Clio 4 yol bilgisayarı yakıt tüketimi hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sedatty
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sedatty

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
46
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar,

Aracım 1.5 DCİ Start Stop. Işık yanar yanmaz mazot alıyorum, 38 Litre tek tık ta bırakıyorum, aracın tekrar yakıt ışığı yandığında yol bilgisayarı 36 LT tükettin diyor. Hemen mazot aldığımda 40 LT mazot alıyor yine tek tık pompayla.

Oysa başka bir test aracıyla aynı testi yaptığımda ışık tekrar yandığı anda aldığım mazotla bilgisayarın gösterdiği tüketim birebir aynıydı! Ve bu test aracında tam 40 LT harcayınca yanan ışık benim araçta hep 37 civarı yanıyor.

Benzinliği değiştirdim yine aynı! (hava basan istasyonlar var)

Ne yapmalıyım? Yol bilgisayarı veya depo şamandırasına mı bakmalı?
Ayrıca sanki bakımdan sonra yakıt tüketimim arttı! Mümkün mü?

teşekkürler...
 
Yol bilgisayarı birebir aynı değil.Yani kesinlikle değil.Clio 1.2 icon sahibiyim.Ne depodaki yakıtı tam,ne ortalama tam,ne a noktasından b noktasına kadar yakılan yakıtla akaryakıt istasyonundan alınan yakıt tam.Yani tutmuyo abim benim.Sadece psikolojik olarak uzun yolda ortalamaya bakıyorum.gerisi hikaye:)
 
Yol bilgisayarında sapma var dostum o yüzden çok kafana takma çoğu yol bilgisayarında olur bu durum.
 
aynı olayı bende yaşadım tüketilen yakıt 2 lt az gösteriyor bende araç 40 lt tüketti diyo pompaya gidiyorum 42 lt tüketmiş çıkıyo
 
dopo yada şamadıraya baktırmana gerek yok. bilgisayar ve pompa değerleri birebir aynı çıkmayabilir, makul bir sapma normaldir. burda önemli olan farkın sürekli istikrarlı olması. örnek verirsek bir depodaki fark +3 lt iken, sonraki depoda -4 lt fark çıkması, yani istikrar yok. böyleyse ya bilgisayardan ya istasyondan yada ikisinden birden kıllanın:)

bende pompanın ilk attığı yerde bırakırım, 2 yılı geçti pompa verisi, bilgisayardan hep 2-3 litre daha az oldu. ben biliyorum ki aracımın bilgisayarı yanılma payı -%5-7 arası, ama istikrarlı

bakım sonrası yakıtta azalma beklenir. bazen duyuyoruz bakım sonrası yakıt arttı diyenleri, niyesini bende merak ediyorum:) takipte olun, yakıtı hep aynı istasyondan mı alıyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Yol Bilgisayarina Çok Takilma Kendin Hesabini Yapmaya Çaliş Yada Boşver .. Koy Mazotu Gittiği Yere Kadar hehe
 
dopo yada şamadıraya baktırmana gerek yok. bilgisayar ve pompa değerleri birebir aynı çıkmayabilir, makul bir sapma normaldir. burda önemli olan farkın sürekli istikrarlı olması. örnek verirsek bir depodaki fark +3 lt iken, sonraki depoda -4 lt fark çıkması, yani istikrar yok. böyleyse ya bilgisayardan ya istasyondan yada ikisinden birden kıllanın:)

bende pompanın ilk attığı yerde bırakırım, 2 yılı geçti pompa verisi, bilgisayardan hep 2-3 litre daha az oldu. ben biliyorum ki aracımın bilgisayarı yanılma payı -%5-7 arası, ama istikrarlı

bakım sonrası yakıtta azalma beklenir. bazen duyuyoruz bakım sonrası yakıt arttı diyenleri, niyesini bende merak ediyorum:) takipte olun, yakıtı hep aynı istasyondan mı alıyorsunuz?


hep aynı yerden alıyordum. Bir süredir bu dikkatimi çekmeye başlayınca değiştirdim, bakalım nasıl olacak!
Ama yol bilgisayarını bi kenara bırakırsak, ışık yanar yanmaz 38 LT alıp, sonraki yanmasında 40 LT alıyorsak pompadan kıllanmak daha mantıklı sanki.

cevaplar için teşekkür ederim...
 
hep aynı yerden alıyordum. Bir süredir bu dikkatimi çekmeye başlayınca değiştirdim, bakalım nasıl olacak!
Ama yol bilgisayarını bi kenara bırakırsak, ışık yanar yanmaz 38 LT alıp, sonraki yanmasında 40 LT alıyorsak pompadan kıllanmak daha mantıklı sanki.

cevaplar için teşekkür ederim...

bende de 2 litreye yakın farklar olabiliyor ve makul buluyorum.

makul bulma nedenimi açıklayayım: şamandıra kuyumcu hassasiyetiyle ölçüm almıyor, azda olsa değişkenlik gösterir buda yakıt ışığı yandığında depoda hep aynı miktarda yakıt olmadığı demektir. pompanın ilk attığı yerde bırakırım. yakıt köpürür ve pompa ucundaki sensör bunu algılar, anında yakıtı keser. duruma göre pompa ucunun depoya giriş açısı, mesafesi o günkü akış debisi köpük miktarı üzerinde etkili oluyor. bu güne kadar litre bazında manipüle edildiğimi düşündürecek bir olay yaşamadım ama memnun kalmadığım yakıt olmadı değil (o istasyona bir daha uğramadım:)

her marka yakıtın köpürme miktarı farklıdır çünkü katkıları farklı. a firması yakıtı, b firması yakıtıyla aynı miktarda köpük oluşturmaz
 
Son düzenleme:
bende de 2 litreye yakın farklar olabiliyor ve makul buluyorum.

makul bulma nedenimi açıklayayım: şamandıra kuyumcu hassasiyetiyle ölçüm almıyor, azda olsa değişkenlik gösterir buda yakıt ışığı yandığında depoda hep aynı miktarda yakıt olmadığı demektir. pompanın ilk attığı yerde bırakırım. yakıt köpürür ve pompa ucundaki sensör bunu algılar, anında yakıtı keser. duruma göre pompa ucunun depoya giriş açısı, mesafesi o günkü akış debisi köpük miktarı üzerinde etkili oluyor. bu güne kadar litre bazında manipüle edildiğimi düşündürecek bir olay yaşamadım ama memnun kalmadığım yakıt olmadı değil (o istasyona bir daha uğramadım:)

her marka yakıtın köpürme miktarı farklıdır çünkü katkıları farklı. a firması yakıtı, b firması yakıtıyla aynı miktarda köpük oluşturmaz


kesin değiştiriyorum istasyonu! Bir de depo bitsin kesin emin olayım, sonra şikayet de edeceğim.
ECO AÇIK Yol bilgisayarında 5,8, gerçekte 6,3 yakmıştı eski istasyonda.
Yeni mazot aldığım yerden sonra üstelik ECO KAPALI iken 200 km oldu ortalama 5 LT gösteriyor. Yol aynı yol, trafik aynı trafik.

İki benzinci de Shell üstelik.
 
Geri
Üst