- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,896
- Tepkime puanı
- 1,846
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Bu işlemde her baskı balatada oldugu gibi önce sanzıman iniyor
Resimde gorulen yeni ve eski volandır bu arabalarda genelde 2 baskı balatada bir volan degişir volan cift katlı ve hareketlidir içinde yaylar vardır
yeni volanın 2 tipi vardır resimde goruldugu gibi dıs kısmı daha yuksek ince bir bolum var balatanın bastıgı kısım daha cukurda bu fark megane rs lerde 6mm dir r26 gibi arabalarda 9 mm lik tipler vardır ayrıca bu volan 1.9 2.0 dci motorlarda yine 9mm lik olarak cıkabilir
mındara baglamıs eski volan ve yerine takılan yeni volan
Bu işlemden sonra kafa utuleyen kısım baslıyor normalde baskı bu arabalarda direk takılmaz önceden kurulması gerekiyor işte bunu pek yapanda yok bilende tabi bunun yapılmaması balatanın cabuk bitmesi veya ayrıma sorunlarına neden oluyor
baskının ortasına catalları sıkıstıran aparat takılır ince uclu ters pense ile kenardaki ufak yaylar segmanı acılır ve gerdirilir bu arada ortadaki aparat uzerine anahtar takarak saat yonunde dondurulerek baskı kurulur yaylar sıkıstırılır ve baskı takmaya hazır hale gelir
bundan sonra 2. kafa utusu baslıyor bazı okuzler daha balata yönünü bilmiyor yani hangi taraf volana bakıcak hangi taraf baskıya
burda dikkat edilmesi gereken balatanın ortası cıkıntılı tarafı volana cukur tarafı baskı ya bakıcak ve kitin içinden cıkan plastik cubukla kaymaması icin sabitlencek aksi halde hidrolik silindir patlıyor ve yanlıs montajdan zaten ne olabilir tahmin edersiniz
cıkıntılı taraf
hazır olan baskıda vidalanıyor yerine takılıyor
son olarak bu arabalarda vites degişimlerinde fren hidroliginden guc alan hidrolik sistem mevcut normal cliolar gibi debriyaj bilyası yerine hidrolik silindir mevcut debriyaja basınca bu sistem calısıyor onuda yerine takıp havasını alıp yagı tamamlayıp sanzımanı yerine takıyoruz
Bu prosedur Renault'ta tüm cift katlı volanlı arabalarda gecerlidir
ALINTIDIR...!
Resimde gorulen yeni ve eski volandır bu arabalarda genelde 2 baskı balatada bir volan degişir volan cift katlı ve hareketlidir içinde yaylar vardır

yeni volanın 2 tipi vardır resimde goruldugu gibi dıs kısmı daha yuksek ince bir bolum var balatanın bastıgı kısım daha cukurda bu fark megane rs lerde 6mm dir r26 gibi arabalarda 9 mm lik tipler vardır ayrıca bu volan 1.9 2.0 dci motorlarda yine 9mm lik olarak cıkabilir

mındara baglamıs eski volan ve yerine takılan yeni volan


Bu işlemden sonra kafa utuleyen kısım baslıyor normalde baskı bu arabalarda direk takılmaz önceden kurulması gerekiyor işte bunu pek yapanda yok bilende tabi bunun yapılmaması balatanın cabuk bitmesi veya ayrıma sorunlarına neden oluyor
baskının ortasına catalları sıkıstıran aparat takılır ince uclu ters pense ile kenardaki ufak yaylar segmanı acılır ve gerdirilir bu arada ortadaki aparat uzerine anahtar takarak saat yonunde dondurulerek baskı kurulur yaylar sıkıstırılır ve baskı takmaya hazır hale gelir




bundan sonra 2. kafa utusu baslıyor bazı okuzler daha balata yönünü bilmiyor yani hangi taraf volana bakıcak hangi taraf baskıya
burda dikkat edilmesi gereken balatanın ortası cıkıntılı tarafı volana cukur tarafı baskı ya bakıcak ve kitin içinden cıkan plastik cubukla kaymaması icin sabitlencek aksi halde hidrolik silindir patlıyor ve yanlıs montajdan zaten ne olabilir tahmin edersiniz
cıkıntılı taraf



hazır olan baskıda vidalanıyor yerine takılıyor

son olarak bu arabalarda vites degişimlerinde fren hidroliginden guc alan hidrolik sistem mevcut normal cliolar gibi debriyaj bilyası yerine hidrolik silindir mevcut debriyaja basınca bu sistem calısıyor onuda yerine takıp havasını alıp yagı tamamlayıp sanzımanı yerine takıyoruz


Bu prosedur Renault'ta tüm cift katlı volanlı arabalarda gecerlidir
ALINTIDIR...!