Fluence Akü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fluedc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fluedc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba
2013 Fluence 1.5dci Touch Plus edc araca sahibim. Sizler daha iyi bilirsiniz zaten aracta start stop var. Bu sistem kirmizi isikta durunca motoru durduran sistem degil, yalnizca anahtarsiz dugmeyle mars diye biliyorum. Simdi havalarin sogumasiyla ve akününde fabrika cikis tarihli olmasiyla (haziran 2013) arac calisirken zar zor kendini toparlayip mars aliyor. Bu esnada “vites kutusunu kontrol ettirin” yazisi beliriyor ve 2 sn. sonra kayboluyor.
Sizce aküyü yenilemeli miyim?
Yenilemem gerekiyorsa akünün start stop olmasi sart midir? (kirmizi isikta motoru stop eden sistem olmadigi icin bunu soruyorum)
 
Merhaba
2013 Fluence 1.5dci Touch Plus edc araca sahibim. Sizler daha iyi bilirsiniz zaten aracta start stop var. Bu sistem kirmizi isikta durunca motoru durduran sistem degil, yalnizca anahtarsiz dugmeyle mars diye biliyorum. Simdi havalarin sogumasiyla ve akününde fabrika cikis tarihli olmasiyla (haziran 2013) arac calisirken zar zor kendini toparlayip mars aliyor. Bu esnada “vites kutusunu kontrol ettirin” yazisi beliriyor ve 2 sn. sonra kayboluyor.
Sizce aküyü yenilemeli miyim?
Yenilemem gerekiyorsa akünün start stop olmasi sart midir? (kirmizi isikta motoru stop eden sistem olmadigi icin bunu soruyorum)

Anlattıklarınıza göre akünüzün değişmesi gerekiyor. 74 amperlik VARTA akü almanız tavsiye olunur. Zira forumda "Renault basit EDC sorunları ve çözümleri" başlığı altında düşük amperli ve zayıf akülerin EDC'de sıkıntılara yol açtığından bahsedilmiş. Start-stop akü almanıza gerek yok, bizim araçlarda o özellik sizin de söylediğiniz gibi yok. Biz sadece anahtarı çevirmek yerine düğmeye basıyoruz. Aracınızı çalıştırırken motorda sarsılma oluyormu?
 
Merhaba
2013 Fluence 1.5dci Touch Plus edc araca sahibim. Sizler daha iyi bilirsiniz zaten aracta start stop var. Bu sistem kirmizi isikta durunca motoru durduran sistem degil, yalnizca anahtarsiz dugmeyle mars diye biliyorum. Simdi havalarin sogumasiyla ve akününde fabrika cikis tarihli olmasiyla (haziran 2013) arac calisirken zar zor kendini toparlayip mars aliyor. Bu esnada “vites kutusunu kontrol ettirin” yazisi beliriyor ve 2 sn. sonra kayboluyor.
Sizce aküyü yenilemeli miyim?
Yenilemem gerekiyorsa akünün start stop olmasi sart midir? (kirmizi isikta motoru stop eden sistem olmadigi icin bunu soruyorum)
Akü kontrolü yaptırın. Marş esnasındaki değerlerine göre değişmesi gerekip gerekmeyeceği ortaya çıkar.
 
Anlattıklarınıza göre akünüzün değişmesi gerekiyor. 74 amperlik VARTA akü almanız tavsiye olunur. Zira forumda "Renault basit EDC sorunları ve çözümleri" başlığı altında düşük amperli ve zayıf akülerin EDC'de sıkıntılara yol açtığından bahsedilmiş. Start-stop akü almanıza gerek yok, bizim araçlarda o özellik sizin de söylediğiniz gibi yok. Biz sadece anahtarı çevirmek yerine düğmeye basıyoruz. Aracınızı çalıştırırken motorda sarsılma oluyormu?
Yani herhangi bir ozellik belirtmeden 72 74 amperlik kaliteli bir aku yeterli dogru mu? Sarsilma var bu arada evet.
 
Merhaba
2013 Fluence 1.5dci Touch Plus edc araca sahibim. Sizler daha iyi bilirsiniz zaten aracta start stop var. Bu sistem kirmizi isikta durunca motoru durduran sistem degil, yalnizca anahtarsiz dugmeyle mars diye biliyorum. Simdi havalarin sogumasiyla ve akününde fabrika cikis tarihli olmasiyla (haziran 2013) arac calisirken zar zor kendini toparlayip mars aliyor. Bu esnada “vites kutusunu kontrol ettirin” yazisi beliriyor ve 2 sn. sonra kayboluyor.
Sizce aküyü yenilemeli miyim?
Yenilemem gerekiyorsa akünün start stop olmasi sart midir? (kirmizi isikta motoru stop eden sistem olmadigi icin bunu soruyorum)

Stop/start özelliği olmayan araca start stoplu akü almanıza gerek yok. Arkadaşımız doğru demiş. Akü, soğuğa bağlı sülfatlaşma nedeniyle deşarj olur. Akü çok zayıf kaldığı için beyinde gerekli enerjiyi alamadığı için hata verir. Aküyü şarj (şarj aletiyle) ederseniz sorun düzelecektir.
 
Arkadaşların da söylediği gibi önce akünüzü ölçtürün, şarj edilmesi gerekiyorsa ettirin, değişmesi gerekiyorsa değiştirin.
 
Akü kontrolü yaptırın. Marş esnasındaki değerlerine göre değişmesi gerekip gerekmeyeceği ortaya çıkar.

Marş esnasında değerlerin ne olması gerekiyor?
 
Marş esnasında değerlerin ne olması gerekiyor?

Teorik olarak 12.4V 'nin altına inmemesi bekleniyor. Marş anında gözlemleyin bir avometreniz var ise. Voltmetre de olur. 12 ve altını görüyorsanız değiştirin aküyü.
 
Teorik olarak 12.4V 'nin altına inmemesi bekleniyor. Marş anında gözlemleyin bir avometreniz var ise. Voltmetre de olur. 12 ve altını görüyorsanız değiştirin aküyü.

az once arabaya indim ve mars almiyor. internetten aku alsam kendim sokup takabilir miyim? beyinle ilgili vs. onemli ya da onemsiz bir sorun olur mu bilginiz var mi?
 
az once arabaya indim ve mars almiyor. internetten aku alsam kendim sokup takabilir miyim? beyinle ilgili vs. onemli ya da onemsiz bir sorun olur mu bilginiz var mi?
Buna fluence kullanıcıları cevap verse daha uygun olacaktır. Radyo kodu gerekir mi gerekmez mi emin değilim. Ancak öyle bile olsa problem değil. Renault port ile radyo kodunuzu alırsınız. Kendiniz akü değişimi yapabilirsiniz.
 
Geri
Üst