Kaza ani ve sonrasi-

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan @cotech
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@cotech

Cihangir BAŞEL,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
182
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sabit bir duvara 80 km/h hızla çarpan bir otomobildeki yaklaşık 0,15 saniye süren bir kaza sırasında cereyan eden olaylar önek olarak verilmiştir.
0,026. s: Ön tamponlar araca gömülür. Araç, ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. Eğer emniyet kemeri ve hava yastığı kullanılmıyorsa, taşıttaki yolcular kabin içerisinde 80 km/h hızla hareketlerine devam ederler.

0,039. s: Sürücü, koltuğu ile birlikte 15 cm öne fırlamıştır.

0,044. s: Sürücü, göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

0,050. s: Taşıt ve içindekiler üzerine etkiyen yavaşlatıcı ivme, ~80 g (g: yerçekimi ivmesi, 9,81 m/s2) ye ulaşır, (uçuş simülatörlerinde yapılan denemelerde 6 g’lik bir ivmenin etkisinde kalan bir pilotun yüzündeki tüm etlerin geriye doğru çekildiği, kemiklerinin fırladığı görülmüştür). Yani, taşıt ve içindekilerin üzerine, ağırlıklarının ~80 katı kadar kuvvetler etki etmektedir.

0,068. s: Sürücü, ~9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

0,092. s: Sürücü, yanındaki yolcu ile birlikte, aynı anda kafasını ön cama çarpar. Sürücünün yanındaki yolcu, bu çarpma sonucunda kafasından ölümcül bir yara alarak dışarıya fırlar.

0,100. s: Direksiyon simidi tarafından tutulan sürücü, tekrar aracın içine düşer. O anda ölmüştür.

0,110. s: Araç yavaşça geri çekilmeye başlar.

0,113. s: Sürücünün arkasında oturan yolcu (emniyet kemeri yoksa), sürücünün seviyesine kadar yükselir ve kafasıyla ona sert bir darbe yaparken, aynı anda kendisi de ölümcül biçimde yaralanır.

0,150. s: Cam ve çelik parçaları yere düşer, tekrar sessizlik egemen olur.

Görüldüğü gibi, 0,2 saniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey bitmektedir. Ortaya çıkan enerjinin, 1 ton ağırlığındaki bir otomobili, yaklaşık 30 m yukarıya fırlatabilecek boyutlarda olduğu ifade edilmiştir.

hımmTrafik canavarı olmak aslında kolay değil…Lütfen biraz daha dikkat
 
Yazıyı Okuyunca, Eski Yaşadığım Kazalar Aklıma Geldi, Trafikte Çok Dikkatli Olmak Lazım, Paylaşım İçin Teşekkürler ...
 
Yüce ALLAH kimsenin başına vermesin hepimizi ve sevdiklerimizi korusun İNŞALLAH...
 
Allah kimsenin başına kaza bela vermesin.Okurken bile ürperdim.
 
İçim ürperdi Cihangir...
 
(uçuş simülatörlerinde yapılan denemelerde 6 g’lik bir ivmenin etkisinde kalan bir pilotun yüzündeki tüm etlerin geriye doğru çekildiği, kemiklerinin fırladığı görülmüştür)

Şu kısım sallama olmuş biraz. Günümüz savaş pilotları 9-10 g ye kadar dayanabilmektedir. 6g de problemsiz şekilde açık bilinçle uçağı kontrol edebilmektedirler.
 
(uçuş simülatörlerinde yapılan denemelerde 6 g’lik bir ivmenin etkisinde kalan bir pilotun yüzündeki tüm etlerin geriye doğru çekildiği, kemiklerinin fırladığı görülmüştür)

Şu kısım sallama olmuş biraz. Günümüz savaş pilotları 9-10 g ye kadar dayanabilmektedir. 6g de problemsiz şekilde açık bilinçle uçağı kontrol edebilmektedirler.

Onu Bilmem'den Savaş Pilotları Acil Durumlarda Kendilerini Uçaktan Fırlatır İken, Hava Direnci Sebebi İle Omuzları Yerinden Çıkıyormuş :soru
 
Kötü oldum bunları okuyunca bugün birde video izledim dahada kötü oldum bundan sonra daha dikkatli ve yavaş kullanmaya çalışacam..
 
Geri
Üst