98 Broadway 14i rölanti sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mustycyp
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mustycyp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2015
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba arkadaslar aranıza yeni katıldım,umarım yardımcı olabılecek arkadaşlar vardır.98 model Broadway 14i var.motorda yağa su karışıyordu,motor açıldı yenilendi,yeni radyotör takıldı.buji kablolarında gevşeme ve kaçak fark ettik onlarıda sipariş ettik ama daha takamadık.arbanın çekişi iyi,yanlız rölantisi biraz yuksek çalışıyor 1000 rpm in biraz üstünde.benzın sarfiyatı da fazla,Bujinin birinde yağ kabarcıkları fark ettik,manifold kısmındanda duman çıkıyordu sanırım sızan yağdan kaynaklı.2000tl attım ama cok yoruldum.yedek aracım ama madden cok zorlamaya basladı,arabamı sevıyorum satmak da istemiyorum.sizce bu sorunlar nerden kaynaklı olabilir? :sinirli
Bu arada araç benzinli.yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum.şimdiden teşekkürler..Kazasız günler..
 
Rolanti ayar motoruna bi baktırın hava filtresi plastiğinin altında gaz kelebeğinin yanında. Ateşleme sıkıntılıysa çok yakması normal.
 
Tesekkurler Halil kardes.Arabanin calismasi cok rahat tek marsda calisiyor.
 
Rica ederim abi tekte alıyorsa ateşlemede sıkıntı yok gibi. Anlamadım valla bi araştırma yapayım .:)
 
Oksijen sensoründen olabilirmi acaba,yada kelebek yuvasının hava alması sonucu da yapabiliyormuş nerden hava alma durumu söz konusu acaba?
 
Buji olayını çözdük,rondelası ezilmiş ve iyi sıkılmamış,rölanti ayar valfine de geçici bir çözüm buldum,valfin ve onu tutan levhanın arasına 5 kuruşu yerlertirip vidalarını sıktım ;-) .rolanti duzeldi ama ilk calisma sirasinda,makine soğukken valf gorevini Tam yapamiyor ama yuksek rolantiden daha iyi.potansiyometreyi açtim iletken devrelerinde asinmalar var resmini cektim umarim resim yuklenmistir.acaba potansiyometre gorevini yapamadigi icinmi araba yuksek devirde calisiyordu?vidalarini gevsetip saga sola yavasca cevirdim,araba hic tepki vermedi.. hımm

http://www.renaultfanclub.com/asset.php?fid=17084&uid=35098&d=1445606082
 
Son düzenleme:
Manifold civarından duman çıkıyor ise büyük ihtimalle motor yağı koyduğunuz kapak (yağ dolum kapağı), üst kapak (külbütör veya süpap kapağı da deriz) contası veya contalı pullarından kaçırıyordur. Kaçak nerede görüyorsanız contasını değiştirin. Contaları yeni değişti ise külbütör kapak contası takılırken ezilmiş ve doğru takılmamış olabilir, deforme olmuş ise yenisiyle değiştirin.

Otomatik jikle tertibatının kontrolü basittir. İlk olarak bozduğunuz ayarı (civata gevşetip çevirdiğinizi söylemişsiniz) eski haline getirin. Hava filtresini ve alt kapağını komple sökün, sabah ilk çalıştırmadan önce motor tamamen soğukken motoru çalıştırın, araçtan inip karbüratörün içine baktığınızda bir süre sonra motor ısındıkça jikle kelebeğinin kendiliğinden yavaş yavaş açıldığını görmelisiniz. Eğer açılmıyor ise otomatik jikle tertibatınız arızalıdır, yenisiyle değiştirin.

Eğer aracınızdaki otomatik jikle elektrikli tip ise otomatik jikle veya buna akım veren ünite arızalı, ara kablo kopuk veya çıkmış/takılmamış da olabilir kontrol edin. Eğer otomatik jikle tertibatınız bimetal tip ise (elektrikli değil ise) arızalıdır, yenisiyle değiştirin. otomatik jikleyi söktükten sonra jikle kelebeğinin takılmadan çalıştığını elle kontrol edin ve yenisini takmadan önce karbüratör gövdesi ile kelebeğin hareketli bağlantısının arasına bir miktar motor yağı damlatın.

Havalar iyice soğumadan arızanın giderilmesini sağlarsanız iyi olur :)
 
Cok tesekkurler degerli bilgileriniz icin.Yani potansiyometrenin iletken devrelerinde gorunen cizikler sorunun kendisimi acaba?
 
Çiziğin yerine ve derinliğine bağlı :) . Anlattığım şekilde kontrol edebilirsiniz
 
sonunda cılem basladı

araba bugun sılkelenmeye teklemeye basladı:mad: :sinirli
 
Geri
Üst