Clio 3 Akü Patlaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cedric08
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cedric08

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2014
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba Arkadaşlar,

Geçen cumartesi günü sabah direksiyonun başına geçtim. Anahtarı taktım ve 2. kademeye getirdim. Yağlama('oil ok') tamam yazdıktan sonra kontağı çevirdim. Aracın önünden öyle bir ses çıktı ki hala kulaklarımda. Sanki aracın camından içeriye kocaman bir taş girmiş gibi bir sesti :( Kendimi toparlayınca kaputun kenarlarından beyaz dumanlar çıktığını gördüm. Tedirgin bir şekilde ön tarafa yaklaşınca kaputu açmadan yere beyaz pul şeklinde bir şeylerin uçtuğunu, aşağı eğilince de su gibi ama köpüren bir sıvının aktığını gördüm. Kaputu açtım. Akünün koruma plastiği ve akü paramparça olmuştu. Sanayideki ustamı aradım ve kutup başlarını sök sonra akünün üzerine ve sıvı sıçrayan yerlere bolca su dök dedi.

Kaskodan yol yardım aracılığı ile aküyü değiştirdiler. 1 haftadır hiçbir sorun yok. Ama akü değiştikten sonra farların daha da beyaz yandığını fark ettim.

Aküm patlamadan 3-4 gün önce arabanın orijinal teybini s... marka teyp ile değiştirmiştim ve direksiyon kumandası aparatı bağlatmıştım. Akü patladıktan hemen sonra bunların kablolarının bağlantılarını çıkarttım. Akü yenilendikten birkaç gün sonra ise teybi bağladım. Bugün de aparatı bağladım.

Arabanın üzerindeki patlayan akü y marka 55Ah 2010 yapımı. Araç 2011. Yeni takılan akü i marka. 60A.

Sormak istediğim akü neden patlar? Çünkü 1 haftadır her kontak çevirişimde aynı durumla karşılaşacak gibi oluyorum :(
 
abi bu konuda bi bilgim yok. sadece geçmiş olsun demek için yazıyorum bu mesajı. inan okurken sanki olayın içinde gibiydim. ve bende tedirgin oldum şimdi. ilk defa duydum ve gerçekten şoktayım. yeniden geçmiş Olsun. ALLAH bi daha yaşatmasın...
 
abi gerçekten ilk kez böyle bişey duydum çok geçmiş olsun,:( garip bir olay aramızda mutlaka bilen kişiler vardır nedenini bende merak ediyorum takipteyim
 
Akünün içindeki plakalar oksitlenmeye uğramıştır ve şişmiştir büyük ihtimal bakılmadığından patlama raddesine kadar şişmiş olabilir :(. eski telefon bataryalarının şişmesi gibi.
Bunun yanı sıra aküden sonradan çekilmiş tesisatlar. Tesisatta bozukluk, kısa devre, fazla şarj gibi nedenlerde akünün patlamasına sebep olabilir.
 
Geçmiş olsun. Akü patlamasının sebeplerinden bahsedeyim, Akü içerisinde kısa devre varsa patlayabilir. Akü kutup başları gevşek bağlanmıştır patlamaya neden olabilir. Yüksek şarj nedeniyle gaz sıkışması olmuştur patlamasına neden olabilir.
Clio 3 araçlarda 12 V 55 Ah alçak akü çıkar. Yerine yine ya aynısını veya 12 V 66 Ah alçak takabilirsiniz. 12 v 60 Ah yüksek geldiği için akünün muhafaza kapağı kapanmaz. Bu nedenle bahsettiğim 2 aküyü tercih etmenizde fayda var.
 
Geçmiş olsun. Akü patlamasının sebeplerinden bahsedeyim, Akü içerisinde kısa devre varsa patlayabilir. Akü kutup başları gevşek bağlanmıştır patlamaya neden olabilir. Yüksek şarj nedeniyle gaz sıkışması olmuştur patlamasına neden olabilir.
Clio 3 araçlarda 12 V 55 Ah alçak akü çıkar. Yerine yine ya aynısını veya 12 V 66 Ah alçak takabilirsiniz. 12 v 60 Ah yüksek geldiği için akünün muhafaza kapağı kapanmaz. Bu nedenle bahsettiğim 2 aküyü tercih etmenizde fayda var.

evet benimde arabanın akü kapağı kapanmıyor eskiden kapanıyodu değiştirdim kapanmamaya başlamıştı
 
aku kısa devreden kaynaklanan sebeblerden birde konjektörden kaynaklanabilir konjektor 2ci bir olasılık

konjektor akuye fazla şarz gitmemesini sağlayan şarz oldumu kesen bir mekanizma

img.php
 
Çok teşekkür ederim geçmiş olsun dilekleriniz için. Allah kimsenin başına vermesin. Akünün kapağı parçalandığından akünün üstü açık :( Birkaç parçacıya sordum çıkmacıda bulursun dediler.. Geçen hafta akü ölçümü yaptırdım sonuçları normaldi bu hafta da ölçüm yaptırıp takibini yapacağım.

Uzun uzadıya düşününce olaydan 1 gün önce klima açıktı ve hava içeride dolanıyordu. İçeriye kablo yanığı gibi bir koku geldi. İç dış düğmeyi kontrol ettim ama içeriden geldiği kesindi. Tabi bir süre sonra kokuya alıştım sanırım. Zaten o sürüş sonrasının sabahında olay oldu :(

Renault serviste konjektör ve diğer parçaları kontrol ettirip sonuçlarını sizlerle paylaşmak isterim. Sorunun peşini bırakmayı düşünmüyorum :)

a.jpg


b.jpg
 
bırakma abi allah korusun araba bile yana bilir mutlaka servise veya güvenilir bir özel servise git ciddi bir durum bu yanık kokusu falan
 
Çok geçmiş olsun . Kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Geri
Üst