K7M Motor Potasyometre, Map Sensörü nerede?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan axi03
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

axi03

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba, aracımda 5 aydır stop etme sorunu var, rölanti 600-800 arasında geziyor vitesi boşa aldığımdada 400 e kadar düşüp yükseliyor sonra stop ediyor. Ustalara yeteri kadar para verdim ve kendim uğraşmaya başlayacağım artık. Sizden ricam forumu didik didik okudum ilk önce potasyometre temizliği ve map sensörü kontrolünden başlayacağım, elinizde fotolar varsa yardımcı olursanız dua cınız olurum. (Not:Memleketin Afyona da gittiğimde kaymaklı lokumunuz da benden :) )

Ayrıca başka önerileri olan varsa o da yazarsa sevinirim. (1999 model 89.000 de 1.6 ie alize, LPG ve Benzinde de yapıyor)
 
​bu sorun rolanti valfinden kaynaklanıyor sanırım.rolanti valfini değiştirdiniz mi? orjinal parça 80 tl olması lazım..
 
Valf değişti kelebek boğazı temizlendi
 
O zaman diğer sensörlere bakmakta fayda var
 
aynı sorunu yaşadık trafikte insanı çileden çıkartır bilgisayara bağlattık bi sensörde arıza var dedi motor sıcaklığını düşük gösteriyor dedi o yüzden araç fazla gaz istiyor diye belirtti ustaya da durumu anlatınca hallettiler sensörlere baktırmanızı tavsiye ederim
 
Böyle sorunlar aşırı teknik bilgi ister bunun için anlamayan bilmeyen ustalara gitmeyin .
Öncelikle arabanın emme manifoltu ve boğaz kelebeği bağlantıları hiç hava almamalı .

Arabanız da volan sensörü bozuk . ( Manyetik kaptör )
Aracın ısı sensörünü de değiştirin . ( Boşu boşuna ecu zengin çalışmayı keser )
Kam mili sensörü bu motorlarda var mı bilemiyorum ama varsa değiştirin..

Ve kesinlikle bu aracı RENAULT servisine götürün . Orada ki çalışanlar eski model derlerse neden Dacia da bu motoru halen kullanıyorsunuz o zaman diye söylersiniz
.
 
Geri
Üst