130Km Hızla giderken direksiyon kitlenirse ne olur?(V6)

V6-paz-V6

KürşaD : düplü ve öfkeli,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2010
Mesajlar
458
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Sitede çoğu aktif insanın malumudur. V6 aracıma 1 ay kadar önce tüp takdırdım. Yakıtta çekişte hiç bir sıkıntım olmadığının yanı sıra çokta memnun olduğum bir gerçek...

Şimdi gelelim sıkıntımıza... Araç rolantideyken klimayı çalıştırdığım da motorun zorlandığına yönelik bir hisse kapılmıştım. Ve araç yürürken 2sefer yolda hiç bir hata kodu görmeden araç istop etmişti. Dün itibariyle bursada izmir yolunda 130-140km ile hızla makasa girerken araç gene kendini kapadı. Haliyle direksiyon kitlendi fren şişti. Taş gibi olan direksiyonu çevirmek el freniyle o hızla durmaya çalışmak baksanız 20-30sn sürdü ama bana bi ömür gibi geldi ben böyle tırstığımı böyle kasıldığımı hatırlamıyorum...


Araç 1haftada yürürken 3kere istop etti 3ünde de ortak nokta klima açıktı. Söylediğim gibi araçta hiç bir hata kodu uyarı vs vermeden yaşanıyor olay. Bunun Tüpten, klimadan yaşanma ihtimali sizce nedir? Servisten geri dönüş bekliyorum o zamana kadar canımı sokakta bulmadığım için aracı garaja kaldırıyorum..
 
Emin olmamakla beraber şu yüzdendir diye düşünüyorum:
LPG ayarı yaparken sıralı sistemlerde 3 ayar var. Ekonomi, Normal ve Spor.
Senin aracın motor büyük olduğundan muhtemelen Ekonomi yi seçmişlerdir. Ayrıca manuel ayar yapılabiliyor. O seçenekten de ayarları iyice kısmış olabilirler. Klima kapalıyken yapılan bu ayar genelde klimayı açıp motora ilave yük bindirince motorun şaşırmasına sebep olabiliyor bende yaşadım bunu. Birde rolanti motoru gaz yüzünden sapıtabiliyor.
 
İlginç. LPG nin yetkili servisine götürmedin mi arabayı?
 
Yetkili serviste takıldı. geçen haftada bursa yetkili servisinde 1000lik bakıma götürdüm..

 
Valla durum çok ciddi Kürşad, adamı öldürür bile böyle bir sorun! Sadece LPG servisine değil, araç servisine de göster bence!!
 
Emin olmamakla beraber şu yüzdendir diye düşünüyorum:
LPG ayarı yaparken sıralı sistemlerde 3 ayar var. Ekonomi, Normal ve Spor.
Senin aracın motor büyük olduğundan muhtemelen Ekonomi yi seçmişlerdir. Ayrıca manuel ayar yapılabiliyor. O seçenekten de ayarları iyice kısmış olabilirler. Klima kapalıyken yapılan bu ayar genelde klimayı açıp motora ilave yük bindirince motorun şaşırmasına sebep olabiliyor bende yaşadım bunu. Birde rolanti motoru gaz yüzünden sapıtabiliyor.

bana mantıklı geliyor.
 
Aracın gaz kelebeğine giden hava filtre kazanının girişinin yarısı bantlanırsa sorun ortadan kalkacaktır .
LPG fazla hava karışımını sevmez .

Sadece fazla hava stop etmelere yol açar .
 
Kadir benim ilk aldığım F7R da hiçbir sıkıntı olmamıştı ama ayarlarını açtırmıştım. ZLZ de ise bunu yapmadım. 2 sinde de herhangi bir bantlama durumu yoktu. Sıralı sistemlerde bantla daraltma diye bir işlem de yok zaten. Sistem kendisi ayarlıyor hava yakıt karışımını.
 
Geçmiş olsun KürşaD olay ciddi biran önce baktır arabaya...
 
Geçmiş olsun, Gerçekten ucuz atlatmışsın. LPG ayarından olabileceğini düşünüyorum. :eyv
 
Geri
Üst