- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
BMW'nin hem kendi, hem de teknoloji yaratan Bosch gibi tedarikçi firmalarla birlikte
geliştirdiği tüm yenilikleri üzerinde sunduğu, yürüyen teknoloji şovu olarak nitelenebilecek, yandan bakıldığında makul bir aile otomobili, ama önde giden aracın
dikiz aynasından avına atlamaya hazır bir panter gibi görünen yeni M5 gün yüzüne çıktı.
geliştirdiği tüm yenilikleri üzerinde sunduğu, yürüyen teknoloji şovu olarak nitelenebilecek, yandan bakıldığında makul bir aile otomobili, ama önde giden aracın
dikiz aynasından avına atlamaya hazır bir panter gibi görünen yeni M5 gün yüzüne çıktı.
Beşinci kuşak M5'i 'beş beşlik' bir otomobil diye tanımlamak belki bir başlığı kurtarmaya yetebilir ama böylesine donanımlı bir otomobili anlatmaya inanın yetmez. Eğer bir otomobili Dr. Jekyll ve Mr. Hyde metaforuyla tanımlamak gerekse, işte bu otomobil kesinlikle beşinci kuşağında 560 beygirlik bir motora kavuşan yeni M5 olur.
Alışkın olmayan gözler için, içinde ailesiyle birlikte yolculuk yapan bir M3 sürücüsünün yalnız kaldığında dişlerinin uzadığını kestirmek pek mümkün değildir. Ama sadece yeni M5'in değil, bundan öncekilerin de, böyle bir gücü hep vardı. Ama yeni M5 gücünün dışında ideal hale getirilmiş verimliliği, etkileyici uzun yol konforu ve en gelişmiş elektronik sürüş destek sistemleriyle, güvenliği çok ciddiye alan ama konforuna da düşkün
Dr. Jekyll'ları hedefliyor. Yeni M5'in motoru da tamamen yeni. M TwinPower
adlı çift turbolu sisteme sahip V8 motor, direkt benzin enjeksiyonu ve tam değişken
supap zamanlaması gibi günümüz teknolojisinin en ileri unsurlarıyla donatılmış.
supap zamanlaması gibi günümüz teknolojisinin en ileri unsurlarıyla donatılmış.
TÜKETİMİ MUCİZE GİBİ
6000-7000 devir/dakika aralığında 560 beygir güç üreten motor, 680 Nm'lik maksimum torkunu ise henüz 1500 devir/dakikada veriyor. Bu etkileyici rakamlar aracın performansı da yansıyor doğal olarak. 0-100 km/s hızlanmasını 4.4 saniye, 0-200 km/s hızlanmasını ise sadece 13 saniyede tamamlayabiliyor.
Son sürati ise elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Ancak M Driver's paketi satın alındığında son sürat 305 km/s'ye kadar çıkıyor. BMW beşinci kuşak M5'in gücünü yüzde 10, torkunu ise yüzde 30 oranında artırmış olmasına rağmen ortalama tüketimini 9,9 litre gibi inanılmaz bir rakamın altında tutmayı başarmış.
Son sürati ise elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Ancak M Driver's paketi satın alındığında son sürat 305 km/s'ye kadar çıkıyor. BMW beşinci kuşak M5'in gücünü yüzde 10, torkunu ise yüzde 30 oranında artırmış olmasına rağmen ortalama tüketimini 9,9 litre gibi inanılmaz bir rakamın altında tutmayı başarmış.
Caddelerin en şık giyimli sporcusu
Direksiyondaki M Drive kumanda düğmeleri ise M5'te ilk kez sunuluyor. Bu düğmeleri
kullanarak sürücü, araç ayarlarını tamamen kendi tarzına göre belirleyip, bunları istediği zaman devreye sokabiliyor. Deri kaplı ve yeni bir tasarıma sahip M Spor koltuklar, BMW Indivudual tarafından hazırlanmış iç tavan döşemesi, elektrikli direksiyon ayarı, 4 bölgeli klima ve ambiyans aydınlatma gibi donanımlar yeni M5'in Clark Kent ve Süperman benzetmesiyle tarif edilebileceğini gösteriyor. Araçtaki sürücüye yardımcı sistemlerin ve iletişim donanımlarının sayısı da oldukça zengin. M'ye özel head-up gösterge, adaptif viraj farları, gece görüş sistemi, şerit takip ve
değiştirme asistanı, hız limiti tanıma sistemi, internet bağlantısı, bunlardan öne çıkan bazıları.
Direksiyondaki M Drive kumanda düğmeleri ise M5'te ilk kez sunuluyor. Bu düğmeleri
kullanarak sürücü, araç ayarlarını tamamen kendi tarzına göre belirleyip, bunları istediği zaman devreye sokabiliyor. Deri kaplı ve yeni bir tasarıma sahip M Spor koltuklar, BMW Indivudual tarafından hazırlanmış iç tavan döşemesi, elektrikli direksiyon ayarı, 4 bölgeli klima ve ambiyans aydınlatma gibi donanımlar yeni M5'in Clark Kent ve Süperman benzetmesiyle tarif edilebileceğini gösteriyor. Araçtaki sürücüye yardımcı sistemlerin ve iletişim donanımlarının sayısı da oldukça zengin. M'ye özel head-up gösterge, adaptif viraj farları, gece görüş sistemi, şerit takip ve
değiştirme asistanı, hız limiti tanıma sistemi, internet bağlantısı, bunlardan öne çıkan bazıları.
'Ne kadar hızlıysa o kadar da güvenli'
Motor gücü M5'in arka tekerleklerine M Drivelogic olarak anılan çift debriyajlı (DSG) şanzıman üzerinden aktarılıyor. Bu şanzıman optimize edilmiş vites değişimlerinin dışında Launch Control, düşük hız asistanı ve otomatik aktive olan park modu gibi
özellikler de sunuyor. 3.3 kg/BG'lik performans ağırlığı, M Servotronic direksiyonu, M Süspansiyon, kilit etkisi yüzde 100'e kadar ayarlanabilen aktif M diferansiyel, dinamik amortisör kontrolü ve ESP sayesinde hem çok yüksek bir performans, hem de çok başarılı bir yol tutuş sunabiliyor
Motor gücü M5'in arka tekerleklerine M Drivelogic olarak anılan çift debriyajlı (DSG) şanzıman üzerinden aktarılıyor. Bu şanzıman optimize edilmiş vites değişimlerinin dışında Launch Control, düşük hız asistanı ve otomatik aktive olan park modu gibi
özellikler de sunuyor. 3.3 kg/BG'lik performans ağırlığı, M Servotronic direksiyonu, M Süspansiyon, kilit etkisi yüzde 100'e kadar ayarlanabilen aktif M diferansiyel, dinamik amortisör kontrolü ve ESP sayesinde hem çok yüksek bir performans, hem de çok başarılı bir yol tutuş sunabiliyor