- Katılım
- 2 Mar 2020
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 35
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır bir Renault Broadway sahibiyim ve forumu yıllardır ara sıra okurum. Üye olup da yazmak bugüne kısmet oldu, herkese selamlar tekrardan
şimdi konuya gelirsek; 85 model ve 365.000 km'de benim düldül. hemen hemen son 1 senedir giderek artan bir sıklıkta yağ yakmaya ve bujileri yağlamaya başlamıştı. 200-300 km de 1 lt yağ ve 15 günde bir buji değişimi gibi. geçen hafta otobanda yapıştırmış giderken bi anda motordan pat küt bi sesler geldi. bujinin ateşlemeyi kestiği an bir tekleme olur ya hani, aynı öyle teklemeler oldu fakat bu sefer bir tuhaflık olduğunu sezdim. hemen çektim kenarı yağlanan bujiyi buldum değiştirdim ama o da ne ? tekleme devam ediyordu. dedim belki ben yanlış tespit ettim diğer 3 bujiyi de değiştirdim. marşa bastım ve hala tekleme devam ediyor. soluğu sanayide aldım, dediler ki pistonlardan birini halletmişsin bravo
ertesi gün yıllardır aracın bakımı ve tamiri ile ilgilenen ustaya gittim. o da baktı ve dedi ki piston sıkıştırma özelliğini kaybetmiş artık kompresör yapmıyor bu motoru sökmemiz lazım. ustam bunu söylerken gözlerinde dolar işaretleri oluştuğunu hissettim çünkü o da 2 yıldır falan ne zaman gitsem abi bu motor bitik buna motor yapmak lazım deyip duruyordu
şimdi sormak istediğim soruları yazıyorum, bilgisi olan varsa ve paylaşırsa şu dünyada birini mutlu eder.
1. Usta diyor ki, motoru dağıtıcaz. neresinde ne varsa onu halledicez. rektifiye'ye gidecek, silindir kapaklarında sıkıntı varsa zaten o epey para yer. parça parça bakıcaz olaya ama sen kafanda 3500-4000 tl gibi bir rakama hazır ol herşey dahil dedi. normal mi, daha da artar mı bu fiyat?
2. bizim usta yıllardır bu işi yapıyor ona güvenim sonsuz ancak, rektifiye ye göndereceği yere güvenemiyorum çünkü tanımıyorum. malumunuz, bu iş milimlik bir iş olduğundan azami özen ve dikkat gerektiriyor. biraz daha fazla para vermeye razıyım, İzmir içinde bu işi hakkıyla yapan bir rektifiyeci var mıdır bildiğiniz ?
3. ustam ısrarla motoru komple dağıtmak gerektiğini söylüyor. ben de bu yarım motor dedikleri sekman atma işlemi ile acaba yırtar mıyız kafasındayım çünkü. öyle olursa maliyet azalıyor tabi. ama bu sefer de acaba motorun başka aksamında, sübaplarda vs başka bir sorun varsa yarın birgün o da başıma iş açar mı diye düşünüyorum. ne dersiniz, komple dağıtmak mı en mantıklısı ?
Uzun oldu farkındayım, zahmet edip okuyanlara teşekkür, daha büyük bir teşekkür ise bilgi veren olursa o arkadaşlara gelsin


ertesi gün yıllardır aracın bakımı ve tamiri ile ilgilenen ustaya gittim. o da baktı ve dedi ki piston sıkıştırma özelliğini kaybetmiş artık kompresör yapmıyor bu motoru sökmemiz lazım. ustam bunu söylerken gözlerinde dolar işaretleri oluştuğunu hissettim çünkü o da 2 yıldır falan ne zaman gitsem abi bu motor bitik buna motor yapmak lazım deyip duruyordu

1. Usta diyor ki, motoru dağıtıcaz. neresinde ne varsa onu halledicez. rektifiye'ye gidecek, silindir kapaklarında sıkıntı varsa zaten o epey para yer. parça parça bakıcaz olaya ama sen kafanda 3500-4000 tl gibi bir rakama hazır ol herşey dahil dedi. normal mi, daha da artar mı bu fiyat?
2. bizim usta yıllardır bu işi yapıyor ona güvenim sonsuz ancak, rektifiye ye göndereceği yere güvenemiyorum çünkü tanımıyorum. malumunuz, bu iş milimlik bir iş olduğundan azami özen ve dikkat gerektiriyor. biraz daha fazla para vermeye razıyım, İzmir içinde bu işi hakkıyla yapan bir rektifiyeci var mıdır bildiğiniz ?
3. ustam ısrarla motoru komple dağıtmak gerektiğini söylüyor. ben de bu yarım motor dedikleri sekman atma işlemi ile acaba yırtar mıyız kafasındayım çünkü. öyle olursa maliyet azalıyor tabi. ama bu sefer de acaba motorun başka aksamında, sübaplarda vs başka bir sorun varsa yarın birgün o da başıma iş açar mı diye düşünüyorum. ne dersiniz, komple dağıtmak mı en mantıklısı ?
Uzun oldu farkındayım, zahmet edip okuyanlara teşekkür, daha büyük bir teşekkür ise bilgi veren olursa o arkadaşlara gelsin
