Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Türkçe anlatımın tamamı bana aittir.

İlk önce tekerlekte aks başında bulunan somunu söküyoruz. Tekerleğin yerde olması çok önemli. Çünkü bizim için kontra görevi görüyor.
IMG_0002.webp


Daha sonra fren diskini, poryaya sabitleyen ve jantı merkezleyen sabitleme pimlerini söküyoruz. Kaliper ve balataları dışarı alıyoruz.
IMG_0003.webp


Rotbaşının ve diskin rahat çıkması için pas sökücü ya da hidrolik yağı kullanıyoruz.
IMG_0008.webp


Rotbaşını çıkarıyoruz.
IMG_0010.webp

IMG_0011.webp

IMG_0016.webp


Rotbalansçı arkadaşların yardımcısı olan somunları yani, amortisör bağlatısını söküyoruz.
IMG_0017.webp


Dikkatli bir şekilde aks başını ayırıyoruz. Bu esnada en önemli olan, iç aks başının şanzımandan boşandırmamak. Sol aks için bu çok önemli. Sol aks körüğü şanzıman yağı ile dolu ve aks körüğü herhangi bir şekilde patladığında, şanzıman yağı dışarı akıyor.
IMG_0018.webp


Rotilin somunu vasıtasıyla ayırıyoruz.
IMG_0019.webp



Çalışma parçamız artık elimizde.
IMG_0020.webp




Porya bilyesi dağıldığı için iç kısmı kolayca çıkıyor. Genelde bu tip durumlarda keski, demir testeresi ve mengene kullanıyoruz. Bazı arkadaşlar kullanmayabilir. Genelde ben porya değiştirirken böyle yapıyorum. Bu resimleri çeken arkadaş daha kolaya kaçmış Canavar kullanmış.
IMG_0044.webp

IMG_0042.webp

IMG_0043.webp

IMG_0062.webp
IMG_0063.webp

IMG_0064.webp




Bilyanın karşılığınıda çıkarmadan önce,segman pensesi ile segmanını söküyoruz.
IMG_0048.webp

IMG_0049.webp



Pres yardımı ile, genelde aynı çaptan biraz daha düşük parça ile bilyanın kalan parçasını çıkarıyoruz.
IMG_0050.webp


Ve bozuk bilyadan tamamen kurtulduk
IMG_0052.webp



yeni bilyamız geliyor
IMG_0055.webp



Bilyayı yerine takarken bozmamak için uygun aparatlar kullanıyoruz.
IMG_0056.webp





Pres ile bilyayı oturtuyoruz ve segmenını takıyoruz. Daha sonra poryayı yerine presle takıyoruz.
IMG_0060.webp


İlk önce rotil, aks, amortisör,rotbaşı,disk, disk sabitleme saplamaları, aks civatasını takıyoruz. Bundan sonra bir de Rotbalans ayarına giriyoruz. Aracın tekerleğinin yere bastığı açılar değiştiği için.








 

Ekli dosyalar

  • IMG_0062.webp
    IMG_0062.webp
    157.5 KB · Görüntüleme: 89
Son düzenleme:
Eyvallah çok işime yarıyacak bu bilgiler Laduna 1 aracımın ön poryası çok benziyo inş. değiştirirken bi sıkıntı yaşamayız zira pres makinası yok:)
 
Perşembe günü Clio'nun sağ tarafı değiştirdim.
Yeni bilya tornacıya gider orada çakılır başka türlü zor.
Tornacı 10TL alır...
 
bilgiler için sağol bunları yapmak için sağlam alet edavat lazım :)
 
Eyvallah çok işime yarıyacak bu bilgiler Laduna 1 aracımın ön poryası çok benziyo inş. değiştirirken bi sıkıntı yaşamayız zira pres makinası yok:)
Kolay Gelsin
 
Geri
Üst