden kaynaklanabileceğini söyledi

neyse elince çıkması vardı adam taktı 2012 de 110 t vermiştik parçaya ve sorun düzelmişti.

istersen bi araştır derim.

geçmiş olsun.
 

muhittin_kaplan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Nis 2015
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bask yerden aldiginiz yakitla deneyin. Shell tercihimdir.

LG-D723 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ferhat.atsan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
benim 2008 megane da yaşadığım bir problemi anlatayım belki yol gösterebilir. Araç sabahları ilk çalıştırmada geç çalışıyordu ve sarsıntılı çalışıyordu, fakat stop edip tekrar çalıştırmada hiç bir şey yokmuş gibi normal çalışıyordu ve arasıra ekranda enjektör arızası yazıyor ve araç çalışmıyordu. Sürekli gittiğim ustaya gösterdiğimde enjektörlerde problem olduğunu söyledi ve enjektör ve pompa tamiri yapan bir ustaya yönlendirdi. Enjektörler temizlendi ve birisi tamir edildi diğerinin de iç mekaniği değiştirildi, fakat problem hala devam ediyordu, araba ilk çalışmasının üzerinden 2-3 saat geçmişse bu problemi yapıyordu. Lafı uzatmadan nasıl çözdüğümüzü anlatayım, yakıt pompası ile yakıt filtresinin arasına çek valf taktık sorun çözüldü. pompacının demesine göre hortumlardın bir yerinde çok küçük delik var, ustanın demesine göre yakıt pompasının geri dönüşünde bir problem var. hangisi doğru bilemiyorum ama şuanda bu şekilde çalışıyor.
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
E mazot pompasini sokmeden basincini olcemiyor mu? Peki bu arizayi hiç denedinmi gaza basincami yaniyor o ışık yoksa normal seyirdeyken de yaniyor mu

GT-I9070 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

SYSOP

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
benim 2008 megane da yaşadığım bir problemi anlatayım belki yol gösterebilir. Araç sabahları ilk çalıştırmada geç çalışıyordu ve sarsıntılı çalışıyordu, fakat stop edip tekrar çalıştırmada hiç bir şey yokmuş gibi normal çalışıyordu ve arasıra ekranda enjektör arızası yazıyor ve araç çalışmıyordu. Sürekli gittiğim ustaya gösterdiğimde enjektörlerde problem olduğunu söyledi ve enjektör ve pompa tamiri yapan bir ustaya yönlendirdi. Enjektörler temizlendi ve birisi tamir edildi diğerinin de iç mekaniği değiştirildi, fakat problem hala devam ediyordu, araba ilk çalışmasının üzerinden 2-3 saat geçmişse bu problemi yapıyordu. Lafı uzatmadan nasıl çözdüğümüzü anlatayım, yakıt pompası ile yakıt filtresinin arasına çek valf taktık sorun çözüldü. pompacının demesine göre hortumlardın bir yerinde çok küçük delik var, ustanın demesine göre yakıt pompasının geri dönüşünde bir problem var. hangisi doğru bilemiyorum ama şuanda bu şekilde çalışıyor.

Aynı araç aynı durumlar bende de var aynı şekilde çözülür mü pompacı ne der acaba :soru
 

muhammedali25

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
benim aracımda mazot depodan hava kabarcıklı geliyor. düzensiz çalışıyor. çek valfin fotosunu çekip gönderebilirmisiniz.
 

proeros

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
merhaba benimde ayni sorun geldi basima ekranda bir anda park halindeyken ENJEKSIYON SORUNU VAR yazdi . ustayi çağırdım bakti etti bunun beyin arizali dedi ve cekiciyle goturdu araci arav yapildi geldi 1 hafta sonra yine ayni sorun oldu yine gitti yine beyin tamir oldu geldi ve bu sorun 5 kere tekrarlandi ... toplam 1500 tl ye maloldu ... sonra soyle birsey cikti ortaya kalorifer hortumlarini baglatirken usta yanlislikla bir yere dokunmus olacakki arac yine ayni arizayi verdi ... sonra nir elektrikci cagirdik adam basindan beri olan sorunu buldu. ... sorun şu beyinin en alt soketinde ateslemeye giden kablo var o soketi sökün ve beyindeki erkek disleri kargaburnuyla biraz egdikten sonra soketi takin sıkı sıkıya oturacaktir kendiniz bile yapabilrsiniz ...ve usta bunun karsiliginda 20 tl istedi ve hala ustaya dua ediyorum diger ustayim diyip beni soyan usta larada hakkimi hicnir zaman helal etmiyorum colugumuzun cocugumuzun rizkini,yiyorlar ... umarim yardimci olabilirim cunku ben,yandim baska kimse yanmasin yaziktir para kolay kazanilmiyor ....
 

lokmancan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
merhaba benimde ayni sorun geldi basima ekranda bir anda park halindeyken ENJEKSIYON SORUNU VAR yazdi . ustayi çağırdım bakti etti bunun beyin arizali dedi ve cekiciyle goturdu araci arav yapildi geldi 1 hafta sonra yine ayni sorun oldu yine gitti yine beyin tamir oldu geldi ve bu sorun 5 kere tekrarlandi ... toplam 1500 tl ye maloldu ... sonra soyle birsey cikti ortaya kalorifer hortumlarini baglatirken usta yanlislikla bir yere dokunmus olacakki arac yine ayni arizayi verdi ... sonra nir elektrikci cagirdik adam basindan beri olan sorunu buldu. ... sorun şu beyinin en alt soketinde ateslemeye giden kablo var o soketi sökün ve beyindeki erkek disleri kargaburnuyla biraz egdikten sonra soketi takin sıkı sıkıya oturacaktir kendiniz bile yapabilrsiniz ...ve usta bunun karsiliginda 20 tl istedi ve hala ustaya dua ediyorum diger ustayim diyip beni soyan usta larada hakkimi hicnir zaman helal etmiyorum colugumuzun cocugumuzun rizkini,yiyorlar ... umarim yardimci olabilirim cunku ben,yandim baska kimse yanmasin yaziktir para kolay kazanilmiyor ....
geçmiş olsun su dedıgınz olay enjeksıyon sorunu verdiginde videoda kı gıbımi oluyordu ?


https://youtu.be/r_6mKZvrYOE
 

pusu2006

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
evet arkadaşlar aylar sonra en sonunda problemi çözebildik. aracın ECU (beyin) değiştirdik ve sorun halloldu çok şükür.
yapmadığımız şey kalmadı bunlardan bazıları enjektörlerin sökülüp test edilmesi sorun çıkmadı enjektörlerde daha sonra mazot pompası başka bir pompa ile değiştirildi ama yine aynı sorunu verdi. araçta ne kadar müşür fiş v.s varsa hepsi tek tek denendi. yakıt sistemi ile alakalı ne kadar parça varsa denendi ama sorun hala çözülmemişti.
en son ise sağlam bir elektrikçi ile görüştüm durumu anlattım ve 1 gün boyunca elektrik sistemini elden geçirdi. ama yine aynı sorun devam ediyordu. daha sonra ise kendisinde çıkma ECU olduğunu söyledi onu deneyelim dedi ve hemen çıkarıp test ettik ve problem çözüldü çok şükür. hatta para bile almadı hocam sen dene arabayı eğer yine hata verirse artık yapacak bişey kalmadı dedi. ben yaklaşık 3 ay bu şekilde kullandım ve bir daha ENJEKSİYON hatası almayınca adama ECU nun parasını gönderdim
velhasıl bu sorunu da böyle hallettik. herkese teşekkürler.....
 
Üst