• Renault araçlarınızla ilgili olarak daha fazla kişiye ulaşabilmek ve diğer üyeler ile sohbet etmek isterseniz Whatsapp gruplarımıza davetlisiniz. Aşağıda ki bağlantı ile aramıza katılabilirsiniz.
    https://chat.whatsapp.com/JNd6g64cBVo65BaOkKvczx

Dizel ön ısıtma bujisi hakkında kısa bilgi

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Dizel motorları sıkıştırma ile ateşleme yaptığından dolayı kış aylarında motorun ilk
harekete geçirilmesi zor olmaktadır. Bu durumdan dolayı yanma odasına marş anında
püskürtülen mazotun tutuşması için ısıtma bujisi konulmuştur. Isıtma bujileri motorun
soğutma sıvısının sıcaklığına göre devreye girmektedir. Eğer motorun soğutma sıvısı soğuk
ise kontak anahtarı ıldığı anda ısıtma bujileri kızdırılır. Kızgın ısıtma bujisi marş anında
yanma odasında püsküren mazotu hemen tutuşturur. Bu sayede motor ilk harekete geçişte
zorlukla karşılaşmaz. Isıtma bujileri arızalı bir dizel motoru kışın ilk harekete geçirilmesi
oldukça zor olmaktadır.

ECU motorun soğutma sıvısının sıcaklığını ölçerek ısıtma bujilerinin devreye
girmesine karar verir. Motorun soğutma sıvısı sıcaklığı 40 ºC altında ise elektronik kontrol
ünitesi ısıtma kontrol modülüne ısıtma bujilerinin çalışması için sinyal gönderir. Isıtma
kontrol modülü ısıtma bujilerinin çalışması için gerekli akımı aküden sağlar. Isıtma
bujilerinin ısınma süresi de ECU tarafından kontrol edilir. Kontak anahtarı ıldıktan bir
müddet sonra eğer motor çalıştırılmazsa, ısıtma bujileri fazla akımdan yanmaması için ECU
tarafından devreden çıkartılır. Motora marş yapıldığında tekrar devreye girerek yanma
odasına püskürtülen yakıtı tutuşturur. Motor çalışmaya başladığı anda ECU motor devrini
krank mili sensöründen algılayarak ısıtma bujilerinin çalışmasını durdurur. Motor soğutma
sıvısı sıcaklığı 40 ºC üzerinde ise ECU ısıtma bujisini çalıştırmaz.Isıtma bujisi arızalı dizel
motoru soğukta ilk çalıştırmada zorlukla karşılaşır. Bu durumda motorun çalışması için uzun
marş yapmak gerekir. Sürekli uzun marş yapmak, marş motorunun kısa zamanda arıza
yapmasına ve bataryanın boşalmasına neden olur. Bu sebeple arızalı ısıtma bujileri yenisi ile
değiştirilmelidir.


hvl43.jpg
[/URL][/IMG]
 
paylaşım için teşekkürler abi.
 
paylaşım için teşekkürler abi.

eksik olma Onur, asıl ben teşekür ederim. sende elinden geldiğince bizlere yardımcı olmaya çalışıyorsun. kısa anlaşılır bilgileri öğrendikçe dizel arabamı daha çok sever oluyorum. ilk kez dizel araba kullanıcaklara tavsiyem motor çalışma sistemi hakkında biraz araştırma yapmaları.
 
Dizel araç sahiplerinin özellikle kış ayına girmeden akü kontrolünü yaptırmaları gerekmektedir. -10 Derecede çalışacak bir dizel motor, benzinli bir motordan yaklaşık 3 kat daha fazla enerji ihtiyacına sahiptir. -10 ve daha soğuk havalar da birkaç ön ısıtma tamamlandığı halde birkaç marşta aracınız çalışmıyorsa (özellikle yüksek hacimli dizel motorlar) 4-5 kez ön ısıtmayı yaptırıp en sonunda marşa vurmanız tavsiye edilir. Böylelikle hem aküden hem de marş motorunun ömründen tasarruf etmiş olursunuz.
 
Dizel araç sahiplerinin özellikle kış ayına girmeden akü kontrolünü yaptırmaları gerekmektedir. -10 Derecede çalışacak bir dizel motor, benzinli bir motordan yaklaşık 3 kat daha fazla enerji ihtiyacına sahiptir. -10 ve daha soğuk havalar da birkaç ön ısıtma tamamlandığı halde birkaç marşta aracınız çalışmıyorsa (özellikle yüksek hacimli dizel motorlar) 4-5 kez ön ısıtmayı yaptırıp en sonunda marşa vurmanız tavsiye edilir. Böylelikle hem aküden hem de marş motorunun ömründen tasarruf etmiş olursunuz.

güzel bilgi, teşekür ederim
 
eksik olma Onur, asıl ben teşekür ederim. sende elinden geldiğince bizlere yardımcı olmaya çalışıyorsun. kısa anlaşılır bilgileri öğrendikçe dizel arabamı daha çok sever oluyorum. ilk kez dizel araba kullanıcaklara tavsiyem motor çalışma sistemi hakkında biraz araştırma yapmaları.

mutlu oluyorum abi hem öğreniyorum hemde bildiklerimi öğretmeye çalışıyorum.
 
bide dizelde kontağı takıp direkt çevirip çalıştırmayın arkadaşlar o lambaların sönmesini bekleyin devreler bi kontrol edilsin beyin tm çalıştır diyip o lambaları söndürsün bizde çalıştıralım.Adamın biri sürekli çevir çalıştır yapıyodu sonra diyo ki marş ta bi sıkıntı var.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst