Clio 4 1.2 Edc 120 Bg. Yakıt Tasarrufu

Alpertunga4242

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
30 tl yakıt( benzin ) ile 150 km ne yol garantisi .

 
Hocam burdaki mantığa göre bizim 75lik 1.2ler turbosuz olduğu için otomatikman daha az yakması lazım :)
bu mantık yanlış çünkü turbo yakıt tasarrufu sağlayan bir sistem
Velhasıl 2500 deviri geçmezsen her araba az yakar. Turbo ile alakası yok durumun
 
Son düzenleme:
benim gözlemlerimde bu şekilde fakat 20 kuruş yakıt iddialı olmuş. ortalama yakıtı göremiyoruz malesef... ben de çok dikkat ederim bu devir olayına ve işe gidiş gelişim 60 km....çevre yolunu kullanıyorum ve genelde 100-105 km arasına sabitliyorum... bu sene gördüğüm en düşük değer 5.5 lt ortalama. ki benzin litresinin 4.27 TL olduğunu düşünürsek 23.5 kuruş demek oluyor. Gerçi yazlıkları taktım bakalım ne olacak...
 
yine turbo açma muhabbeti. o servisteki arkadaş da gram anlamıyormuş. turbo açılıp kapanan bir şey değil. tak obd cihazını bak gör. manifold basıncı 1 barı geçiyor mu geçmiyor mu? kaç devirde geçiyor?
 
Turbo konusunda hak veriyorum, yalnız Bozüyük girişinde aldığım 30 tl lik yakıt ile Emirdağ tabelasına ulaştım. Emirdağ Bozüyük arası 160 km, hadi 10-20km öyle böyle sayılsın. Net 140 km yapar buda. aynı denemeyi 120 hız A sabitleyip 200 km yıl yaptım, 50 tl lik bi yakıt aldı. yani 25krş.
 
Bu model araçların şehir içi değil de şehirler arası bi ara olduğu aşikar,
 
hesabı tam anlayamadım. hızlandıkça tüketim artmış gibi. bu beklenen bir şey değil mi? 90 ile gitseniz daha da düşer.

tüm araçlar şdışı daha az yakar.
 
her modelin rüzgar direnci ve vites oranlarına göre en az yakıt aralığı değişir. sizin gözlemlemenize göre 1.2 cc 120 bg edc, 100-105 arasında en az yakıyor
 
150 km ye 30tl, 200km ye 50 tl, hızlandıkça artıyor. Şehirler arası 90-105 arası ( 20-25 kış.) , 105 -130 arası ( 25-30 krş)
 
yine turbo açma muhabbeti. o servisteki arkadaş da gram anlamıyormuş. turbo açılıp kapanan bir şey değil. tak obd cihazını bak gör. manifold basıncı 1 barı geçiyor mu geçmiyor mu? kaç devirde geçiyor?

Sanırım turbo açmadan kasıt bildiğimiz on-off mantığı değilde, düşük devirlerde emilen havanın az olması nedeniyle turbonun yeteri kadar devrilenememesi diye düşünüyorum...Onun için 2000-2500 kritik devir aralıklarından bahsediliyor olabilir....
 
Geri
Üst