- Katılım
- 5 Ocak 2011
- Mesajlar
- 6,114
- Tepkime puanı
- 71
- Puanları
- 0
Renaultun desteğiyle şahlanan Dacia, Lada'dan sonra şimdi de Mahindra'ya kan veriyor!
1990'larda ilk kez Romanya üretimi Dacia'lar Türkiye'ye getirildiklerinde, Aaa, bizim Renault 12'leri üretmişler! diyerek şaşırmıştık. Uzun yıllar eski patentli Renault modellerini sadece Romanya ve çevresindeki ülkeler için üretmiş olan Dacia, artık Renault'nun desteğiyle ekonomik fakat modern araçlar konusunda ihtisaslaştı. Yeni Sandero'nun volüm ürünü olduğunu, Logan'ların gelişmekte olan pazarlarda nasıl tercih modeli olduğunu, küçük Pick-Up ve MCV gibi ticari ürünlerde nasıl başarılara ulaştıklarını herkes kabul etmek zorunda!
Renault'nun Romanya'da açtığı yeni tasarım merkezi, yeni Ar-Ge birimi de, Dacia'nın geleceğinin nasıl güçleneceğine dair çok önemli işaretler. Bu yatırımların en önemli modeli Duster ise Dacia markasının tüm dünyadaki imajını kat ve kat yukarılara taşımaya başladı. Renault için Dacia, o kadar önemli bir marka haline geldi ki, şimdi Dacia için hazırlanan yeni modelleri, Rusya pazarının lideri Lada ile de paylaşmaya başladı. Yenilenecek MCV modeli, biraz daha modern Avrupa standartları için üretime girmek üzereyken, eski nesil motorlu MCV'ler Lada logosuyla Rusya'da üretilmeye başlandı. Diğer yanda Renault, Dacia modellerine o kadar güveniyor ki, Latin Amerika, Rusya ve Asya pazarlarında bu modelleri Renault logosuyla pazarlıyor. Latin Amerika'daki Renault fabrikalarında, Fransız logolu Romen otomobillerinin üretiliyor olması, gerçekten şaşırtıcı ve memnuniyet verici.
Neden mi? İlk baştan beri, Dacia'ların üretiminde kullanılan parçaların bir çoğu Türk tedarikçilere aitti. Dolayısıyla, bizim tedarikçilerimiz de, artık küreselleşiyorlar, ya da en azından çok uzaklardaki tedarikçilere tasarım, kalıp ve teknoloji veriyorlar. Hatta, Nissan'nın bile bazı pazarlar için Duster'lara Nissan logosu takacak olması da bu genişleme kapsamında çok önemli bir bilgi!.. Şimdi, Dacia, Kangoo klasmanında yeni bir hafif ticari araç ve bir de alt orta sınıf bir binek otomobil hazırlıyor. Bunlarda, üretime girdiğinde, Dacia artık eski Renault'ların üreticisi değil, ciddi bir model yelpazesine sahip müstakil bir küresel marka olma yoluna girmiş olacak! Mahindra'ya gelirsek; Renault ile işbirliği başlatmış olan Hintli marka, Logan, MCV ve şimdi de Duster modellerinin kalıplarını almış olarak, en az üç Dacia modelini Mahindra logosuyla üretmeye başlıyor. Üstelik, sadece Hindistan pazarı için değil, belki Türkiye'ye de gelecek Mahindra logolu Dacia'ları yollarda görebileceğiz' Yani, Mahindra bile kalkınma yolunu Dacia'nın dayanıklı ve ekonomik modellerinin izinde buluyor!
Diğer yanda Mahindra, Güney Koreli ticari araç ve SUV üreticisi SsangYong'un da büyük hissedarı oldu. Ve, duyduğumuz kadarıyla, Mahindra, başta Duster 4×4 olmak üzere elindeki tüm Dacia potansiyelini SsangYong'a verip, oradan da bu sefer SsangYong logolu Daciaları küresel satışa yönlendirme planları içinde!.. Sonuçta, tepede Renault-Nissan İttifakına baktığımızda, üst basamakta orijinal Fransız ve Japon modelleri Zero Emissions dahil en modern araçları geliştirmeye devam ederken, Samsung ile Güney Kore'den tüm dünyaya Renault ve Nissan'ın bir basamak altında bir model yelpazesi, bunun altında Dacia modelleri, bir basamak daha altta Mahindra, SsangYong ve Lada'lar yer alarak, devasa bir otomotiv ittifakının oluştuğunu görüyoruz. Renault'un gelişmekte olan pazarlardaki eski ve küçük üretim merkezlerini satın alıp yenileyerek bu zincire sokması da, çok büyük bir artı değer! Samsung iştirakinin Renault-Nissan'a katkısının hacmi ortada! Şimdi de Dacia'ların gruba getirdikleri ve kazandırdığı küresel ivmeyi görüyor ve alkışlıyoruz.





Arkadaşlar Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum!
1990'larda ilk kez Romanya üretimi Dacia'lar Türkiye'ye getirildiklerinde, Aaa, bizim Renault 12'leri üretmişler! diyerek şaşırmıştık. Uzun yıllar eski patentli Renault modellerini sadece Romanya ve çevresindeki ülkeler için üretmiş olan Dacia, artık Renault'nun desteğiyle ekonomik fakat modern araçlar konusunda ihtisaslaştı. Yeni Sandero'nun volüm ürünü olduğunu, Logan'ların gelişmekte olan pazarlarda nasıl tercih modeli olduğunu, küçük Pick-Up ve MCV gibi ticari ürünlerde nasıl başarılara ulaştıklarını herkes kabul etmek zorunda!
Renault'nun Romanya'da açtığı yeni tasarım merkezi, yeni Ar-Ge birimi de, Dacia'nın geleceğinin nasıl güçleneceğine dair çok önemli işaretler. Bu yatırımların en önemli modeli Duster ise Dacia markasının tüm dünyadaki imajını kat ve kat yukarılara taşımaya başladı. Renault için Dacia, o kadar önemli bir marka haline geldi ki, şimdi Dacia için hazırlanan yeni modelleri, Rusya pazarının lideri Lada ile de paylaşmaya başladı. Yenilenecek MCV modeli, biraz daha modern Avrupa standartları için üretime girmek üzereyken, eski nesil motorlu MCV'ler Lada logosuyla Rusya'da üretilmeye başlandı. Diğer yanda Renault, Dacia modellerine o kadar güveniyor ki, Latin Amerika, Rusya ve Asya pazarlarında bu modelleri Renault logosuyla pazarlıyor. Latin Amerika'daki Renault fabrikalarında, Fransız logolu Romen otomobillerinin üretiliyor olması, gerçekten şaşırtıcı ve memnuniyet verici.
Neden mi? İlk baştan beri, Dacia'ların üretiminde kullanılan parçaların bir çoğu Türk tedarikçilere aitti. Dolayısıyla, bizim tedarikçilerimiz de, artık küreselleşiyorlar, ya da en azından çok uzaklardaki tedarikçilere tasarım, kalıp ve teknoloji veriyorlar. Hatta, Nissan'nın bile bazı pazarlar için Duster'lara Nissan logosu takacak olması da bu genişleme kapsamında çok önemli bir bilgi!.. Şimdi, Dacia, Kangoo klasmanında yeni bir hafif ticari araç ve bir de alt orta sınıf bir binek otomobil hazırlıyor. Bunlarda, üretime girdiğinde, Dacia artık eski Renault'ların üreticisi değil, ciddi bir model yelpazesine sahip müstakil bir küresel marka olma yoluna girmiş olacak! Mahindra'ya gelirsek; Renault ile işbirliği başlatmış olan Hintli marka, Logan, MCV ve şimdi de Duster modellerinin kalıplarını almış olarak, en az üç Dacia modelini Mahindra logosuyla üretmeye başlıyor. Üstelik, sadece Hindistan pazarı için değil, belki Türkiye'ye de gelecek Mahindra logolu Dacia'ları yollarda görebileceğiz' Yani, Mahindra bile kalkınma yolunu Dacia'nın dayanıklı ve ekonomik modellerinin izinde buluyor!
Diğer yanda Mahindra, Güney Koreli ticari araç ve SUV üreticisi SsangYong'un da büyük hissedarı oldu. Ve, duyduğumuz kadarıyla, Mahindra, başta Duster 4×4 olmak üzere elindeki tüm Dacia potansiyelini SsangYong'a verip, oradan da bu sefer SsangYong logolu Daciaları küresel satışa yönlendirme planları içinde!.. Sonuçta, tepede Renault-Nissan İttifakına baktığımızda, üst basamakta orijinal Fransız ve Japon modelleri Zero Emissions dahil en modern araçları geliştirmeye devam ederken, Samsung ile Güney Kore'den tüm dünyaya Renault ve Nissan'ın bir basamak altında bir model yelpazesi, bunun altında Dacia modelleri, bir basamak daha altta Mahindra, SsangYong ve Lada'lar yer alarak, devasa bir otomotiv ittifakının oluştuğunu görüyoruz. Renault'un gelişmekte olan pazarlardaki eski ve küçük üretim merkezlerini satın alıp yenileyerek bu zincire sokması da, çok büyük bir artı değer! Samsung iştirakinin Renault-Nissan'a katkısının hacmi ortada! Şimdi de Dacia'ların gruba getirdikleri ve kazandırdığı küresel ivmeyi görüyor ve alkışlıyoruz.






Arkadaşlar Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum!
Son düzenleme: