clio4 1,5 90 beygir performans sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan armin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

armin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Öncelikle merhaba herkese eyer konu başka yerde açılmıssa şimdiden özür dilerim.
Sorunum şu aracım 2014 1.5 90 beygir icon paketi araç bazen inanılmaz performanslı bazende ağırdan alıyo kendini günü gününü tutmuyor bütün bakımlarını daha ıkı gün önce yaptırdım orjinal parça kullandım reno mais düzelir umuduyla belki filtre veya baska birşeyden diye ama sonuc aynı günü gününü tutmuyor anlayacağınız.Butarz sorunlar yaşayanınız oldumu hiç merak ettim bu konuyu servisle görüştürdüm bi iki kere kullandılar yok bişe dediler hatta volkswagen teknikte tanıdıgım var ona danıstım oda dizellerde bu tarz sorunlar oluyo dedi bir kaç ustada enjektorden olabilir dedi çözemedim işi.

ikinci sorunum ise araçta eko tuşu var eko modundan cıkmak için tuşa bastıgımda herhangi bir değişme goremiyorum ne devir saatinde ne performans olarak internette bazı videolarda eko moddan cıkmak için gaza sonuna kadar basın diyolar onuda denedim ama eco ışıgı sonmuyor dugmesıne basıpta sonduruyorum performans olarak pek bişe algılayamadım firkri olan varsa belki bende sorun vardır bilemedim şimdiden teşekkürler hepinize yorumlarınızı bekliyorum.
 
Bu performans degisikligini ben de hissedoyorum baze.psikolojik midir nedir?bazen fisek gibi oluyor bazen bagiriyor ayni oranda gitmiyor tabi yakit vb gibi diger sartlar sabitken.giydigimiz ayakkabinin tabani bile cekisi etkileyebiliyor dikkat ettim.ama bu durum tam olarak neyden kaynaklaniyor bilemedim.gaz pedali veya egr kaynakli olabilir mi acaba?
 
Öncelikle merhaba herkese eyer konu başka yerde açılmıssa şimdiden özür dilerim.
Sorunum şu aracım 2014 1.5 90 beygir icon paketi araç bazen inanılmaz performanslı bazende ağırdan alıyo kendini günü gününü tutmuyor bütün bakımlarını daha ıkı gün önce yaptırdım orjinal parça kullandım reno mais düzelir umuduyla belki filtre veya baska birşeyden diye ama sonuc aynı günü gününü tutmuyor anlayacağınız.Butarz sorunlar yaşayanınız oldumu hiç merak ettim bu konuyu servisle görüştürdüm bi iki kere kullandılar yok bişe dediler hatta volkswagen teknikte tanıdıgım var ona danıstım oda dizellerde bu tarz sorunlar oluyo dedi bir kaç ustada enjektorden olabilir dedi çözemedim işi.

ikinci sorunum ise araçta eko tuşu var eko modundan cıkmak için tuşa bastıgımda herhangi bir değişme goremiyorum ne devir saatinde ne performans olarak internette bazı videolarda eko moddan cıkmak için gaza sonuna kadar basın diyolar onuda denedim ama eco ışıgı sonmuyor dugmesıne basıpta sonduruyorum performans olarak pek bişe algılayamadım firkri olan varsa belki bende sorun vardır bilemedim şimdiden teşekkürler hepinize yorumlarınızı bekliyorum.



performans dalgalanması bendede oluyor ama bu çok nadiren ve muhtemelen motorun dpf temizlemesi sırasınca oluyor diğer markaların aksine renault'da bu sensör uyarı olmaksızın otomatik gerçekleşiyor onun için bilmiyoruz ama bence tamda o anlara denk geliyor.



bu daha fazla şehir içinde süren insan için dahada sık karşılaşacağı hatta 30-40kmden'den de kısa mesafe sürüyorsa çok daha sık karşılaşacak demektir çünkü motor dpf temizliği için fazla yakıt yolluyor tam işleme başlayıp kendini ısıtmaya başlayınca araç sahibi motoru söndürüp duruyor işlem gerçekleşemiyor.



bunun için otobana çıkıp 4üncü vitesde 3000rpmde 30dk kadar sürmeniz ve sonlara doğru tam gaz verip 2-3 soluklu ilerlemeniz yeterli olacaktır.



