2.0 Rxt (F3R) Rölantide yüksek devir ve zor çalışma sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ziya10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ziya10

Ziyaettin AVCI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2012
Mesajlar
287
Tepkime puanı
9
Puanları
18
Yaş
32
Motorun soğuk veya sıcak olması farketmiyor. Aracı çalıştırır çalıştırmaz stop ediyor gaz vererek çalıştırırsam etmiyor. Işıklarda vs durunca stop etmiyor çalıştı mı bir daha stop etmiyor. Birde giderken boşa alınca 1400 devir civarında kalıyor yavaş yavaş 1200 e iniyor durunca 750 civarına düşüyor. Rölantide dalgalanma yok hafif bir titreme var.

Geçenlerde rölantide dalgalanma vardı onu hallettik 1 aydır sorun yoktu şimdi de bu 2 sorun başladı. Bobinlerin ikiside yeni valeo marka. Buji kabloları yeni bosch marka. Kelebek temiz. Hava filtresi yeni. Bujiler temiz yeni gibiydi değiştirtmedim. Rölanti motoru balata spreyi ve benzin ile temizlendi. Bunları yapınca dalgalanma kesildi.

Şimdi rölanti motorundan şüpheleniyorum ama ondan olsa rölantide dururken dalgalanma olması lazım veya ışıklarda filan beklerken stop etmesi lazım bunlar yok.

Yorumunuz nedir ? hımm
 
Son düzenleme:
Yok mu bilgi vericek :D
 
1.emme manifold contaları değişecek...
2.boğaz kelebeği temizlenecek...
 
rölanti motorundan fakat sorunu ben size anlatayım daha önce yaşamıştım aldığınız rölaanti valfi orjinal mais değilse diğerlerinin çoğu dışarı hava kaçırıyor buda motor soğukken istop etmesine sebep oluyor motor ısındıktan sonrada hava kaçırdığından rolanti dalgalanması yapıyor.bi ihtimalde hava filtresinin üzerinde ufak bir sensör var ondan yapabilir size tavsiyem yedek parça alırken çin malı yada yerli parçalardan uzak durun.orjinalden şaşmayın
 
Arkadaşım, durum potansiyemetre gidi duruyor, yani boğaz kelebeği sensörü.
 
Dün renault özel servise gittim durumu anlattım. Rölanti motorunu söküp biraz kurcaladılar temizlediler geri taktılar. Yarım depo kadar benzinde kullan sonra gaz ayarı yaptır düzelir dediler. Düzelmezse 250 liraymış orjinal rölanti motoru değişicek şimdilik bedavaya atlattım. 2 gündür benzinde kullanıyorum sorun geçti gibi şuan bakalım ne kadar gidicek :) Bu arada rölanti motoru daha önce hiç değişmemiş orjinali duruyor.
 
Dün renault özel servise gittim durumu anlattım. Rölanti motorunu söküp biraz kurcaladılar temizlediler geri taktılar. Yarım depo kadar benzinde kullan sonra gaz ayarı yaptır düzelir dediler. Düzelmezse 250 liraymış orjinal rölanti motoru değişicek şimdilik bedavaya atlattım. 2 gündür benzinde kullanıyorum sorun geçti gibi şuan bakalım ne kadar gidicek :) Bu arada rölanti motoru daha önce hiç değişmemiş orjinali duruyor.
Bendede aynı sorun mevcut calısması falan sorun değilde devir 1500 RPM'de genelde Rolanti motoru dediler Tamam dedık 280 TL dedıler Konyadada . .Almadım oyle kullanıyorum bakalım sen ayarı ver sonra bana bı haber ucur
 
orjinal olmasına illa gerek yok. benim ki 6bin km oldu bişi yok.
 
Aslında sizin sensörlerinizde sorun yok , emme manifoltu ve egzoz manifoltunun contalarını değiştirip .
Bu manifoltların temizliğini yaptırıp . Ayrıca kelebek kutusu ve rölanti valfinin çevrelerinin contalarını tamamlasanız
hiç bir sıkıntınız kalmaz .

Emme ve egzoz contası manifolt contasını kolay bulursunuz . Kelebeğin manifolt bağlantısına sıvı conta sıksanız kafanız rahat 750 rpm de gezersiniz .

Sensörünüzde sorun olursa şöyle yapar , mesela soğuk havalarda otomatik rölanti yükselmez .
Rölanti sabitlenmez ( Soğuk motorda ) stop eder .
 
Geri
Üst