- Katılım
- 4 May 2014
- Mesajlar
- 7
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Merhaba Arkadaşlar,
Geçen cumartesi günü sabah direksiyonun başına geçtim. Anahtarı taktım ve 2. kademeye getirdim. Yağlama('oil ok') tamam yazdıktan sonra kontağı çevirdim. Aracın önünden öyle bir ses çıktı ki hala kulaklarımda. Sanki aracın camından içeriye kocaman bir taş girmiş gibi bir sesti
Kendimi toparlayınca kaputun kenarlarından beyaz dumanlar çıktığını gördüm. Tedirgin bir şekilde ön tarafa yaklaşınca kaputu açmadan yere beyaz pul şeklinde bir şeylerin uçtuğunu, aşağı eğilince de su gibi ama köpüren bir sıvının aktığını gördüm. Kaputu açtım. Akünün koruma plastiği ve akü paramparça olmuştu. Sanayideki ustamı aradım ve kutup başlarını sök sonra akünün üzerine ve sıvı sıçrayan yerlere bolca su dök dedi.
Kaskodan yol yardım aracılığı ile aküyü değiştirdiler. 1 haftadır hiçbir sorun yok. Ama akü değiştikten sonra farların daha da beyaz yandığını fark ettim.
Aküm patlamadan 3-4 gün önce arabanın orijinal teybini s... marka teyp ile değiştirmiştim ve direksiyon kumandası aparatı bağlatmıştım. Akü patladıktan hemen sonra bunların kablolarının bağlantılarını çıkarttım. Akü yenilendikten birkaç gün sonra ise teybi bağladım. Bugün de aparatı bağladım.
Arabanın üzerindeki patlayan akü y marka 55Ah 2010 yapımı. Araç 2011. Yeni takılan akü i marka. 60A.
Sormak istediğim akü neden patlar? Çünkü 1 haftadır her kontak çevirişimde aynı durumla karşılaşacak gibi oluyorum
Geçen cumartesi günü sabah direksiyonun başına geçtim. Anahtarı taktım ve 2. kademeye getirdim. Yağlama('oil ok') tamam yazdıktan sonra kontağı çevirdim. Aracın önünden öyle bir ses çıktı ki hala kulaklarımda. Sanki aracın camından içeriye kocaman bir taş girmiş gibi bir sesti

Kaskodan yol yardım aracılığı ile aküyü değiştirdiler. 1 haftadır hiçbir sorun yok. Ama akü değiştikten sonra farların daha da beyaz yandığını fark ettim.
Aküm patlamadan 3-4 gün önce arabanın orijinal teybini s... marka teyp ile değiştirmiştim ve direksiyon kumandası aparatı bağlatmıştım. Akü patladıktan hemen sonra bunların kablolarının bağlantılarını çıkarttım. Akü yenilendikten birkaç gün sonra ise teybi bağladım. Bugün de aparatı bağladım.
Arabanın üzerindeki patlayan akü y marka 55Ah 2010 yapımı. Araç 2011. Yeni takılan akü i marka. 60A.
Sormak istediğim akü neden patlar? Çünkü 1 haftadır her kontak çevirişimde aynı durumla karşılaşacak gibi oluyorum