2) eğer siz gerçektende eco modunu kapatıyor farkı fark edemiyorsanız bu belkide o sistemde arıza var demek olabilir çünkü hatrı sayılır gaz tepkisi farkı var,
tamam daha güçlü olmuyor ama gaz tepkisi oldukça ciddi seviyede farklı yani fark etmemek pek mümkün değil gibi.
 
Gaz pedaliyla ilgili bir sorun olabilirmi? Sonucta elektronik.metal plakalarda oksitleme yada atlama olabilirmi?
 
Performanstaki azalma DPF temizliği esnasında olur ve bu normaldir. DPF temizliğini çok sık yapıyor ise farklı istasyonları deneyin. Sahsen ben Opetten almıyorum zira daha sık DPF temizliği yapıyor. Bu da yakıtın kalitesizliginin bir göstergesidir aslında... DPF temizliği yaparken motorun rölantideki devri normalden biraz daha fazla oluyor. Normalde 800 850 devirdeyken DPF temizliği yaparken bu 950 1000 devire kadar çıkabiliyor. Buna dikkat edin...
 
Dpf temizligi yaptigini nasil anliyosunuz? Ben hic farkedemedim simdiye dek.
 
Dpf temizligi yaptigini nasil anliyosunuz? Ben hic farkedemedim simdiye dek.

Motorun rolantisi ve sesinden anlıyorum. Ilk çalıştırdığınızdan 3 5 dk sonra motoru durup dinleyin. Bunu hafızanıza kaydedin. DPF rejenerasyonu yaparken aracın sesi farklı olur ama bunu sadece dururken yada giderken ki performans azalmasından anlarsınız. Dikkatli bir sürücü olmanız lazım... giderken anlamak pek kolay değil. Aslında dururken de farketmek zor, sadece motoru dinlemek lazim... ben şahsen fazla DPF rejenerasyonu yaptıran yakıtları almıyorum. Bu hem menzili hem de performansı düşürüyor. Ayrıca motorun fazla DPF rejenerasyonu yapması yakıtın kurum baglayiciligini yani kalitesizligini gösterir. OPET gördüğüm en kötü yakıtlardan mesela... Shell'in de kendi istasyonlarından almaya gayret ediyorum. Yoksa total yada m-oil en iyisi...
 
ECO mod sadece tuşa basılarak devreye alınır ve iptal edilir.

Dİp gaz yaparak sadece geçici by pass edilir. O zamanda zaten bariz farkı görürsünüz
 
Bazen aractan cok zevk aliyorum bazen de cok hantal oluyor gibi zevk vermiyor.rejenerasyon yaptigini da hic anlayamadim.i 20 de isik vardi o yaniyordu.
 
Bazen aractan cok zevk aliyorum bazen de cok hantal oluyor gibi zevk vermiyor.rejenerasyon yaptigini da hic anlayamadim.i 20 de isik vardi o yaniyordu.

Bir de anlamsız yere yakıt tüketiminiz artıyor ise yada ekonomik kullandığınız zaman yakıt tüketiminiz düşmüyorsa, rejenerasyona maruz kalıyorsunuz demektir. Bir aracın sık rejenerasyon yapması, ya çok dur kalk trafiğine girmeniz yada yakıtın kalitesizliği ile ilgilidir. Performansın azaldığını hissettiğinizde kenara çekin ve motorun sesini dinleyin. Normalden biraz daha yüksek sesli çalışması rejenerasyonun bir işaretidir. Bunu devir göstergesinden de anlayabilirsiniz...
 
Geri
Üst